Test elektrického Renaultu Megane E-Tech
10. 10. 2022
Renault Megane čtvrté generace známe ve variantách hatchback, sedan nebo jako kombi. Nová generace se veze na vlně elektromobility. Žena v autě.cz otestovala elektrický crossover s nulovými emisemi Renault Megane E-Tech ve vrcholné výbavě Iconic s výkonem 220 koní.
Díváme se
Francouzští designéři se nikdy nebáli nových cest a překvapivých řešení. Přesně toto Renault Megane E-Tech splňuje. Na první pohled zaujmou kola umístěná do rohu s minimálními převisy karoserie. To je možné díky bateriím umístěným v podlaze mezi nápravami. Těžiště vozu se tak snížilo o 9 cm oproti předchozí generaci.
Mezi úzkými předními světly je nově použito holistické logo značky Renault. Testovaný vůz ve vrcholné výbavě Iconic má vepředu i vzadu zlaté detaily. Zadní úzká světla jsou spojena jemnou světelnou linkou.
Mohutné boky, vysunovací kliky a menší prosklení zadní části vozu spolu s černými skly a 20palcovými koly dělají z elektrického Megana velmi pohledný model.
Dohromady vše harmonicky ladí, jako moderní kostým s efektními doplňky a kabelkou z vyhlášeného francouzského butiku. 🙂
Nasedáme
Svůj půvab nezapře nový, elektrický Megane ani uvnitř. Po otevření dveří pomocí elegantně vysouvací kliky upoutají pozornost sedadla z bílé kůže. Nabízejí dokonalé pohodlí.
Palubní deska se dvěma 12“palcovými displeji je jednoduše tvarovaná. Jeden displej je svisle orientovaný a natočený k řidiči. Na přístrojovce si řidič může nastavit různé barvy, budíky, čísla, navigaci a další podle svého gusta.
Elektrický Megane pracuje s mapami od Google. Dopravní situace a body, kde jde auto dobít, jsou tak neustále aktualizovány a mobily se snadno synchronizují.
Díky možnosti vzdálené aktualizace OTA (over-the-air) se nastavení auta včetně pohonu nebo infotainmentu dokáže optimalizovat.
K vnímané pohodě za volantem přispívá také ambientní osvětlení. Automaticky se přizpůsobuje během dne: přes den převládají světlejší odstíny modré, navečer odstíny červené.
Vedle řady praktických úložných míst včetně umístění velkých lahví ve dveřích, nechybí bezdrátová nabíjecí podložka na mobil nebo dva USB-C porty.
Na zadních sedadlech je trochu méně místa. I přesto však pasažér s výškou 185 cm zde bude cestovat komfortně.
Zavazadlový prostor nabízí objem 389 litrů, což je příjemný standard. Kdo by si tuto hodnotu nedokázal představit, nechť mrkne na naši fotografii. 🙂 Tři basy piva na garden party jsou dostatečným dokladem toho, že je tento elektromobil prostorný i v kufru.
Jedeme
Žena v autě.cz otestovala silnější ze dvou nabízených variant o výkonu 160 kW (220 koní) s baterií EV60 (60 kWh). Renault Megane E-Tech je jako dělaný pro nás ženy a na české silnice. Potěší snadností řízení, plynulostí akcelerace a tichým chodem elektromotoru. Elektrická předokolka má skutečně slušnou akceleraci. Jaká další specifika testovaný elektromobil od Renault má?
Malé překvapení řidiče čeká při snaze na voliči jednostupňové převodovky zvolit jízdní režim.
Vpravo za volantem jsou blízko sebe tři páčky. Nahoře je zmíněný volič, pod ním páčka stěračů a dole ovladač rádia (multimediálního systému).
Na první pohled to vypadá dost divoce, ale kupodivu člověk tomu ovládání přijde rychle na chuť. I s nulovou praxí s tímto vozem se mi za týden ježdění povedlo omylem spustit stěrače jen 2x. 🙂
Netradiční je také vnitřní zpětné zrcátko. Slouží jako displej zadní kamery, která snímá vše, co se děje za vozem. Při pohledu vzad je totiž v Megane výhled přes uzounké zadní okno omezený.
Přímo na spodním okraji zrcátka je tlačítko, kterým jde obrazovka přepnout do standardního režimu obyčejného zrcátka. Toto řešení jednoznačně přispívá k bezpečnosti.
V testovaném elektromobilu Megane E-Tech nechybí také asistenčními systémy v podobě hlídání mrtvého úhlu, systému pro bezpečné opuštění vozidla nebo adaptivní tempomat. Ten reguluje rychlost, uchovává bezpečnou vzdálenost a drží auto bezpečně v jízdním pruhu.
Jízda s elektrickým Megane si nás během týdenního testování získala. Projev motoru je dokonale tichý a s rychlou reakcí na plynový pedál. Elektromotor o výkonu 160 kW má velice slušnou dynamiku a předjíždět na okreskách tím pádem přináší pocit radosti i bezpečí zároveň. Díky nízkému těžišti auto překvapivě dobře drží v zatáčkách a nabízí tak potřebnou stabilitu.
Jako čistý elektromobil se Renault Megane E-Tech nabíjí konektorem za pravým předním kolem. U 50kW nabíječek nám dobití na 100% kapacitu baterie trvalo cca 100 minut.
Spotřebu ovlivňuje styl jízdy a používání klimatizace nebo topení. Naše dlouhodobá spotřeba kolem 16 kW na 100 kilometrů si zaslouží pochvalu.
Výrobce uvádí dojezd až 450 km, ale nám to reálně vycházelo lehce pod 400 km.
Díky nulovým emisím CO2 můžete s Megane E-Tech směle do evropských velkoměst a po Praze parkovat v modrých zónách zdarma.
Hodnotíme
Megane E-Tech je velmi příjemné, bezpečné a pohodlné auto, které má šmrnc.
Kombinuje komfortní charakter bezemisní jízdy a bezpečnostní technologie s progresivním designem. Interiér je propracovaný do posledního detailu.
K silným stránkám tohoto vozu patří slušný dojezd na jedno nabití, moderní aktualizace celého systému, příjemné řízení a komfortní jízdní vlastnosti.
Jen cena je stále velmi vysoká. Odpovídá však realitě a situaci na trhu. Renault Megane E-Tech (EV40, 130 koní) startuje ve výbavě EQUILIBRE na ceně 970 000 Kč. Cena testované varianty EV60, 160 kW v nejvyšší výbavě Iconic stojí 1 240 000 Kč.
Více na webu Renault