KODIAQ 2. generace: FOTO Žena v autě.cz

Co je dobré vědět o novém SUV Škoda Kodiaq

19. 4. 2024

Přes 50 tisíc řidiček a řidičů usedá za volant modelu Kodiaq v Česku. Škoda uvádí po osmi letech 2. generaci své úspěšné SUV vlajkové lodi. Redakce našeho magazínu otestovala nový Kodiaq v okolí španělské Girony. Přinášíme hned několik důvodů, proč se i nová generace bude v Česku líbit.

  1. Jeden z nejprostornějších rodinných vozů

Nový Kodiaq je rodinný kombík v SUV balení. Celkem 4,7 metru dlouhý model nejde přehlédnout. Oproti 1. generaci se Kodiaq prodloužil o dalších 6 centimetrů, což se kladně projevilo v prostornosti interiéru. Rozvor vozu teď je téměř 2,8 metru.

IMG_2334-ve-velke-velikosti

První emoce, která mi uvnitř vozu vytanula na mysl, je prostornost. Všude je spousta místa kolem, v první nebo v druhé řadě sedadel – nad hlavou i pro dlouhé nohy.

Pětimístný Kodiaq směle uveze celou rodinu. Dětský kočárek nebo mnoho kufrů na delší dovolenou pojme s velkým přehledem. Do kufru by se schoval (možná) i ten medvěd kodiaq, který byl inspirací pro jméno vozu.

Řečí čísel má Kodiaq (v pětimístné verzi) kufr o objemu 910 litrů. Za příplatek může být vybaven i 3. řadou sedadel, uvézt tak 7 osob. Zavazadlový prostor už je ale o fous menší.

  • Uživatelsky přátelský interiér

Další kvalitou nového Kodiaqu je praktičnost a snadnost ovládání. Uprostřed moderní palubní desky ční velká 13“ obrazovka nejmodernějšího infotainmentu. V zorném poli řidičky je 10” virtuální kokpit a nově (na přání) head-up diplej s nejdůležitějšími údaji o jízdě.

49_Skoda_Kodiaq_iV-ve-velke-velikosti

Designéři s inženýry v Kodiaqu společně odvedli pořádný kus práce. Vše tady je promyšlené.

Interiér šikovně kombinuje fyzická tlačítka s digitálními. Prostředním otočným ovladačem Smart Dial se mění funkce jako hlasitost infotainmentu, intenzita ventilace, směr proudění vzduchu nebo jízdní režimy a zoom mapy.

A nebyla by to automobilka Škoda, kdyby chyběly praktické vychytávky. Čistítko na upatlaný displej nebo bezdrátové nabíjení pro dva telefony zní možná triviálně, ale pasažéry opravdu potěší.

  • Komfortní podvozek

Toto rodinné SUV bude s přehledem plnit požadavky těch nejnáročnějších řidiček a řidičů. Kříženec prostorného kombíku, dálničního dostavníku a SUV do náročnějšího terénu zvládne mnoho rolí.

IMG_2341-ve-velke-velikosti

Nový adaptivní podvozek DCC+ exceluje ve všech situacích. Nová generace podvozku umožňuje rychlejší nastavení tlumičů a ještě lepší reakce tlumení nerovností.

Když jsme u toho extra komfortního podvozku, musím zmínit ještě něco. Vnímané pohodlí je totiž v Kodiaqu cítit na každý dotek.

Velký důraz je kladen na udržitelnost. Použitých kvalitních materiálů je radost se dotýkat. Osobně mě nejvíc „bavila“ výbava Lounge s kombinací příze a vlny (jedna ze čtyř výbav). K pohodlí přispívá také to, že sedadla jsou vybavena masážní funkcí s osmi různými režimy.

  • Motorizace podle vlastního gusta

Další sympatie nový Kodiaq budí tím, že nabízí širokou paletu pohonů. Nabízí se s dvěma naftovými a dvěma benzinovými motory o výkonech od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Ty nejsilnější motorizace jsou vždy s pohonem všech kol.

