Už je to pět let, kdy se Kamiq probojoval díky bodům naší ženské odborné poroty do užšího výběru ankety o nejlepší auto roku z pohledu žen. Nyní prošel modernizací a porotu zaujal do té míry, že je opět ve finále ankety Auto mého srdce.
Jak si stojí jeden z nejdostupnějších crossoverů v letošní anketě, to prozradíme už nyní.
Pohledný Kamiq
Zvenku Kamiq prokoukl díky detailům, jako je osmihranná maska chladiče nebo stříbrný difuzor nárazníku se třemi otvory. Na výběr je z devíti různých barev karoserie.
Sabina Sarkisovová a ŠKODA Kamiq: foto Žena v autě.cz
„Škoda Kamiq má moc krásné tvary,“ charakterizuje na úvod svého videa omlazený crossover moderátorka a porotkyně Tereza Tobiášová.
Ve vyšší výbavě je příď vybavena dokonale svítícími Matrix-LED světlomety, které při jízdě za tmy přispívají k bezpečné jízdě.
Linie 4,2 metru dlouhé karoserie jsou atraktivní a malé SUV působí velmi sebevědomým dojmem. Páté dveře nesou hrdě nápis automobilky přes celou šíři karoserie.
Překvapivý Kamiq
Míša Rubešová a ŠKODA Kamiq: foto Žena v autě.cz
Pokud by porota měla najít jedno slovo, které by charakterizovalo modernizovaný Kamiq, pak je to „překvapení“.
Ačkoliv je Kamiq na trhu už několik let, aktuální facelift a jeho současná podoba se mladoboleslavské automobilce skutečně povedly.
Po nasednutí do vozu totiž získává Kamiq sympatie svým přátelským zpracováním.
Má přepracovaný interiér a vnitřek vozu krášlí udržitelné materiály. Na čalounění a obložení dveří jsou použity recyklované tkaniny, konopí nebo materiál podobný jutě.
„Kvalitně vyrobené auto a krásné provedení interiéru. Člověk se tady cítí dobře,“ tak v kostce okomentovala vnitřek testovaného crossoveru porotkyně Tereza.
Tereza Tobiášová a ŠKODA Kamiq: foto Žena v autě.cz
Kvalitně zpracovaný interiér působí velmi přehledně. Řidička může za volantem jednoduše sledovat ty nejdůležitější údaje o jízdě ve virtuálním kokpitu o velikosti 8″.
Středu palubní desky dominuje digitální obrazovka infotainmentu, která může být až 10palcová. Klimatizace se nyní nově ovládá haptickými tlačítky pro regulaci intenzity vzduchu.
„Zpracování interiéru je ergonomické a jednoduché. Infotainment hodnotím jako svižný a má dobrou grafiku s přehledně uspořádaným menu. Navíc v prostoru kabiny stále zůstávají důležitá fyzická tlačítka, například pro ovládání klimatizace,“ zmiňuje plusové body Kamiqu porotkyně Míša.
ŠKODA Kamiq: foto Škoda Auto
Nechybějí samozřejmě tradiční Simply Clever detaily v podobě praktického řešení odkládacích ploch, sítěk a zádržného systému v kufru nebo schovaného deštníku ve dveřích.
Vychytávkou (od druhého stupně výbavy) jsou také čtyři USB-C konektory a bezdrátová nabíječka telefonu.
Kamiq porotkyně překvapil prostorností interiéru. Pasažéři vpředu i vzadu mají dostatečně místa kolem sebe.
„Když si sednu dozadu, mám překvapivě mnoho místa před koleny a nad hlavou,“ doplňuje svůj pohled na Kamiq téměř dvoumetrová motoristická novinářka a porotkyně Míša Rubešová.
Jana Neckářová a ŠKODA Kamiq: foto Žena v autě.cz
Zavazadlový prostor je poměrně veliký a nabízí 400 litrů objemu. Kufr je nyní možné otevírat bezdotykově. Když máte plné ruce nákupu, stačí mávnout nohou pod nárazníkem a páté dveře se samy otevřou.
Většina porotkyň s velikostí kufru byla naprosto spokojena. Jen trojnásobná maminka, zpěvačka a porotkyně Annamária d‘Almeida si posteskla, že by kufr mohl být ještě o fous větší.
I ona však jedním dechem dodává, že se Kamiq celé její rodině líbil.
Povedené motory
Sabina Sarkisovová a Sabina Kvášová a ŠKODA Kamiq: foto Žena v autě.cz
Porota se projela hned v několika motorizacích.
Otestovala Kamiq s litrovým motorem o výkonu 85 kW s manuální i automatickou převodovkou a také Kamiq se silnějším motorem 1,5 TSI s výkonem 110 kW a automatickou převodovkou.
Z jízdních vlastností byla příjemně překvapena také porotkyně Sabina Kvášová: „Škoda Kamiq s motorem 1.0 TSI – 85 kW s manuální převodovkou je skvěle vyladěný, dobře sedí v zatáčkách, jízda mě v něm opravdu bavila. Kupodivu mě bavil i manuál. Jednotlivé stupně se totiž krásně přeřazují.“
Ať už na dálnici nebo okresce nabízí Kamiq i s nižším výkonem překvapivou agilitu a jede velmi plynule a komfortně.
Bára Vaculíková a ŠKODA Kamiq: foto Žena v autě.cz
„Musím se přiznat, že na tomhle voze se mi těžko hledají chyby, a to jsem měla možnost vyzkoušet jak základní jednotku s manuálem, tak i vyšší verzi s automatem.
Jízdně není co vytknout, vůz je komfortní a netřeba ho hnát na hranice, spotřeba pět litrů je v pohodě – ačkoli o mně se říká, že mám hodně ekonomickou nohu,“ uzavírá své hodnocení Míša Rubešová.
Součástí standardní výbavy je nyní v Kamiqu řada asistenčních systémů, známých z vozů vyšších tříd.
Patří mezi ně například kamerové systémy Front Assist s prediktivní ochranou chodců, asistent udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo tempomat s omezovačem rychlosti.
Potěší, že Kamiq díky pokročilým elektronickým asistentům umí také samovolně zaparkovat do příčných i podélných parkovacích míst.
Verdikt porotkyň
Sabina Sarkosovová a ŠKODA Kamiq: foto Žena v autě.cz
„Škoda Kamiq jako jedno z nejprodávanějších SUV značky Škoda si zaslouží pozornost, a to zcela oprávněně,“ uzavírá své hodnocení další porotkyně, Sabina Sarkisovová.
Kamiq je ideální auto pro každodenní řízení.
Přestože se dokáže odměnit živelnou jízdou, zůstává hladina jeho spotřeby v rozumných mezích. S kompaktními rozměry testovaného Kamiqu se jednoduše parkuje a kličkuje ulicemi města.
Z auta je výborně vidět, a také se do něj příjemně nasedá i vysedá. „Infotainment se skvěle ovládá, Kamiq se velmi dobře řídí a je velice mrštný. Extrémně na mě zapůsobil,“ doplňuje své hodnocení Kamiqu Tereza Tobiášová.
Omlazený Kamiq (1,0 TSI/70 kW/manuál) startuje ve výbavě Selection na ceně 479 900 Kč. Nejluxusnější varianta (1,5 TSI/110 kW/automat) ve výbavě Monte Carlo může dosáhnout částky 659 900 Kč.