Test Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Test elektrické Kia Niro EV

27. 10. 2023

Téma „Po čem ženy v autech touží“ řešíme u nás v redakci už mnoho let. S expanzí elektromobilů v Česku dostává toto téma další rozměr. Nejde totiž jen o bezpečnost, prostornost a praktičnost. Téma udržitelnosti a nulových emisí nabírá na důležitosti. Jak si stojí čistě elektrický model Kia Niro EV, to vám přiblížíme právě v tomto testu.

Snimek-obrazovky-2023-10-26-v-21.49.52-ve-velke-velikosti
Kia Niro EV u dobíječky PRE: foto Žena v autě.cz

Chytří bezpečnostní parťáci na palubě

Bezpečnost a dobrý výhled patří k základním požadavkům žen, když přijde na řadu téma ideálního rodinného auta. Bezemisní crossover Niro kombinuje příjemné jízdní vlastnosti s inovativními technologiemi. Standardem je u Nira centrální středový airbag mezi předními sedadly nebo kolenní airbag pro řidiče. To ale není vše.

IMG_7069-ve-velke-velikosti
Test Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Pohotový head-up displej informuje v zorném poli řidičky o aktuální rychlosti, směru a navigačních pokynech a přispívá k maximálnímu věnování se řízení. Niro také hlídá při řízení mrtvý úhel a jeho asistent dokáže zamezit kolizím zezadu.

Parkovací asistent pomocí senzorů a kamery pomůže s bezchybným parkováním.

Asistent pro jízdu po dálnici včetně asistenta pro vybočení z pruhu eliminuje případnou hrozící srážku a stará se o hladkou jízdu.

Nebo si představte situaci, že stojíte v koloně a třeba se líčíte. Niro dokáže akusticky řidičku upozornit, že se kolona dala do pohybu a má se opět vrátit k řízení. Praktické, že? 🙂

IMG_7096-ve-velke-velikosti
Test Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Neokoukaný look

K věcem, po kterých my ženy toužíme, bezesporu patří originalita. Bezemisní crossover Kia Niro EV rozhodně upoutá svou neokoukaností. Téměř 4,5 metru dlouhý a prostorný elektromobil si na silnici ani ve městě rozhodně nespletete. 

Nevšední vzhled karoserie zdobí výrazná příď s Full LED světlomety a (uprostřed čelní masky) nenápadná dvířka pro dobíjení.

Snimek-obrazovky-2023-10-26-v-20.01.38-ve-velke-velikosti
C-sloupek u Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Zajímavý detail nabízí zadní C-sloupek s výdechem. Díky němu vzduch lépe obtéká, Niro EV má lepší aerodynamiku. To se kladně projevuje na jízdních vlastnostech.

Sexy záď zdůrazňují odvážně tvarovaná světla ve tvaru bumerangu.

Praktičnost a pohodlí interiéru

Pohledné použité materiály, pohodlná sedadla z veganské kůže a ambientní osvětlení jsou důvodem, proč se člověk v Niru hned cítí příjemně.

Interiéru, kterého je radost se dotýkat, vládne jednoduchost a pohodlí. Přitom nechybějí USB-A a USB-C porty, deset prémiových reproduktorů Harman Kardon nebo podložka pro bezdrátové nabíjení mobilního telefonu.

IMG_7133-ve-velke-velikosti
Test Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

V zorném poli řidiče je 10,25palcová digitální obrazovka s nejdůležitějšími údaji o jízdě, napravo pak centrální 10, 25palcová obrazovka s infotaimentem, navigací, zadní parkovací kamerou a online službami Kia Connect a Kia Live Services.

Naše výtka směřuje do místa pod centrální obrazovkou. Nachází se tam lišta s nejdůležitějšími ovladači infotainmentu rádia a navigace. Nejedná se o klasická tlačítka, ale o interaktivní lištu.

To je z hlediska ovládání poněkud matoucí. Pokud kliknete na ikonu ventilace, dostanete se k detailům intenzity větráků. Když je zde prodleva v pokynech, displej se automaticky změní opět na tlačítka infotainmentu.

Jinak je za nás Niro obrovský, rodinný shopping bag. Jeho interiér nabízí spoustu prostoru a mnoho odkládacích ploch vpředu i vzadu.

Při nakládání zavazadel oceníte automaticky otevíratelný kufr. Zavazadlový prostor je prakticky řešen a nabízí 475 litrů objemu. Elektrické Niro může být vybaveno tažným zařízením a uvezete na něm náklad 750 kg.

