Test elektrizujícího BMW i7
29. 11. 2023
Ikonická kabelka Birkin od Hermes je přáním mnoha žen. Co s tím má společného nový elektromobil i7 od BMW? Kromě podobné cenovky, prostornosti a vnímaného luxusu jde samozřejmě o zcela svébytné kategorie. Nám v redakci BMW i7 „birkinku“ v mnoha ohledech připomínala a v několika detailech ji dokonce předčila. Pojďte se s námi projet vlajkovou lodí BMW, která přiváží budoucnost do současnosti.
Díváme se
Stejně jako není birkinka „jen“ pouhá kabelka. Není i7 od BMW ledajaké auto. Jedná se o ikonický kousek, symbol společenského statusu a jakýsi klíč ke dveřím do vysoké společnosti.
Témeř 5,4 metru dlouhý elektrický sedan zaujme reprezentativními proporcemi, svůdnými liniemi a chromovými detaily. Profil karoserie zkrášlují zapuštěné kliky.
Designová příď je šperkována pronikavými světlomety s krystaly od Swarovski a osvětelným rámečkem masky ve tvaru legendárních ledvinek BMW Iconic Glow. Minimalistická záď elektrického sedanu je podtržena tenkou chromovou lištou. Nechybí modré designové prvky, které odkazují na fakt, že se jedná o bezemisní vůz.
Nasedáme
Skoro mám chuť napsat, že má testované BMW i7 duši spolehlivého komorníka. Není totiž obvyklé, aby se dveře samy otevíraly.
Tento prvek si i7 půjčila od značky Rolls-Royce, se kterou ji spojuje stejný vlastník. Stačí zmačknout tlačítko a dveře se otevřou, než stačíte říci „abrakadabra“.
Styl dělají detaily, a právě tento malý detail dokáže udělat obrovský dojem. To ale není vše.
Giorgio Armani kdysi řekl, že „rozdíl mezi stylem a módou je v kvalitě.“
Za nás je BMW i7 příklad přesně takového dokonalého stylu.
Interiér promlouvá dokonalými materiály a špičkovým dílenským zpracováním. Ovládací prvky připomínají křišťálové šperky a použité dekory jsou z pravého dřeva. Čalounění je z té nejjemnější kůže, která by obstála i u zmíňené luxusní kabelky Hermes.
Palubní desce vévodí obrovská 14,9palcová obrazovka infotainmentu a palubní počítač s úhlopříčkou 12,3 palce.
Infotainment jde ovládat buď otočným voličem iDrive s možností psaní adresy prstem, přímo na obrazovce nebo hlasem díky inteligentnímu osobnímu asistentovi.
Navigace má velmi moderní a přehlednou grafiku a je extra chytrá.
Infotainment BMW i7 neustále aktualizuje síť dobíječek v navigaci a dokáže tak auto při zvolení cíle k dobíječce i předem optimálně nastavit.
BMW i7 se coby spolehlivý privátní komorník postará i o zábavu. Na pohodlných zadních sedačkách je možné sledovat velkou obrazovku o úhlopříčce 31,3 palců v rozlišení 8K jako v kině.
Dokonalý audiovizuální zážitek doplňuje 35 reproduktorů se zesilovačem Bowers & Wilkins.
Vnímané špičkové pohodlí znásobuje masážní funkce sedadel a 5,5palcový tablet ve dveřích, přes který pasažéři ovládají média, nastavení sedadel, elektrické rolety a obrazovku privátního kina.
Všude v i7 je mnoho místa. Zavazadlový prostor je poměrně veliký, kufr pojme 500 litrů objemu.
Jedeme
Po prvních pár kilometrech s i7 mám chuť všechny petrolheady, kteří vrhají plameny z úst, když přijde řeč na téma elektromobility, poslat k „šípku“.
BMW i7 je tou nejlepší reklamou, co vše elektromobily dokáží. Dechberoucí akcelerace. Radost z řízení. Dokonalý podvozek. To vše v naprostém tichu, komfortu a s nulovými emisemi.
Testované BMW i7 pod kapotou ukrývá dva synchronní elektromotory s výkonem 400 kW/544 koní a točivý moment 745 Nm. Sto kilometrů v hodině i7 dosáhne za 4,7 sekundy.
Akcelerace, s jakou BMW i7 o váze 2,7 tuny umí lehce zrychlit, je ohromující.
Superrychlý zátah vytváří endorfiny jako při sportování nebo nákupu kabelek. Na takové emoce zkrátka nejde zapomenout.
BMW i7 se bezvadně řídí a v zatáčkách sedí jako přikované. Jedním z podmanivých detailů testované i7 je adaptivní vzduchový podvozek s aktivními stabilizátory a aktivním natáčením zadní nápravy. S pohonem všech kol BMW i7 v ostrých zatáčkách dokonale sedí a stejně tak kryje nerovnosti vozovky.
Jak je na tom BMW i7 s reálným dojezdem na jedno nabití?
Během týdenního testování i7 se maximální dojezd pohyboval kolem 500 kilometrů. (BMW deklaruje dojezd 625 km v kombinovaném režimu.) Spotřeba ve městě se pohybovala kolem 14 kWh/100 km, na dálnici pak 19 kWh/100 km.
Elektrické BMW i7 dělá elektromobilitě to nejlepší jméno.
Díky výkonné baterii s kapacitou 105,6 kWh se velmi rychle dobíjí. Zvládá odebírat energii u dobíječek s kapacitou do 205 kW! Do 80 % kapacity baterie se nabije dřív než stihnete vypít kávu a podívat se na TV zprávy v privátním kině (cca 25 minut).
Hodnotíme
BMW i7 není „auto“. Je to přepychové, futuristické balení podmanivých emocí, dechberoucích zážitků a nepopsatelné zábavy za volantem.
BMW i7 nabízí krásný design, špičkové technologie a extra komfortní svezení. Svým charakterem se nedá zaměnit s žádným jiným vozem, který naše redakce v poslední době testovala.
Futuristické BMW I7 startuje na ceně nejunikátnějších „birkinek“ a zároveň nestojí tolik, co tato nejdražší kabelka z krokodýlí kůže v matné bílé barvě zdobená zlatem a diamanty, která byla před pár lety vydražena za 380 tisíc dolarů.
Elektromobil BMW i7 eDrive50 s výkonem 456 koní startuje na ceně 2 925 400 Kč. Cena testovaného vozu BMW i7 xDrive60 s výkonem o 90 koní vyšším stojí o 620 tisíc korun víc.
Více na webu BMW