Sexy Mercedes-Benz GLC kupé
6. 5. 2024
Je to rok, co česká odborná porota zvolila model GLC nejlepším autem roku z pohledu žen. Toto SUV si získalo srdce porotkyň pro svůj jízdní komfort a špičkové technologie na palubě. Mercedes-Benz od té doby rozhodně nezahálel a v Česku uvedl omlazenou verzi se svůdnější karoserií kupé.
Díváme se
Modernizovaná třetí generace modelu Mercedes-Benz GLC patří zcela právem k nejprodávanějším modelům automobilky.
Rovněž ocenění v anketě Auto mého srdce 2023 je jasným důkazem jeho kvalit.
Navenek budí respekt a uvnitř pocit bezpečí. To jsou bezpochyby vlastnosti, které nejen my ženy oceníme.
Svažující se záď 4,7 metru dlouhého kupé rozhodně umí zaujmout. Modelu GLC kupé se to navíc daří ze všech stran. Profil krášlí výrazné chromy kolem oken.
Mohutná příď je zdůrazněna dominantní maskou a adaptivními světlomety Digital Lights s působivými animacemi. Ty propůjčují na silnici nezaměnitelnou tvář.
Nasedáme
Interiér připomíná svým podsvícením kokpit vesmírné lodi a diskokoule v jednom. Záleží samozřejmě na tom, jaké ambientní osvětlení si zvolíte. 🙂
Ať už nenápadné nebo barevně výrazné osvětlení, čekají vás v interiéru moderní technologie a prémiové materiály.
Kvalitou zpracování GLC kupé asociuje tu nejluxusnější kabelku, kterou si může dopřát jen pár vyvolených.
K silným stránkám vozu patří fakt, že je interiér velmi intuitivně navržen. Každá žena ví, že styl dělají detaily. Model GLC kupé si na povedených a praktických detailech zakládá. Stačí pár chvil a hned jste tzv. „doma“.
Před sebou (na místě řidiče) očekávejte velký 12,3palcový displej s nejdůležitějšími údaji a praktický head-up displej s informacemi o jízdě.
Uprostřed palubní desky je velká obrazovka s moderní grafikou a multimediálním systémem MBUX. Jde ovládat hlasem, na volantu nebo na obrazovce.
Speciální pozornost a dík v GLC kupé patří schopnosti při stání na červené přenést kamerou obraz v okolí semaforu.
Žádné naklánění, abyste zjistila, zda už je zelená… Stačí koukat na displej. Tomu říkám elegantní řešení!
Interiér modelu GLC kupé je nadmíru prostorný. Pravda, v druhé řadě sedadel vlivem svažující se karoserie kupé je místa nad hlavou méně. Ale je to skutečně tak důležité? Jezdíte v autě ve dvou nebo s dětmi? Pak nějaký ten centimetr nad hlavou v druhé řadě sedadel chybět nebude…
S GLC kupé je to trochu jako s krásnými botami. Když je prostě chcete mít, koupíte si je i za cenu, že vás ze začátku jedna trochu tlačí.
Kufr u GLC kupé nabízí 545 litrů objemu. Ve srovnání s klasickým GLC je varianta kupé o 75 litrů objemu menší. Tvar karoserie je rozhodně na pohled uhrančivější.
Jedeme
Další silnou stránkou modelu Mercedes-Benz GLC i varianty kupé je široká paleta motorizací.
Naše redakce otestovala verzi Mercedes-Benz GLC 300de 4Matic při cestě do Alp. Plug-in hybridní motor kombinuje naftový čtyřválcový dvoulitr (výkon 197 koní) a elektromotor (výkon 136 koní) s baterii o kapacitě 31,2 kWh.
Celkem poskytuje GLC kupé výkon 335 koní (točivý moment: 750 Nm) a 9stupňový automat posílá výkon spolehlivě na všechna kola.
Právě zato motorizace je ideální pro řidičky a řidiče, které zaujala elektromobilita, ale stále o ní nejsou 100% přesvědčeni.
