
Test elegantního Volkswagenu ID.7
27. 5. 2025
„Dokonalá elegance!“ Přesně to totiž vystihuje manažerskou limuzínu Volkswagen ID.7 s výkonem 286 koní po týdenním testování Žena v autě. Čím si nás Volkswagen ID.7 ve verzi Pro S People nejvíc získal, to odhalíme právě v tomto článku.
Dokonalý elektromobil

Aby bylo hned jasno. Porodní bolesti elektromobility, jako je malý dojezd a dlouhá doba nabíjení, model ID.7 naprosto míjí.
Volkswagen ID.7 v testované verzi Pro S byl zrozen jako zralý kousek, nikoli žádné „baby“ nebo adolescent. Disponuje silnou baterií (91 kWh, 86 kWh využitelná kapacita) a dlouhým dojezdem na jedno nabití.
Výsledkem je deklarovaný dojezd přes 700 km na jedno nabití (dle WLTP) a schopnost nabíjet se u rychlodobíječek s výkonem 200 kW, jakou jsou ty od Pražské energetiky.

Volkswagen ID.7 má za nás v redakci kvality dospělého vozu – je naprosto univerzálním autem. V zimních podmínkách během testování s teplotami kolem 0 se pohyboval maximální dojezd testovaného elektromobilu 500 kilometrů na jedno nabití.
Dobrou zprávou je, že tepelné čerpadlo je součástí už základní verzi výbavy.
Ze zkušenosti s testováním ostatních elektromobilů z rodiny ID proto nemám strach, že by 700km hranici dojezdu ID.7 v příznivých teplotách neatakoval.

Deklarovaný dojezd krásně držel hodnoty i při jízdě ve vyšších rychlostech po dálnici. Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem 18,1 kWh/100 km.
Testovaný Volkswagen ID.7 s pohonem zadních kol nás v redakci potěšil svými komfortními jízdními vlastnosti.
Tichoučký chod, rychlé starty na semaforech nebo schopnost rychle vyjet ze zatáčky patří k přednostem tohoto vozu.
Přes 2,3 tuny vážící Volkswagen ID.7 si zaslouží pochvalu za pohodlí jízdy, dokonalé odhlučnění i ve vysokých rychlostech a to, jak žehlí nerovnosti. Je stabilní v zatáčkách a snadno se řídí díky příjemnému přeposilování volantu.
Elegance na „n“tou

Slavná návrhářka Coco Chanel kdysi řekla, že klíčem k dokonalé eleganci je jednoduchost.
Přesně tak na nás „ajdýsedmička“ působila. Téměř pětimetrová karoserie ID.7 má jednoduchý aerodynamický tvar.
Příď krášlí futuristické světlomety IQ. LIGHT LED Matrix. Zadní LED světla jsou doplněna efektní s animací a dynamickým ukazatelem změny směru jízdy.

Elegance a jednoduchost hraje prim i v interiéru.
Minimalistické palubní desce dominuje velký displej o úhlopříčce 15 palců. Software nabízí skutečně rychlé ovládání infotainmentu, ať už hlasem, dotykově přes obrazovku nebo ploškami na multifunkčním volantu.
Nejdůležitější informace o jízdě řidička sleduje ve virtuálním kokpitu a na působivém head-up displeji s rozšířenou realitou. Ten je součástí už základní verze výbavy.

Rozvor 2,97 metru se pozitivně propisuje do prostornosti kabiny. Všech 5 členů posádky má mnoho místa kolem sebe a platí to i pro jejich zavazadla.
Zavazadlový prostor s praktickým, bezdotykovým ovládáním nabízí 532 litrů objemu.
Elektrický Volkswagen ID.7 je doslova prošpikován chytrými technologiemi. Bezpečnostní asistenti dbají o 100% bezpečnou jízdu a nenechají řidičku ve štychu ani při parkování.
Kamerový systém nabízí úplný pohled na okolí vozu. ID.7 parkovací asistent také umí v pohodě sám zaparkovat a pamatuje si dokonce až 5 uložených míst. Je schopný se parkovací manévry naučit a automaticky je sám opakovat vždy, když se přiblížíte na 50 metrů k parkovacímu místu.

Asistent při odbočování vlevo detekuje protijedoucí vozidla při odbočování a dokáže auto zastavit, pokud hrozí srážka.
Front Assist umí sám nouzově brzdit, když se nekontrolovatelně blíží cyklisté nebo chodci.
Travel Assist udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu, využívá adaptivní vedení vozu a stará se o plynulou jízdu ve středu pruhu. Zároveň reguluje dovolenou rychlost a asistuje při průjezdu v zatáčkách, a to i na kruhových objezdech.
Verdikt

„Ženy by měly vydávat méně peněz za šaty, ale více peněz za eleganci.“ Neměla Coco Chanel věštecky na mysli právě ID.7? 🙂 Po týdenním testování nám tato citace k ID. 7 krásně zapadá.
Volkswagen ID.7 je dokonale elegantní limuzína, se kterou mohou české manažerky brázdit bezemisně evropské dálnice. Snadno se řídí, jednoduše ovládá a jede nádherně tiše.
Dlouhý dojezd a zároveň rychlost dobíjení na rychlodobíječkách dělají z ID.7 univerzální a také špičkově technologicky vybavené auto.
Volkswagen ID.7 startuje ve verzi Pro Limited na ceně 1 349 900 Kč. Cena testované varianty Pro S People 1 618 900 Kč.























Více na webu Volkswagen