Test parádní šelmy: Mercedes-AMG C 43
5. 8. 2024
Ať už stál nebo byl v pohybu, připomínal nám ty nejrespektovanější jedince a emoce ze zvířecí říše. Rychlý jako antilopa, občas hlučný jako lev a při jízdě z něj máte husí kůži. Žena v autě otestovala Mercedes-AMG C 43 s výkonem 421 koní.
Díváme se
Ladnost a elegance s ďábelskými detaily. Tak se dá jednoduše shrnout design karoserie sportovního sedanu Mercedes-AMG C 43.
Na první pohled zaujme uhlazená linie karoserie. Při bližším pohledu na některé prvky se fanouškům řízení protočí panenky, jako při výhře jackpotu. Oči těkají z jednoho detailu na druhý…
Nechybí zde totiž perfektní obutí s luxusními brzdovými třmeny, plaketky „Turbo Electrified“ a „AMG“ nebo nápadná příď s mohutnou maskou chladiče a vertikálními výstuhami.
To vše doplněno o výrazné nárazníky a dominantní difuzor ukrývající čtyři koncovky výfuků. C 43 je AMG lahůdka par exellence!
Nasedáme
Specialitou výbavy AMG jsou červené pásy a červené kontrastní prošívání.
Interiér Mercedes-AMG C 43 navozuje pocit prémiovosti a doslova mluví kvalitními použitými materiály, kterých je radost a potěšení se dotýkat.
Elegantnímu interiéru dominují dvě široké obrazovky s dokonale intuitivním systémem MBUX. Jedna za volantem plní úlohu přístrojového štítu a druhá slouží pro infotainment.
Obě obrazovky se dají ovládat bez problémů pouze hlasem, případně snadno pomocí dvou touchpadů přímo na pravé a levé straně věnce volantu nebo velkým otočným ovladačem na středovém panelu.
Interiér sportovního sedanu je překvapivě prostorný – optimálně pro čtyři pasažéry i jejich zavazadla. Prostorný kufr nabízí objem 455 litrů.
Limituje ho jen obvod samotného zavazadelníku, což je u sedanu daň za eleganci.
Jedeme
Model Mercedes-AMG C byl historicky spjatý se silnými osmiválci a šestiválci. Fakt, že má současná generace AMG C 43 mildhybridní čtyřválec, mu na kráse rozhodně neubírá. Naopak.
Současný model je důkazem, že když se jde na věc chytře, radost z jízdy zůstává. K protočeným panenkám z designu tak AMG C 43 po několika ujetých kilometrech přidává i husí kůži.
Srdcem testovaného exempláře je dvoulitrový čtyřválec s elektricky ovládaným turbodmychadlem s výkonem 310 kW/421 koní a točivým momentem 500 Nm.
Motor, speciálně uložený podélně, je doplněn o elektromotor (+10 kW/14 koní ze startérgenerátoru).
Společně s elektricky ovládaným turbodmychadlem umí model AMG C 43 s rychlými reakcemi motoru totálně akcelerovat emoce. Z nuly na 100 km/h téměř dvoutunové AMG C 43 dosáhne za 4,3 vteřiny.
Devítistupňová automatická převodovka AMG Speedshift se stará o hladký chod. Řízení je dokonale přesné a rychlé. Společně s dokonalými jízdními vlastnostmi je pocit z řízení AMG C 43 mimořádný. Dynamickou jízdu zvládá AMG C 43 se stejnou grácií jako dálniční kilometry.
Mercedes-AMG C 43 je nabitý technologiemi, zaručujících maximálně bezpečnou jízdu.
Intelligent Drive umí v kombinaci s radarovým tempomatem sám na dálnici nebo silnici s dobře vyznačenými pruhy řídit a regulovat rychlost (s ohledem na značky, kruhové objezdy nebo křižovatky).
Tak trochu jako Jekyll a Hyde se umí C 43 proměnit z auta pro každodenní jízdu v závodní speciál.
Všechny AMG měřiče s časovkami, převýšením G včetně ovládání podvozku přímo na volantu tento pocit umocňují. Opravdové závodnice a závodníci si zařádí v ostrém režimu Sport+.
Tak jako si lev v džungli občas sjedná pořádek pořádným řvem, umí C 43 parádně zadunět motorem a prskáním výfuku. Model AMG C43 si zaslouží obdiv a potlesk za perfektní podvozek. Sportovní, tuhý, ale nikoliv nepohodlný podvozek se chová dokonale.
Průjezdy v AMG C43 jsou absolutoriem a reklamou na radost z jízdy.
O sebejistý projev na různých površích se stará pohon všech kol, excelentní vyjetí ze zatáčky má na starosti dominantně zadní náprava v poměru 31:69.
Stabilitu zajišťuje vedle příkladné trakce také fakt, že se zadní náprava dokáže natočit o 2,5 stupně.
Spotřeba se během týdenního testování pohybovala kolem 10 litrů/100 km.
Hodnotíme
Sympatie si umí získat svým prémiovým interiérem, chytrými technologiemi a nepopiratelným stylem. Jede setsakramentsky dobře.
Zatáčky skutečně řeže jako pořádný predátor ze zvířecí říše. Mercedes-AMG C 43 s mild-hybridním motorem jede, jako když vystřelí šelma v prérii. S velkou dávkou ladnosti a elegance se dokáže v sekundě změnit v komfortního beránka.
Pro většinu z nás však patří model Mercedes-AMG C 43 do galaxie aut v kategorii „dream car“.
Hvězda modelu Mercedes-AMG C 43 se pro mnohé z nás se svou cenovkou třpytí v dáli, patřit bude jen vyvoleným. Ti, co si ho budou moci dopřát, udělají rozhodně dobře. Mercedes-AMG C 43 4Matic startuje na ceně 2 113 870 Kč.
Více na webu Mercedes-Benz