Test podmanivého SUV JAGUAR F-PACE
17. 1. 2024
Toto prémiové SUV s logem šelmy je tak luxusní, že nechybí v garáži jednoho z nejslavnějších párů showbyznysu, manželů Beckhamových. Čím tak asi Victorii může Jaguar F-Pace imponovat? Naše redakce otestovala výkonnou motorizaci s pohonem všech kol, která si jistě najde své majitelky (a majitele) i v Česku.
Díváme se
Jaguar F-Pace je bez debat symbolem statusu. A to je přitom na trhu (včetně faceliftu) už sedm let.
Stejně jako špičkově zpracovaná designérská kabelka je i F-Pace ukázkou stylu a kvality, která jen tak nezestárne.
Budí respekt, ale zároveň uchvacuje svou elegancí a dokonalými liniemi lehce se svažující karoserie SUV-kupé.
Celkem 4,7 metru dlouhý F-Pace má výraznou příď s dominantním logem kočkovité šelmy a s příplatkovými Pixel LED světlomety. Světlomety v noci poskytují dokonalou viditelnost.
Za design si F-Pace rozhodně zaslouží pochvalu, jen málokoho nechá chladným. I já jsem se nemohla dočkat, až budu moci sednout za volant a prohnat tuto kočku na silnici.
Nasedáme
Uvnitř dokáže F-Pace hýčkat úžasným pohodlím a kvalitním provedením použitých materiálů.
Sedačky jsou maximálně pohodlné a člověk si zde připadá jako v luxusní bublině.
Vůbec se Victorii Beckhamové nedivím, že dala F-Pace přednost před ostatními prémiovými SUV modely.
Design palubní desky je udáván ultramoderním stylem a navozuje dojem čistoty a srozumitelnosti.
Uprostřed palubky ční působivá, zakřivená 11,4palcová dotyková obrazovka infotainmentu Pivi Pro.
Ta se umí sama aktualizovat, a tak jsou informace například v navigaci stále nejnovější.
Velmi praktický a uživatelsky přátelský je také 12,3palcový displej u řidičky včetně zobrazení 3D navigace přes celou obrazovku.
Obě dvě obrazovky přispívají k pohodě za volantem a k maximálnímu soustředění se jen na cestu.
Uprostřed středového tunelu je namísto původního otočného ovládání převodovky klasický pákový volič. Sympatické je, že klimatizace jde rychle manuálně ovládat na kruhových ovladačích, stejně jako vyhřívání sedadel nebo jejich ochlazování v létě.
Eleganci vozu podtrhují zmíněné kvalitní materiály, ambientní podsvícení a také posuvné panoramatické střešní okno. Právě to celý prostor opticky zvětšuje.
Nejde jen však jen o dojem prostornosti. Kufr je v F-Pace opravdu veliký, nabízí 755 litrů objemu a po sklopení zadních sedaček až 1804 litrů.
Vnitřní prostor pro řidiče i spolujezdce je totiž opravdu veliký, a platí to i pro druhou řadu.
Ačkoliv se jedná o karoserii SUV-kupé mají pasažéři nad hlavou místa dostatek. Jen prostor na kolena u zadních sedaček by mohl být větší…
Jedeme
Naše redakce otestovala velmi výkonnou variantu s naftovým třílitrovým šestiválcem D300 s výkonem 300 koní s mild-hybridním pohonem, využívající 48V napětí, a točivým momentem 650 Nm.
Komu by to nestačilo, pak je v nabídce také 400koňový plug-in hybrid a vrcholná motorizace s 575koňovým benzinovým osmiválcem.
Pro každodenní cestování je testovaná motorizace F-Pace ideální. Agilní, 300koňový Jaguar F-PACE s osmistupňovou převodovkou jede po prudším sešlápnutím plynu dravě.
V jízdním režimu Sport podvozek a řízení ztuhne a motor má sportovní odezvy.
Z nuly na sto to dvoutunový F-Pace umí za 6,4 sekundy. Pokud by na to chtěla Victoria Beckhamová šlápnout, pak ji F-Pace dovolí maximální rychlost až 230 km/h.
Ve městě je F-Pace krásně ovladatelný, obratný v zatáčkách a překvapivě dobře se s ním i parkuje. Kdo se bojí, se může nechat navádět šikovnou parkovací kamerou. 🙂
S klidnou nohou na pedálu jede F-Pace jinak hladce, tiše a řidičku si získá špičkovými technologiemi.
Příplatkový adaptivní podvozek Adaptive Dynamics umí přizpůsobit nastavení tlumičů a odezvy převodovky aktuální náladě a stylu jízdy. Jaguar F-Pace nabízí parádní požitek z jízdy.
Už od základu je F-Pace čtyřkolka s optimální trakcí, a tak se hodí na cestování do hor nebo náročnějšího terénu.
O naprostý jízdní komfort a bezpečnou jízdu se stará řada bezpečnostních asistentů v čele s adaptivním tempomatem, asistentem hlídání slepého úhlu nebo asistentem hlídající vyjetí z pruhu.
Po týdenním testování se kombinovaná spotřeba nafty ustálila na 8 litrech/100 km. Hodnota emisí CO2 je vyšší a odpovídá 196 g/km.
Hodnotíme
Co říci závěrem, Victoria Beckham se rozhodla pro správného parťáka. 🙂 Myslíme samozřejmě primárně toho dvoustopého. Toto univerzální SUV nesnese žádné kompromisy.
Ideální auto na dlouhé trasy, tak ostřejší průjezdy po okreskách i na pohodové popojíždění ve městě. Na dálnici a ve městě F-Pace nabízí konejšivý komfort, na okreskách naopak pružné zrychlení a zábavu řízení.
Jízda s Jaguarem F-Pace je zkrátka podmanivá. Interiér je velmi prémiový a aktualizovaný infotainment a technologie naprosto odpovídá cenovce.
Jaguar F-Pace startuje na ceně 1 740 084 Kč. Cena testovaného modelu Jaguar F-Pace D300 AWD je 2 174 232 Kč.
Více na webu Jaguar