Test bezpečného SUV Mazda CX-30
11. 11. 2024
Čtyři metry a 39 centimetrů dlouhé SUV neaspiruje na to stát se plnohodnotným rodinným autem. Na to mu nějaké centimetry chybí. Směle si ho dokážeme v redakci představit jako druhé auto do rodiny nebo jako 100% auto pro singles i aktivní páry. Ti s Mazdou CX-30 rozhodně udělají spoustu parády a nejen to.
Díváme se
Čistá elegance. Jak jinak popsat linie karoserie menšího SUV Mazda CX-30.
Mazda není mainstream. Tento model se ženám líbí kvůli „vlastní cestě“ a neokoukanosti. Japonský sofistikovaný design ocení znalci – stejně jako zkušení gurmáni dobré sashimi.
Přídi vévodí charakteristická maska chladiče šperkovaná elegantně zapuštěnými LED světlomety. Na výběr je CX-30 v deseti různých barvách karoserie.
Při pohledu zboku zaujmou křivky karoserie a také světlá výška (17,5 cm), která umožňuje se vydat do náročnějšího terénu. Minimalistická záď s výraznými světly vytvářejí ikonický vzhled testovaného esúvéčka.
Nasedáme
Stejně jako si nás exteriér získal svým uhlazeným designem, sbírá interiér sympatie svou jednoduchostí, uživatelskou přátelskostí a kvalitními materiály. Vše je po ruce a také mulltifunkční volant padne krásně do ruky.
Palubní desce dominuje obrazovka s úhlopříčkou 10,25 palce, která se ovládá pomocí otočného ovladače umístěném na středovém tunelu.
Specialitou je průhledný rámeček displeje, který zvětšuje plochu mapy při navigaci. Ta využívá pokyny prostřednictvím systémů Apple CarPlay nebo Android Auto a tak navigování odpovídá reálné situaci na silnici.
Velkou pochvalu si Mazda CX-30 zaslouží za schopnost integrace všech technologií, které člověk v novém autě očekává.
Bezdrátové spárování systémů Apple CarPlay a Android Auto funguje příkladně. Vítanou vychytávkou je také bezdrátová dobíjecí plocha na telefon.
Prostornost je v případě auta pro aktivní páry nebo jako druhé auto do rodiny optimální.
Zavazadlový prostor patří dokonce k těm prostornějším v rámci segmentu. Kufr nabízí 430 litrů objemu, po sklopení zadních opěradel až 1 406 litrů.
Jedeme
Srdcem tohoto malého SUV je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 110 kW (150 koní) kombinovaný o 24V elektromotor.
Testovaný mild-hybrid doručuje s automatickou převodovkou dostatečnou dynamiky, kterou běžné řidičky ocení.
I když se nejedná o žádného trhače asfaltu (zrychlení o 0 na 100 km/h za 10 vteřin), CX-30 poskytuje dostatečnou akceleraci při předjíždění v kopci nebo na dálnici.
Průjezdy zatáčkou zvládá CX-30 i přes vyšší karoserii, a tedy i těžiště, příkladně.
Komfortní jízdu CX-30 zaručuje díky skvělému výhledu z auta, dobrému podvozku, skvělému odhlučnění a příjemnému tlumení nerovností. Testované malé SUV o váže 1,4 tuny se velmi dobře řídí.
Další z vlastností, která se sluší přičíst na účet modelu CX-30, je bezpečnost. Vše funguje v dokonalé harmonii.
Adaptivní tempomat dokonale přizpůsobuje rychlost optimálnímu odstupu od auta před vámi. Řidička se může spolehnout na systém hlídající pozornost za jízdy anebo vylepšené autonomní nouzové brzdění v noci.
Jediné, co klid duše v Mazdě CX-30 narušuje, je asistent hlídající rychlost. Při řízení a překročení rychlosti se neustále o pozornost hlásí akustický hlídač rychlosti.
Umlčet jde po každém nastartování tlačítkem vlevo pod volantem.
Hospodárnost této dvoukolky řadím k průměru, během týdenního testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 7,2 l/100 km.
Hodnotíme
Pohledná Mazda CX-30 tak trochu klame tělem. Ač by se mohlo na první pohled zdát, že se jedná o prvoplánovou krásku, umí doručit poměrně mnoho dalších kvalit.
Špičkově dílensky provedený interiér dělá čest svým japonským inženýrům, stejně jako hybridní motor. Ten udělá během každodenního cestování svou službu. Mazda CX-30 se příjemně řídí a moderní technologie se starají o parádní a bezpečnou jízdu.
Mnoho z bezpečnostních asistentů, jako je adaptivní tempomat, systém pro hlídání mrtvých úhlů + sledování provozu za autem, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, systém pro hlídání vzdálenosti a rychlosti, je v autě přítomných už od základu.
Mazda CX-30 (2.5L e-SKYACTIV G – 140 koní) startuje na ceně 694 600 Kč. Výhodou testované Mazdy je fakt je, že je v nabídce také pohon všech kol.
Více na webu Mazda