Peugeot e-208 a 208: foto Žena v autě.cz

PEUGEOT 208: Který zvolit

9. 9. 2024

Model 208, představitel devíti oblíbených generací městských vozů Peugeot, si zajel do kosmetického salónu. Žena v autě.cz otestovala omlazenou verzi v benzínové i bezemisní variantě. Pro jaký pohon se rozhodnout? Naše redakce se pokusila rozlousknout dilema podobně zásadní jako při výběru drahé designové kabelky.

Díváme se

Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Že jedna varianta jezdí čistě na elektřinu a druhá ne, prozrazuje jen absence výfuků, elegantní písmeno „e“ na bocích a espézetky EL, určené pro bezemisní vozy. Z pohledu designu jinak není téměř rozdílu.

Ať už pohání Peugeot 208 cokoli, počítejte u aktuálního faceliftu s pronikavou elegancí a sexappealem malého městského vozu.

Oblý tvar karoserie a výraznější přední maska a blatníky vzbuzují zájem a budí dojem sportovního vozu. 

Stejně jako nová LED světla. Světlomety u Peugeot stále definuje motiv tygřích drápů. U aktuální verze vypadají o poznání dravěji, jak se na model se lvíčkem na přídi sluší…

Nasedáme

PEUGEOT_208_2739 ve velké velikosti
Interiér Peugeot 208: foto Žena v autě.cz

Stejně tak uvnitř jsou obě dvě motorizace téměř totožné. Interiér působí naprosto prémiovým a útulným dojmemSedačky jsou příjemně pohodlné.

Řidiččino pracoviště charakterizuje i-Cockpit® s 3D efektem a infotainment s velkou 10palcovou obrazovkou.

Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Displej s pěknou grafikou rychle reaguje a jeho ovládání je jednoduché. Velkou pochvalu si zaslouží konektivita s chytrým telefonem. Bezdrátové spárování funguje na jedničku.

Prostorný je Peugeot 208 tak akorát. Směle si ho dokážeme představit jako druhé auto do rodiny pro převážení dětí, nákupů i tchýně nebo auto pro městské typy. 🙂

Při rozhodování, kterou motorizaci zvolit, sbírá benzínový Peugeot 208 pomyslné bodíky. Zavazadlový prostor totiž u benzinové varianty čítá 352 litrů objemu.

V podlaze umístěné baterie baterií s kapacitou 50 kWh sice u elektromobilu příliš místa neubírají, ale kufr je menší (309 litrů).

Jedeme

Podstatný rozdíl v testovaných variantách je pochopitelně v pohonu. Naše redakce v obou případech otestovala vrchol benzínové i elektrické nabídky.

Peugeot 208: foto Žena v autě.cz
Peugeot 208: foto Žena v autě.cz

Červený exemplář pohání nový mild-hybrid kombinující benzínový motor PureTech a elektromotor se 6stupňovou převodovkou e-DCS6.

Mild-hybridní pohon se stará plynulý rozjezd. Výkon 136 koní zajišťuje u tohoto 1,3tunového drobečka pořádnou dávku agility.

Testovaný mild-hybrid není třeba dobíjet ze zástrčky, neboť se dobíjí během jízdy. Během týdenního testování se hodnota spotřeby ustálila na hodnotě 4,6 l/100 km.

Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Šedý Peugeot e-208 je čistě elektrický. Testovaný nejsilnější elektromobil v nabídce disponuje výkonem 156 koní a deklarovaným dojezdem 400 kilometrů.

Náš reálný dojezd na jedno nabití se pohyboval kolem 362 km.

Z nuly na 100 km/h elektrická e-208 dosáhne za 8,1 vteřiny. Tunu a půl vážící elektromobil působivě zrychluje. Tichoučké rozjezdy s dechberoucí akcelerací nás během testování hodně bavily.

Peugeot 208: foto Žena v autě.cz
Peugeot 208: foto Žena v autě.cz

Pomocí ovladače na středové konzoli je možné volit z různých jízdních režimů. Vrcholných sportovních vlastností obě verze dosahují v režimu Sport.

Zvolený jízdní režim a charakter jízdy pochopitelně ovlivňuje spotřebu a délku dojezdu. Elektrický Peugeot e-208 u nás v redakci byl hodně času právě v režimu Sport.

Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Spotřeba elektromobilu se během týdne testování ustálila na hodnotě 16,1 kWh. Peugeot e-208 je skutečně úsporným elektromobilem. Svědčí o tom i skvělé výsledky na letošním šampionátu v ecoRally. Právě v tomto modelu jezdí Lucie Kudrnovská a slaví úspěchy.

Zajímavé je, že výkonnější – elektrický pohon má papírově o desetinu vteřiny pomalejší rozjezd na 100 km/h než hybrid.

Důvod? Elektrický Peugeot e-208 je kvůli baterii o 200 kg těžší. Přiznám se však, že jsem tento setinkový rozdíl při řízení a akceleraci vůbec necítila.

Startování Peugeot 208: foto Žena v autě.cz
Startování Peugeot 208: foto Žena v autě.cz

Charakteristikou obou motorizací je agilita, obratnost a také hospodárnost. Podvozek obou verzí dobře tlumí nerovnosti a auto se krásně snadno řídí. Tento model je za nás v redakci ideálním autem pro ženy.

Navíc jsou na palubě ti nejmodernější bezpečnostní asistenti jako tempomat, parkovací kamera, indikace dopravních značek nebo hlídač mrtvého úhlu, jízdního pruhu či pozornosti řidiče.

Hodnotíme

Pro kterou motorizaci se rozhodnout? Hrozné dilema i po vrácení klíčků k oběma exemplářům. 🙂 Pro oba modely platí, že je Peugeot 208 je parádní městský vůz s pořádnou dávkou stylu. Obě dvě motorizace poskytují velkou radost z řízení, obratnost, čipernost a také hospodárnost.

Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz
Peugeot e-208: foto Žena v autě.cz

Když ale přijde na řadu „řeč peněz“, tak se naše sympatie kloní spíše pro mild-hybrid.

Cena testovaného mild-hybridu (Hybrid 136 koní e-DCS6, emise 104 g/km) ve vrcholné výbavě GT stojí 625 000 Kč. Cena nejsilnějšího elektromobilu (156 koní, emise 0 g/km) rovněž ve výbavě GT 910 000 Kč.

Rozdíl 285 000 Kč v ceně mezi mild-hybridní a bezemisní variantou je značný.

Navíc lákavý benefit elektromobilů v podobě parkování na modrých zónách v Praze zdarma ke konci roku 2024 končí, což rozhodování o koupi dražšího elektromobilu nenahrává… 🙁

Pozn. Nejdostupnější Peugeot 208 s benzínovým motorem (PureTech 75 kW s 5stupňovým manuálem, hodnota emisí 120 g/km) začíná na akční ceně 405 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018