Pohodlné řízení a „nečoudící“ jízda

Jízda s Nirem se synchronním AC elektromotorem o výkonu 204 koní (150 kW) a točivým momentem 255 Nm je doslova a do písmene (pozitivní) reklamou na elektromobilitu.

Snimek-obrazovky-2023-10-26-v-21.48.15-ve-velke-velikosti
Test Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Tichoučká a z hlediska akcelerace dechberoucí jízda je podmanivá. Z 0 na 100 km/h to Niro EV „umí“ za pouhých 7,8 vteřiny

Při rozjezdech nebo na semaforech svou agilitou dokáže Niro EV pořádně „zasadit“ do sedačky a akcelerovat. Přitom tak činí v absolutním tichu a s grácií.

Podle chuti a potřeby šetřit energii lze nastavit několik úrovní rekuperace. Nejvýraznější je jednopedálové ovládání (tzv. i-Pedal), kdy po sundání nohy z plynu Niro EV zpomalí až do úplného zastavení.

V městských uličkách se s ním snadno a jemně manévruje. Na točitých okreskách Niro EV díky nízkému těžišti a v podlaze ukrytým bateriím krásně drží stopu a velmi efektivně tlumí nerovnosti vozovky.

Na jedno nabití reálně ujedete přes 400 km

K silným stránkám testovaného elektromobilu patří smysluplný dojezd na jedno nabití. 

IMG_7250-ve-velke-velikosti
Test Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Kia udává u Nira EV dojezd až 460 km, v městském režimu dokonce až 604 km! Takový dojezd elektromobilu už slibuje opravdu univerzální, rodinné použití. Jaká je realita?

Během našeho měsíčního testování v chladných měsících činí reálný dojezd na jedno nabití 401 km. Spotřeba Nira EV je nízká, kolem 16,6 kWh/100km).

Nutno podotknout, že Kia Niro EV díky nulovým emisím šetří životní prostředí a hledí na ekonomičnost provozu.

Parkování je zásluhou nulových emisí na modrých zónách zdarma. S elektromobilem také neplatíte žádné dálniční poplatky a nemusíte počítat s častými a nákladnými návštěvami servisu. Na kolik vyjde 1 km jízdy takovým elektromobilem si můžete vypočítat u nás na webu.

ZvA_test-redakce_2000x1281-px-271023-A
Test Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Dobíjení je hračka

Když máte dobíjecí kartu Kia Charge, můžete v Česku snadno nabíjet na dobíjecích stanicích ČEZ, PRE, E.ON, v síti IONITY i v evropských zemích. Stačí se jen s kartou autorizovat a připojit kabel rychlonabíječky DC.

IMG_7140-ve-velke-velikosti
Jednoduché dobíjení u Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Niro EV (s akumulátorem o kapacitě 64,8 kWh umístěným v podlaze) lze dobít z 10 na 80 % za 45 minut na rychlonabíječce o výkonu 100 kW.

Pokud budete dobíjet na pomalých AC dobíječkách, jen vyndáte kabel z praktického předního kufru (tzn. frunku o obsahu 20 litrů) a zapojíte ho do nabíjecího otvoru na čelní masce.

Zajímavostí u nabíjení je, že se Niro EV umí předem nastavit na proces nabíjení. Aktivně se předehřeje, aby nabíjení bylo efektivnější. Jen je nutné preferovanou nabíječku nastavit v navigaci.

Snimek-obrazovky-2023-10-26-v-21.47.26-ve-velke-velikosti
Test Kia Niro EV: foto Žena v autě.cz

Vítaným doplňkem u testovaného Nira EV je tepelné čerpadlo. V chladných zimních měsících by tak spotřeba auta neměla výrazně klesat, když si budete chtít pěkně vyhřát interiér.

Hi-Tech vychytávkou je technologie Vehicle-to-Load s adaptérem pro exteriérovou zásuvku. Do tohoto elektromobilu si tak hravě můžete zapojit fén na vlasy, kávovar nebo dobít elektrickou koloběžku. 🙂

Hodnocení redakce

Elektrická verze Niro EV reálně nabízí mnoho kvalit, na které my ženy rozhodně slyšíme. Je komfortním, bezpečným a prostorným crossoverem se špičkovými technologiemi.

Nevšední vzhled Kia Niro společně se smysluplným dojezdem přes 400 km na jedno nabití patří k podstatným argumentům, proč by o něm řidičky měly začít přemýšlet. Doporučujeme se v něm svézt a vyzkoušet Niro EV „naživo“.

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018