test Corolla Cross: foto Žena v autě.cz

Test: Neobyčejná TOYOTA Corolla CROSS

4. 3. 2024

Hybridní Toyota Corolla Cross veze hrdě jméno světově úspěšného modelu a ve verzi Cross sebevědomě přijíždí do segmentu menších SUV. Svými rozměry a možnostmi užívání stojí mezi prostornějším modelem RAV4 a designovým C-HR.

Jak jezdí Toyota Corolla Cross ve vrcholné výbavě Executive se silnějším dvoulitrem a pohonem všech kol a pro koho se vlastně nejvíc hodí? Žena v autě.cz zná odpověď.

Díváme se

IMG_4518-ve-velke-velikosti
test Corolla Cross: foto Žena v autě.cz

Při velmi letmém pohledu nemusí Corolla Cross zaujmout na první pohled.

Jedná se spíše o konzervativní kousek, který největší extravaganci předvádí v provedení masky s lineárními LED světlomety a výrazném oplastování.

Ačkoliv příplatková perleťová barva Corolle Cross a 18“palcová kola rozhodně sluší, není toto SUV symbolem omračujícího designového stylu jako právě například Toyota C-HR.

Silné stránky tohoto modelu je třeba hledat jinde nebo naopak, dát Corolle Cross čas, aby se začala líbit a byla to láska na dlouhé roky.

Za nás Corollu Cross ocení řidičky, které se každý den pohybují ve městě. S celkem 4,1 metru dlouhým a 1,7 metru širokým autem se s přehledem manévruje v křivolakých uličkách hledá místo k zaparkování. Parkovací asistent je mimochodem součástí vrcholné výbavy Executive.

Nasedáme

IMG_4524-ve-velke-velikosti
test Corolla Cross: foto Žena v autě.cz

Uvnitř se nám Corolla Cross líbí svou přehledností a jednoduchým řešením palubní desky.

Rozhodně doporučujeme si připlatit za panoramatické střešní okno Skyview (+20 000 Kč), které celý interiér dokonale prosvětluje a navozuje dojem velké prostornosti.

U řidičky se rozprostírá široký 12,3“palcový počítač s nejdůležitějšími údaji o jízdě.

Uprostřed palubky se nachází velký, 10,5“ dotykový displej Toyota Smart Connect v HD rozlišení s infotainmentem. Ten funguje naprosto jednoduše a člověk se s ním sžije během pár chvil.

IMG_4521-ve-velke-velikosti
test Corolla Cross: foto Žena v autě.cz

Cloudová navigace má předplacená data na 4 roky, mapy se aktualizují online.

Samozřejmostí je snadné bezdrátové spárování s chytrým telefonem Apple CarPlay (Android Auto s připojením kabelem) a jeho dobíjení v přihrádce dole uprostřed palubní desky.

Velmi uživatelsky praktické je ovládání klimatizace a větrání klasickými tlačítky. Klimatizace se dá ovládat i online aplikaci MyToyota.

Řidičky, které si rády zpívají na cestě nebo poslouchají hudbu, ocení prémiový audiosystém JBL.

IMG_4548-ve-velke-velikosti
test Corolla Cross: foto Žena v autě.cz

Co se mi na Corolle Cross už líbí méně, to je použití tvrdších plastů.

Kufr, který se v nejvyšší verzi výbavy otevírá automaticky, je v případě čtyřkolky značně limitován. Nabízí pouze 390 litrů objemu.

To je pro chod vícečlenné rodiny při cestách na chalupu nebo dovolenou málo. V základní verzi hybridní motorizace 1.8 s výkonem 140 koní je kufr větší (473 litrů).

Jedeme

Do redakce se nám dostala z pohledu univerzálního užití vůbec nejzajímavější motorizace. Jedná se o již pátou generaci hybridního motoru od Toyoty. Dvoulitrový motor je kombinován se dvěma elektromotory, které zajišťují pohon všech kol.

IMG_4509-ve-velke-velikosti
test Corolla Cross: foto Žena v autě.cz

Výkon 197 koní dělá z testované Corolly Cross velmi hbitý model. Z nuly na 100 kilometrů v hodině to Corolla Cross umí lehce pod 7,5 vteřin.

Mimochodem Corolla Cross stojí na stejném podvozku jako například Yaris nebo Aygo X. Dobře sedí v zatáčkách a překvapí velmi komfortními jízdními vlastnostmi.

Ve městě je Corolla Cross velmi čiperná a tichá, neboť zpravidla využívá jízdu na elektromotor.

Naladění podvozku je tvrdší a už tradičně je třeba počítat při zrychlení s hlučnějším projevem automatické převodovky e-CVT. Díky pohonu všech kol můžete s Corollou Cross zvládnout zasněžený kopec nebo blátivou cestu.

Ke kladům testované Corolly Cross bezesporu patří hospodárnost a bohatá výbava bezpečnostních asistentů.

IMG_4513-ve-velke-velikosti
test Corolla Cross: foto Žena v autě.cz

Výrobce udává hodnotu lehce nad 5 litrů/100 km. Nám se u této čtyřkolky během týdenního testování podařilo dosáhnout hodnoty 5,6 l/100 km. To je na čtyřkolku velmi slušná hodnota.

Už od základu je v Corolle Cross přítomen předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců a cyklistů a s funkcí sledování aut přijíždějících z protisměru, systém nouzového zastavení a inteligentní adaptivní tempomat.

Vrcholnou výbavu Executive pak z pohledu bezpečí doplňují přední a zadní senzory se systémem zabránění nárazu do překážky, asistent pro bezpečné opuštění vozidla, systém sledování slepého úhlu a upozornění na dopravu za vozem s brzdnou funkcí.

Hodnotíme

IMG_4505-ve-velke-velikosti
test Corolla Cross: foto Žena v autě.cz

Po bližším seznámení a hlavně projížďce si dokáže zprvu obyčejná Corolla Cross získat sympatie, a to jednoduchostí ovládání, agilností a hospodárností.

Mnoho žen potěší také pohon všech kol a množství bezpečnostních asistentů, které vytvářejí za volantem pocit bezpečí a sebevědomí.

S ohledem na menší zavazadlový prostor je však Toyota Corolla Cross ideální auto spíše pro aktivní páry nebo jako druhé auto do rodiny.

Cenovka je poměrně vysoká. Corolla Cross startuje na ceně 749 900 Kč. Cena testované Corolly Cross ve vrcholné výbavě Executive s výkonem 146 kW (197 k) s pohonem všech kol je 1 009 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018