S modelem Mercedes-Benz GLC 300de 4Matic totiž můžete v praxi využívat klady elektromobility jako jsou nízké emise a bleskurychlá rychlá akcelerace.
Pokud ale po ujetých 100 kilometrech na elektřinu nebude nikde v dosahu možnost GLC kupé dobít, naftový motor se postará o pohodovou jízdu na dalších stovkách kilometrů.
Dobrou zprávou u tohoto plug-in hybridu je, že zvládá nejen pomalé dobíjení z klasické zástrčky, ale i u rychlonabíječek s DC nabíjením (s výkonem do 60 kW). Během půlhodinového zastavení na kávu a toaletu se GLC kupé dobije na dalších 100 km jízdy čistě na elektřinu.
Ve městě, na dálnici nebo v zatáčkách poskytuje GLC kupé maximální komfort, plynulost a zároveň potřebnou akceleraci.
Děti v GLC kupé spí jako v peřince. Příplatkový podvozek se vzduchovým pérováním AIRMATIC se stará o dokonale komfortní jízdu.
Stačí z několika režimů zvolit ten komfortní a rázem měkké nastavení podvozku odtlumí všechny nerovnosti i středočeských tankodromů.
GLC kupé je nekompromisní čtyřkolka, a i díky tomuto podvozku můžete upravovat světlou výšku auta pro zlepšení průjezdnosti při jízdě v terénu. Pohon všech kol poskytuje potřebnou trakci a stabilita v zatáčkách i na zasněžené a zledovatělé silnici si zaslouží velkou pochvalu.
Další kvalitou 2,7 tuny těžkého kupé je fakt, že se velmi snadno řídí a neskutečně dobře se s ním manévruje a parkuje.
K tomu přispívá speciální vlastnost, kterou najdete jen u pár SUV na trhu, a sice řízení zadních kol. Úhel natočení zadních kol až o 4,5° totiž zajišťuje mimořádnou obratnost tohoto SUV.
O bezpečí na palubě se starají nejnovější a nejchytřejší bezpečnostní asistenti.
Například adaptivní tempomat DISTRONIC umí reagovat na stojící vozidla na vozovce do rychlosti až 100 km/h a asistent pro jízdu v pruzích se spolehlivě orientuje během jízdy pomocí 360stupňové kamery.
Dojezd a úspornost testované plug-in hybridní čtyřkolky se během týdenního testování pohybovala v kombinovaném režimu kolem 100 km na elektřinu a spotřeba nad 3 litry na 100 km.
Při jízdě po dálnici byl maximální dojezd při plně nabité baterii 75 kilometrů (nejvyšší rychlost při jízdě čistě na elektřinu 145 km/h).
Ve chvíli, kdy se baterie vybila, tak naftový motor hlásil i tak parádní spotřebu 6,5 litru/100 km.
Hodnotíme
Když si ale uvědomíte, že rozdíl mezi klasickou karoserií SUV a kupé u nejdostupnější motorizace činí 182 710 Kč a dostanete o fous méně prostorné auto (kufr menší o 75 litrů a méně prostorná 2. řada sedadel), tak máte dilema.
Jak se rozhodnout? Dáte na hlas svého srdce? Pak kupé bude jasná volba.
Úroveň chytrých technologií v GLC kupé je špičková. Díky příplatkovému podvozku, komfortním jízdním vlastnostem a speciálnímu řízení zadních kol se GLC kupé příjemně řídí.
Pohon 4Matic poskytuje jistotu a pocit bezpečí i při jízdě na zledovatělé silnici.
Plug-in hybridní pohon nabízí možnost vyžívat auto vlastně jako elektromobil, což může být zajímavé pro všechny, kteří slyší na nízké emise.
A k tomu všemu je Mercedes-Benz GLC kupé sexy kus! Na pohled i na ježdění! Exceluje také svou úsporností. Po týdenním testování a ujetí 1 500 kilometrů nezbývá než test ukončit zvoláním: „když se zamilujete, není co řešit.“
Více na webu Mercedes-Benz