Volkswagen Amarok ženským úhlem pohledu
2. 9. 2024
Volkswagen Amarok PanAmericana byl letos zvolen nejlepším pickupem roku. Shodly se na tom motoristické novinářky v anketě Světové ženské auto roku WWCOTY. Redakce magazínu Žena v autě.cz proto musela otestovat novou generaci tohoto nepřehlédnutelného offroadu a zjistit o něm pravdu.
Díváme se
Progresivistickému proudu v Evropě může kategorie obřích čtyřkolek a pickupů vadit. Ve městě zaberou tato mohutná auta víc než jedno parkovací místo, hodnota emisí je vysoká a vypadají dost chlapácky.
Stačí se však podívat na dominantní zastoupení pickupů na americkém kontinentu a rázem není odmítnutí této kategorie na místě.
O jejich oblibě svědčí i více než 800 tisíc prodaných kusů od uvedení na trh v roce 2009.
Druhá generace Amaroku, která byla vyvíjena společně s Fordem Ranger, má pro nás v redakci nepopiratelné kouzlo. Mnoho žen totiž ocení právě ten robustní a stylový design a vlastnosti do nepohody.
Terénní Volkswagen podmanivě kombinuje velkou funkčnost s překvapivou dávkou elegance. Přídi dominují skvěle svítící světlomety IQ. LIGHT LED Matrix.
V rámci výbavy PanAmericana se světla automaticky přepínají mezi potkávacími a dálkovými.
S délkou 5,35 metru, rozvorem 3,27 metru a velkými nájezdovými úhly vypadá nový Amarok impozantně. Stojí na velkých 18palcových kolech, ideálních pro jízdu mimo silnici.
Speciální výbava PanAmericana doplňuje vzhled Amaroku nápisy na bocích, černě lakovanými trubkami na korbě a praktickými nášlapy.
Dřevo, seno, ovce i nejrůznější stavební materiál,… Pětimístný pickup skrývá pod roletou korby velkou ložnou plochu pro nejrůznější náklad.
Nasedáme
Nový Amarok se může pochlubit vedle fungl nové vizáže také lepšími technologiemi na palubě. Rozdíl oproti předchozí generaci je skutečně výrazný.
Kabina je prostornější. Palubní desce dominuje obrovská obrazovka s úhlopříčkou až 12,3 palce. O parádní zvukový zážitek se stará prémiový systém Harman Kardon s 10 reproduktory.
Osobně na mě Amarok působí jako velmi uživatelsky přátelské auto. Za volantem si člověk nepřipadá jako v obrovském pickupu.
Díky dobrému výhledu, kvalitním materiálům, pohodlným sedačkám a ergonomii ovládání kombinující digitální a analogové čudlíky umí Amarok navodit dojem velkého komfortu.
Delší rozvor se pozitivně projevuje na dostatku místa pro celou posádku, a to i na zadních sedadlech.
Dětské autosedačky se pomocí systému ISOFIX vejdou do Amaroku do druhé řady sedadel dvě.
Jedeme
Záď s plaketkou V6 a 4motion jasně prozrazuje, co nový Amarok pohání za sílu.
Pod kapotou testované čtyřkolky se ukrývá šestiválcový naftový motor o objemu tří litrů, který dosahuje výkonu 177 kW (242 koní).
Tento offroad exceluje neuvěřitelně snadným řízení s posilovačem a hladkým řazením automatické 10stupňové převodovky.
Hmotnost 2,4 tuny se rozpohybuje raz dva. Z nuly na sto kilometrů v hodině se Amarok dostane za 9 vteřin!
Sluší se také podotknout, že silácký Amarok bude dělat radost všem milovníkům kempování, koní a lesních prací, uveze přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.
Výraznou kvalitou jsou samozřejmě jeho terénní vlastnosti.
Testovaný Amarok s pohonem všech kol je vybaven elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu. Nově má Amarok větší nájezdové úhly, až 30 stupňů vpředu a 26 stupňů vzadu.
Při cestě horskými lesy projíždí Amarok bláto a kamenitou cestu jako po másle a s velkým pohodlím v kabině.
Postupně zkouším pohon zadní nápravy, připojení přední nápravy 4A i pevnou čtyřkolku 4H.
Baví mě na obrazovce pozorovat rozdělení pohonu, náklony a natočení volantu. Je to takový inženýrsky kontrolovaný adrenalinový zážitek. 🙂
Při testování vlastně nenacházím terén, který by Amaroku dělal potíže. Režim off-road, u kterého se aktivuje asistent pro jízdu z kopce, ani nezapínám.
Amarok zvládá překonávat překážky v náročném terénu opravdu snadno. Budu si tady na horách muset asi počkat na ošklivé počasí a sníh. 🙂 To bude teprve zábava…
Při jízdě po dálnici se Amarok pohybuje s opravdovou grácií a v nízkých otáčkách. Adaptivní tempomat ACC s funkcí „stop & go“ je ideálním parťákem při jízdě na delších trasách.
Amarok si pluje po dálnici jako neohrožená zaoceánská loď.
Doslova dechberoucí je, když šlápnete v rychlosti na pedál. Amarok s 242 koňmi pod kapotou umí velmi rychle zareagovat a doručit potřebnou agilitu.
Verze PanAmericana je naprosto špičkově vybavený offroad, který poskytuje skutečně komfortní a bezpečnou jízdu. Vyzbrojen je více než 25 vyspělými asistenty.
Standardem této verze je Front Assist s ochranou chodců a cyklistů, rozpoznávání dopravních značek, asistent pro jízdu v pruzích nebo monitoring mrtvého úhlu.
Parkování není s tímto mastodontem kupodivu velký stres. Parkovací asistent se zpětnou kamerou včetně asistenta vyparkování je v Amaroku velká opora. 🙂
Po týdenním testování se spotřeba ustálila na hodnotě 9,8 litrů na 100 km. To je na silný offroad parádní hodnota. Ekology nepotěší hodnota emisí CO2, ta dosahuje 268 g/km.
Hodnotíme
Proti gustu žádný dišputát. Máte koně, lesy, děti nebo karavan? Amarok uveze vše, jděte do něj! Kvality tohoto teréňáku oceníte, když mu pořádně „naložíte“ při cestování a práci v přírodě. Volkswagen Amarok ve verzi PanAmericana je povedený parťák do lesa, na farmu, do hor.
Z pohledu každodenního užívání je nový Amarok dokonale komfortním autem. Jede krásně plynule, má pořádný zátah a poskytuje abnormální pocit bezpečí.
Vybaven 10stupňovým automatem a chytrými technologiemi se snadno řídí, což my ženy oceníme.
Pravda, ve městě budete hůře hledat místo k parkování, mimo něj vám Amarok vždy udělá obří službu. Je jistotou v těch nejnáročnějších terénech.
Za jeho poměr cena/výkon dáváme Amaroku palec nahoru a souhlasíme s motoristickými novinářkami WWCOTY, které letos nový Amarok mezi offroady a pickupy ocenily.
Volkswagen Amarok 2.0 TDI 125 (170 koní) startuje na 1 102 893 Kč. Cena testovaného modelu Amarok PanAmericana 3.0 TDI 177 (241 koní) 1 458 435 Kč.
Více na webu Volkswagen