Ideální rodinné SUV: Volkswagen Tiguan
17. 12. 2024
Ženy bývají náročné. Testovat auto s nejsilnějším motorem a v nejvyšší výbavě nemusí vždy znamenat automaticky pochvalu. Jaká je nová generace Volkswagenu Tiguan? Co se nám na Tiguanu líbí a jaké vrásky na kráse na něm Žena v autě.cz odhalila, to se dozvíte právě zde.
Díváme se
Třetí generace populárního SUV Volkswagen Tiguan zaujme robustním a přitom aerodynamickým tvarem karoserie.
Ačkoliv je Tiguan oproti předchozí generaci o 3 cm delší, stále působí se svými 4,6 metry délky kompaktně, sympaticky a rozhodně nebudí obavy z parkování ve městě.
Styl dělají detaily, to každá ženy ví.
Pronikavé „oči“ testovaného Tiguanu krášlí příplatkové IQ.Light HD LED světlomety a obutí v podobě 20“ kol York. Červená barva karoserie Persimon odkazuje na vánoční ovoce a je vážně pěkná.
Specifikem nového Tiguanu je sedm možných výbav. Nejvyšší výbava R-Line je za nás opravdu TOP.
Charakterizuje ji sportovní esprit karoserie s nárazníky, černé prvky a plaketky, podsvícená LED lišta mezi světlomety nebo například zadní 3D LED světla High.
R-Line nám v redakci připomínal podobnou situaci, jako když se módní značka čas od času spojí se známým designérem a uvede limitovanou edici.
V případě Volkswagenu však nejde o žádnou exkluzivitu ale standard, který svým zákaznicím a zákazníkům nabízí. Jen je třeba sáhnout hlouběji do kapsy…
Nasedáme
Skvělý výhled z vozu, pohodlná sedadla a kvalitní materiály na dotek: tak to jsou vnímané kvality, které se dostaví po usednutí do vozu. Zážitek z vozu pak zejména v noci umocňuje ambientní osvětlení s volbou až 30 barev.
Smysl pro pořádek a ergonomii Volkswagenu nikdy nechyběl a nový Tiguan není výjimkou. Jednotlivá tlačítka jsou na svém místě.
Palubní desce vévodí obrovská 15“ obrazovka infotainmentu s velmi pěknou grafikou. Navigace je standardem výbavy R-Line.
Příjemné ovládání je umocněno novým softwarem MIB4, který umožňuje nastavit individuální oblíbené funkce. Systém jde ovládat také na volantu a hlasem.
Virtuální asistentka IDA je za nás až přehnaně aktivní. Často se přihlásí o slovo. Stává se to ve chvílích, kdy nechtěně vyřknete nějaké klíčové slovo během rozhovoru a IDA se „probudí“ a nabídne pomoc. Když zrovna telefonujete bez spárovaného mobilu, je tento element celkem rušivý.
Velice nápadité je řešení dvojice bezdrátových nabíječek s integrovaným ventilátorem vepředu středového tunelu.
Druhý displej má řidička před sebou v podobě 10,25“ digitálního displeje s nejdůležitějšími informacemi nejen o jízdě.
Uprostřed středové konzole se nachází tzv. volič jízdních zážitků. Ten mění v závislosti na jízdním režimu atmosféru v autě – ambientní osvětlení a hudební podkres.
Sluší se zmínit prostornost, která je pro všechny pasažéry až nadstandardní. Tiguan je velice přátelským, rodinným SUV na dlouhé cesty.
V druhé řadě sedadel nechybí integrovaný držák nápojů, držák na telefon nebo tablet a dvě USB-C nabíječky.
Dveře jdou otevřít krásně do široka, manipulace s dětskou autosedačkou tak je v Tiguanu hračka.
Zavazadlový prostor nabízí dostatečný objem až 652 litrů, po sklopení zadních sedadel až na 1650 litrů.
Jedeme
Pod kapotou testovaného Tiguanu se ukrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 142 kW (193 koní) s nejvyšším točivým momentem 400 Nm.
Motor je spojen s plynule řadicí sedmistupňovou převodovkou a propojen se systémem pohonu všech kol.
Výkon je přesvědčivý pro potřeby běžné rodiny. Zrychlit Tiguan umí z nuly na sto za 7,7 vteřin.
Spolehnout se můžete na přesné řízení, stabilitu v zatáčkách a také tužší podvozek. Jistotu, stabilitu i pocit bezpečí Tiguan zaručuje také díky pohonu všech kol. Ve městě je přitom Tiguan komfortní společník, na okresce spolehlivý parťák a na dálnici hospodárný rodinný dostavník.
Díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC Pro jde podle aktuální řidičské nálady volit mezi šesti různými jízdními režimy. Comfort je ideální pro řízení ve městě. V režimu Sport je podvozek ještě tvrdší a přináší rychlejší odezvy plynu.
K sebejistému pocitu za volantem přispívají i bezpečnostní asistenti včetně pomocníka na parkování se zpětnou kamerou.
Tiguan je vybaven také systémem nouzového brzdění Front Assist s rozpoznáváním chodců. Travel Assist při jízdě po dálnici drží auto v jízdním pruhu a současně udržuje rychlost a odstup. V kombinaci s automatem zajišťuje pohodlné popojíždění v zácpě.
Poslední zjištěnou kvalitou nového Tiguanu je hospodárnost. Téměř 200koňová čtyřkolka si během týdenního testování řekla o 6,5 litru na 100 km, a to je skutečně úctyhodná hodnota.
Hodnotíme
Rodinnému SUV Volkswagen Tiguan toho není moc co vytýkat. Spolehlivě plní nároky aktivních rodin.
Je komfortní, praktický a bezpečný. Jízda je velice pohodlná i přes tvrdší podvozek. Průjezdy zatáčkou nebo jízda po horším povrchu jsou sebejisté.
Cení se vysoká kvalita bohaté výbavy. Tiguan je vybaven těmi nejdůmyslnějšími bezpečnostními asistenty, kteří dokáží řidičku i celou posádku ochránit. I se silným motorem je Tiguan hospodárným autem.
I díky tomu všemu se Tiguan pasuje do role rodinného SUV dostavníku. Přes týden zvládne pracovní i školní povinnosti a o víkendu ujede hospodárně dlouhé trasy na chalupy nebo na dovolenou.
Nějaké vrásky na kráse?
Komu se líbí tak jako nám, musí rozbít mnoho naspořených kasiček. Zatímco nejdostupnější Tiguan (1.5 TSI) startuje na 799 900 Kč. Nejdostupnější Tiguan s nejvyšší výbavou R Line začíná na ceně 1 213 900 Kč.
S testovaným motorem (2,0 TDI 142 kW 4Motion R-Line) a příplatky se cena testovaného SUV vyšplhala na 1 620 400 Kč.
Na trhu je nově „větší SUV bratr“ Volkswagen Tayron. Jeho základní cenovka sice překonala milionovou hranici, verze R-Line s totožným motorem však stojí bez příplatků 1 540 900 Kč. Uvidíme, jak si tyto vozy budou vzájemně konkurovat…
Více na webu Volkswagen