1_Skoda_Kodiaq-ve-velke-velikosti

Novinkou v nabídce je Kodiaq iV s plug-in hybridním pohonem a dojezdem 100 km na jedno nabití. Řidičky jistě nebudou protestovat, že se Kodiaq nabízí výhradně s automatickou převodovkou DSG.

Naftový Kodiaq 2.0 TDI/110 kW startuje na ceně 1 040 000 Kč.

Během testování se naše redakce projela v naftové i plug-in hybridní verzi.

Projev obou motorizací si zaslouží pochvalu. Kodiaq s dieselovým motorem potěší svou kultivovaností a úsporným chodem. Spotřeba testované čtyřkolky se v kombinovaném režimu na vzdálenost 200 km pohybovala kolem 6 litrů/100 km. Úžasná hodnota.

65_Skoda_Kodiaq_iV-ve-velke-velikosti

Ani plug-in hybrid nehraje druhé housle. Naopak. Dokáže jet čistě na elektřinu (i ve vysokých rychlostech). Tento model je tak ideální pro ty, kteří by se rádi nechali zlákat elektromobilitou, ale stále o ní pochybují.

Kodiaq iV s kapacitou baterie 25,7 kWh jsme řídili v čistě elektrickém režimu a objeli okolí Tossa del Mar. Měli jsme ideální testovací podmínky s teplotami kolem 16 stupňů Celsia a Kodiaq iV skutečně ujel deklarovaných 100 kilometrů na elektřinu (spotřeba do 20 kWh). Pak plynule jel na benzinový motor.

V domácích wallboxech (11 kW) trvá dobití baterie z 10 % na 80 % kapacity 2 hodiny 30 minut, při nabíjení stejnosměrným proudem (max. do 50 kW) jen 25 minut.

  • Bezpečnost

Druhá generace modelu Škoda Kodiaq přináší řadu nových asistenčních systémů.

IMG_2326-ve-velke-velikosti

S nejnovější verzí asistenta změny jízdního pruhu se dosah detekce vozidel přijíždějících zezadu zvyšuje ze 70 na 90 metrů. To posiluje bezpečnost zejména na dálnicích. Umožňují to výkonnější nanoradarové senzory umístěné v rozích nárazníků.

Premiéru mají asistent při odbočování, asistence při průjezdu křižovatkou a antikolizní asistent. Vylepšen je asistent hlídání mrtvého úhlu.

Nové automatické parkování dokáže automaticky zaparkovat Kodiaq na parkovacích místech s kolmým a paralelním stáním. Nyní kromě řízení ovládá také řazení rychlostních stupňů a automaticky zastaví, pokud systém zjistí překážku.

  • Design jako třešnička na dortu
33_Skoda_Kodiaq-ve-velke-velikosti

Výrazný design Kodiaqu v sobě nese první prvky nového designového jazyka Modern Solid, který bude rozvinut v budoucích modelech. Zároveň bylo zapracováno na lepší aerodynamice.

Příď krášlí výrazná maska chladiče (ve vyšších výbavách se 14 světelnými prvky tvořícími prosvětlený pás) a 2. generace světlometů Matrix LED.

Ty jsou navíc o 50 % výkonnější než u předchozí generace. Působivá jsou také zadní světla TOP LED s animovanými ukazateli směru. Na výběr je 9 odstínů karoserie včetně zlatavé barvy Dark Chrome.

Snimek-obrazovky-2024-04-18-v-14.52.10-ve-velke-velikosti
Porotkyně WWCOTY Tanja SRB a Sabina CZE

Náš verdikt po dvoudenním testování Škoda Kodiaq?

Druhá generace modelu budí náš obdiv a uznání. Dokáže totiž naplňovat požadavky a přání náročných řidiček. Tohle prostorné SUV si vás získá pohodlným podvozkem, jízdním komfortem, úsporností a pocitem bezpečí.

Funkcionalisté by z Kodiaqu měli radost, design následuje promyšlenou funkci.

Vady na kráse se na tomto voze hledají špatně. Kodiaq má vše pro to, aby se úspěšně porval o své místo mezi těmi nejlepšími…

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018