Test elektrického Peugeotu E-308 GT
2. 12. 2024
Jízda čiperného hatchbacku Peugeot E-308 GT se může lehce zaměnit s řízením vesmírné lodi. Máme pro vás několik postřehů, čím dokáže elektromobil od Peugeot opravdu zaujmout.
Radost pohledět
Na první pohled vypadá Peugeot E-308 GT velmi elegantně. Zaujme jedinečným stylem a ladnými liniemi.
Nám se do rukou dostala nejsportovnější verze GT vyšperkovaná vymazlenými detaily, jako jsou Full LED světla s technologií Matrix ve tvaru lvích drápů, nebo svítící logo Peugeot na zemi při otevření dveří.
Pro lepší aerodynamiku Peugeot vyvinul osmnáctipalcová kola z lehkých hliníkových slitin.
Vesmírná loď s nezapomenutelným zážitkem
Hned po usednutí zaujme futuristické zpracování interiéru, kvalitní materiály sportovní tvar sedadel a jeho zelené prošívání.
Praktické je u sedadel řidiče a spolujezdce vyhřívání a možnost masáží se 6 různými programy.
Unikátností Peugeotů je palubní deska s 3D i-Cockpitem, která připomíná palubu letadla nebo dokonce vesmírného plavidla.
V autě vás přivítají graficky úhledné budíky za volantem a uprostřed obrazovka s 3D navigací a vysokým rozlišením a mnoha funkcemi.
Praktická je i lišta pod obrazovkou, na které si můžete najít některé z funkcí rychlostí blesku nebo si je sestavit díky i-Toggles podle svého gusta.
Místo není problém
Příjemný je i zavazadlový prostor. Na papíře je psáno 412 litrů. Kufr je i díky úložnému prostoru pod podlahou dost velký, hluboký a má pravidelné tvary.
Jak to vlastně jezdí?
Elektrický Peugeot E-308 GT krásně sedí na vozovce i v zatáčkách. Při předjíždění v kopcích potěší bleskurychlé zrychlení.
Na tom má určitě svůj velký podíl elektromotor s výkonem 115 kW/ a baterie 54 kWh (z toho 50 kWh využitelných). Z nuly na 100 km/h elektrická e-308 dosáhne za 9,8 vteřiny.
Pomocí ovladače na středové konzoli je možné volit z různých jízdních režimů. Vrcholných sportovních Peugeot dosahuje v režimu Sport.
Spotřeba 1,7 tuny vážícího elektromobilu se během týdne testování ustálila na hodnotě 16,5 kWh. Peugeot E-308 je skutečně úsporným elektromobilem, se kterým s klidnou nohou na pedálu jde jezdit i kolem 14 kWh.
Na dálnicích si nás Peugeot E-308 GT získal rychlou, sebevědomou, avšak bezpečnou jízdou.
Na palubě jsou ti nejmodernější bezpečnostní asistenti jako tempomat, parkovací kamera, indikace dopravních značek nebo hlídač mrtvého úhlu, jízdního pruhu či pozornosti řidiče.
Dojezd testovaného elektromobilu na jedno nabití je 416 kilometrů, což je na běžné ježdění ideální.
Na rychlodobíječkách (100 kW) se E-308 dobije z 20 % na 80 % za 30 minut.
Jedinou nevýhodou tohoto auta je vyšší cena. Elektrická verze Peugeotu E-308 s vrcholnou výbavou GT včetně tepelného čerpadla není „za hubičku“, ale za 1 035 000 Kč.
Více na webu Peugeot