Žena v autě otestovala SSangyong Korando
26. 8. 2022
Osud automobilismu se ocitá na mnohoramenném rozcestí, které v současné době vytyčují nejen plány automobilek, ale i komplikované globální otázky. Jihokorejský Ssangyong (v překladu Dva draci) podruhé a tentokráte velmi dravě objevuje Česko. Pomáhá mu v tom také výrazná touha řidiček po vozech s karoserií SUV. Navzdory dostatečně neprobádanému trendu elektromobility se Korando pyšně nabízí s benzinovým motorem. Jak se s ním jede, to povíme právě v toto testu.
Díváme se
Jak známo značka Ssangyong do ČR přijela s párem dvou draků hned dvakrát. O příčině jejího stažení není moc známo, o příčině úspěšného comebacku můžeme zapřemýšlet právě při pohledu na Korando 4. generace.
Už od pohledu jde o vůz, který jednoznačně ladí pohledu (středo)evropského motoristy. Korando v sobě nese znaky nejvyšší kvality. Působí souměrně, vyváženě, energicky. Není na něm nic zbytnělého, přemrštěného. Zkrátka sebejistá elegance. To boduje zvenčí i zevnitř.
Nasedáme
Vzdušnost, prostor, vyvážený komfort: tři věci, které člověka napadnou, když se uvelebí a rozhlédne kolem. Z těchto předností těží v segmentu SUV Korando při srovnání s většinou konkurentů.
To není jen tak vlastnost, která lze odbýt mávnutím ruky. Stupeň pohodlí je zkrátka pro člověka základním parametrem. A přispívá k němu i nákladní prostor, který přesahuje 500 objemových litrů.
Příznivci digitalizace mohou s překvapením zjistit, že i v novince pro rok 2022 zůstávají jednoduché ovladače.
Jsou tu čudlíky, jejichž pomocí budete snadno přidávat třeba teplotní stupně anebo automatická převodovka v podobě staré dobré řadičky. Osobně mi tyhle prvky vyhovují. Nejvíc času jsem spotřebovala na dotykové obrazovce displeji při volbě rozhlasových stanic.
Jedeme
Hlavním pocitem z jízdy v modelu Korando s 1,5 litrovým benzinovým motorem Turbo GDI s výkonem 163 koní a točivým momentem 280 Nm je pro mne jistá měkkost, která jako by byla v protikladu s rozměry vozu a charakterem SUV vůbec.
V hustém městském provozu spojené vlastnosti jeho převodovky a motoru dávají vyniknout citlivým stránkám stroje, tichosti motoru i odhlučnění kol.
Jakmile však přejdeme do sportovnějšího módu jízdy, tyto přednosti lenivého draka zmizí a jsou vystřídány občas trhavými pohyby a hlasitostí motoru.
Je jasné, že při dynamičtější jízdě vyskočí i spotřeba paliva, která hravě atakuje hranici 10 l/100km.
Korando je vylepšené těmi nejžádanějšími bezpečnostními asistenty. Nechybí hlídání jízdního pruhu, asistent autonomního nouzového brždění, včetně varování před čelním nárazem, systém rozpoznání dopravních značek, upozornění na rozjezd vozu před vámi nebo například upozornění na bezpečnou vzdálenost.
Za příplatek je vybaveno bezpečnostní paketem s asistentem, který hlídá mrtvý úhel nebo asistentem pro bezpečné vystoupení z vozu a výstrahou zadního příčného provozu při couvání.
Hodnotíme
Ssangyong Korando si díky svým přednostem v podobě pohodlí, praktičnosti, povedeného vzhledu a relativně dostupné ceně určitě získá své příznivce. Pro ty bude právě tento optimální poměr vlastností dostatečným důvodem k výběru. Navíc stupeň vybavenosti bezpečnostních asistentů je na špičkové úrovni.
Má SUV Korando nějaké minus? V zásadě si neláme svou plechovou hlavu s vyššími emisemi (175-197g/km) a průběrnou spotřebou. Jsem si přesto jistá, že cena startující ve výbavě Style na 519 900 Kč (1.5 Turbo GDI 163 k + pohon 4×4 za 48 900 Kč) bude pro mnohé velmi zajímavá.
Více na webu Ssangyong