Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě

Test parádní šelmy: Mercedes-AMG C 43

5. 8. 2024

Ať už stál nebo byl v pohybu, připomínal nám ty nejrespektovanější jedince a emoce ze zvířecí říše. Rychlý jako antilopa, občas hlučný jako lev a při jízdě z něj máte husí kůži. Žena v autě otestovala Mercedes-AMG C 43 s výkonem 421 koní.

Díváme se

Ladnost a elegance s ďábelskými detaily. Tak se dá jednoduše shrnout design karoserie sportovního sedanu Mercedes-AMG C 43.

AMG_C_43_0550 ve velké velikosti
Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě

Na první pohled zaujme uhlazená linie karoserie. Při bližším pohledu na některé prvky se fanouškům řízení protočí panenky, jako při výhře jackpotu. Oči těkají z jednoho detailu na druhý…

Nechybí zde totiž perfektní obutí s luxusními brzdovými třmeny, plaketky „Turbo Electrified“ a „AMG“ nebo nápadná příď s mohutnou maskou chladiče a vertikálními výstuhami.

To vše doplněno o výrazné nárazníky a dominantní difuzor ukrývající čtyři koncovky výfuků. C 43 je AMG lahůdka par exellence!

Nasedáme

Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě
Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě

Specialitou výbavy AMG jsou červené pásy a červené kontrastní prošívání.

Interiér Mercedes-AMG C 43 navozuje pocit prémiovosti a doslova mluví kvalitními použitými materiály, kterých je radost a potěšení se dotýkat.

Elegantnímu interiéru dominují dvě široké obrazovky s dokonale intuitivním systémem MBUX. Jedna za volantem plní úlohu přístrojového štítu a druhá slouží pro infotainment.

Obě obrazovky se dají ovládat bez problémů pouze hlasem, případně snadno pomocí dvou touchpadů přímo na pravé a levé straně věnce volantu nebo velkým otočným ovladačem na středovém panelu.

Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě
Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě

Interiér sportovního sedanu je překvapivě prostorný  – optimálně pro čtyři pasažéry i jejich zavazadla. Prostorný kufr nabízí objem 455 litrů.

Limituje ho jen obvod samotného zavazadelníku, což je u sedanu daň za eleganci.

Jedeme

Model Mercedes-AMG C byl historicky spjatý se silnými osmiválci a šestiválci. Fakt, že má současná generace AMG C 43 mildhybridní čtyřválec, mu na kráse rozhodně neubírá. Naopak.

Současný model je důkazem, že když se jde na věc chytře, radost z jízdy zůstává. K protočeným panenkám z designu tak AMG C 43 po několika ujetých kilometrech přidává i husí kůži.

Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě
Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě

Srdcem testovaného exempláře je dvoulitrový čtyřválec s elektricky ovládaným turbodmychadlem s výkonem 310 kW/421 koní a točivým momentem 500 Nm.

Motor, speciálně uložený podélně, je doplněn o elektromotor (+10 kW/14 koní ze startérgenerátoru).

Společně s elektricky ovládaným turbodmychadlem umí model AMG C 43 s rychlými reakcemi motoru totálně akcelerovat emoce. Z nuly na 100 km/h téměř dvoutunové AMG C 43 dosáhne za 4,3 vteřiny.

Devítistupňová automatická převodovka AMG Speedshift se stará o hladký chod. Řízení je dokonale přesné a rychlé. Společně s dokonalými jízdními vlastnostmi je pocit z řízení AMG C 43 mimořádný. Dynamickou jízdu zvládá AMG C 43 se stejnou grácií jako dálniční kilometry.

Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě
Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě

Mercedes-AMG C 43 je nabitý technologiemi, zaručujících maximálně bezpečnou jízdu.

Intelligent Drive umí v kombinaci s radarovým tempomatem sám na dálnici nebo silnici s dobře vyznačenými pruhy řídit a regulovat rychlost (s ohledem na značky, kruhové objezdy nebo křižovatky).

Tak trochu jako Jekyll a Hyde se umí C 43 proměnit z auta pro každodenní jízdu v závodní speciál.

Všechny AMG měřiče s časovkami, převýšením G včetně ovládání podvozku přímo na volantu tento pocit umocňují. Opravdové závodnice a závodníci si zařádí v ostrém režimu Sport+.

Tak jako si lev v džungli občas sjedná pořádek pořádným řvem, umí C 43 parádně zadunět motorem a prskáním výfuku. Model AMG C43 si zaslouží obdiv a potlesk za perfektní podvozek. Sportovní, tuhý, ale nikoliv nepohodlný podvozek se chová dokonale.

Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě
Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě

Průjezdy v AMG C43 jsou absolutoriem a reklamou na radost z jízdy.

O sebejistý projev na různých površích se stará pohon všech kol, excelentní vyjetí ze zatáčky má na starosti dominantně zadní náprava v poměru 31:69.

Stabilitu zajišťuje vedle příkladné trakce také fakt, že se zadní náprava dokáže natočit o 2,5 stupně.

Spotřeba se během týdenního testování pohybovala kolem 10 litrů/100 km.

Hodnotíme

Sympatie si umí získat svým prémiovým interiérem, chytrými technologiemi a nepopiratelným stylem. Jede setsakramentsky dobře.

Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě
Test MERCEDES-AMG C 43: foto Žena v autě

Zatáčky skutečně řeže jako pořádný predátor ze zvířecí říše. Mercedes-AMG C 43 s mild-hybridním motorem jede, jako když vystřelí šelma v prérii. S velkou dávkou ladnosti a elegance se dokáže v sekundě změnit v komfortního beránka.

Pro většinu z nás však patří model Mercedes-AMG C 43 do galaxie aut v kategorii „dream car“.

Hvězda modelu Mercedes-AMG C 43 se pro mnohé z nás se svou cenovkou třpytí v dáli, patřit bude jen vyvoleným. Ti, co si ho budou moci dopřát, udělají rozhodně dobře. Mercedes-AMG C 43 4Matic startuje na ceně 2 113 870 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018