![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-37.jpg)
Test rodinného elektrikáře: Citroën C5 Aircross
11. 7. 2022
Ve Francii jezdí modelů C5 Aircross už tisíce. Není se čemu divit, přece jen se jedná rodinné auto domácí značky Citroën. V Česku tolik Citroën C5 Aircross zastoupen není. Přitom vypadá sympaticky. Hodně se do něj vejde. A navíc je jeho doménou pohodlí… Na takové vlastnosti přece musí řada Češek slyšet. Naše redakce testovala plug-in hybridní Citroën C5 Aircross.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-18](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-18.jpg)
Díváme se
Při pohledu zvenku na mě Citroën C5 Aircross působí, jako by přijel z kosmetického salonu, kde dost holdoval botoxu. 🙂 Karoserie vypadá trošku „přifoukle“. Na velké rodinné auto jsou ale takové vlastnosti ideální, ladně se do něj nastupuje a je z něj velmi dobře vidět.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-10](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-10.jpg)
Má vysokou kapotu a zaujme usměvavou přídí s úzkými dělenými LED světlomety a svalnatými blatníky.
Z boku odkazuje na předchozí modely s airbumpy. Plastové ochranné díly byly totiž jako stvořené do města – nejen pro nás ženy. 😊
Vysoký posez a krátké převisy karoserie zajišťují řidičkám pohodlný výhled a bezproblémové parkování.
Úsměv na tváři (speciálně v Praze) vytvoří Citroën C5 Aircross při pohledu na espézetku a na modré prvky ve dveřích a malé značky na zádi a bocích vozu. Tohle auto totiž splňuje hodnotu emisí CO2 pod 45 g/km, a tak s ním směle můžete parkovat ve městě na modrých zónách kdekoliv zdarma a na dálnici neplatíte žádné poplatky.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-30](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-30.jpg)
Nasedáme
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-34](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-34.jpg)
Citroën se chlubí svým pohodlným nastavením podvozku a vzdušným interiérem. Oprávněně. Uvnitř vozu se většina řidiček, ale i rodin bude cítit jako v pokojíčku.
Dominují měkké materiály, čalounění příjemné na dotyk a moderní design. Velké plus u nás žen má C5 Aircross díky úložnému prostoru a přihrádkám.
Uprostřed palubní desky vévodí přehledný, 10palcový displej infotainmentu s pěknou grafikou. Po stránce ergonomie není v zásadě co vytknout, a to včetně bezproblémového spárování mobilu přes Apple CarPlay a Android Auto a bezdrátového dobíjení mobilu.
Také musíme pochválit, že se Citroën zcela nevzdal na palubní desce klasických tlačítek s nejdůležitějším funkcemi vozu.
Na Citroënu C5 Aircross mě v zásadě baví pohodlí a uživatelská přehlednost. Výše uvedené doplňuje ještě jeden detail. Velká 12palcová „kaplička přístrojů“ za volantem. S moderním a jasně čitelným displejem s těmi nejdůležitějšími informacemi o jízdě jsem se sžila a začala je rychle a intuitivně ovládat „na první dobrou“.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-26](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-26.jpg)
V druhé řadě sedadel jsou tři samostatná sedadla, která se dají snadno polohovat.
S přehledem se sem vejdou dvě dětské autosedačky, ukotvené pomocí systému ISOFIX, a doprostřed i třetí dítě na podsedáku. Citroën C5 Aircross je v tomto ohledu příkladným vozem i pro větší rodiny.
Na rozdíl od klasické verze na konvenční motor je zavazadlový prostor plug-in hybridního modelu menší. Kufr nabízí 460 litrů objemu v základním nastavení, po sklopení zadních sedadel až 1600 litrů.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-28](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-28.jpg)
Jedeme
Jízdní dojmy v kostce? Na běžné ježdění je plug-in hybridní Citroën C5 Aircross díky svému měkkému podvozku dokonalý, komfortní společník. V případě testovaného modelu jsou ultratiché rozjezdy na elektřinu balzámem na duši. Ani vlastně nevíte, jestli jedete čistě na elektřinu nebo se připojil spalovací motor. V interiéru panuje i ve vyšších rychlostech ticho.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-35](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-35.jpg)
Pod kapotou testovaného plug-in hybridu se nachází vůbec nejvýkonnější motorizace. Benzinový čtyřválec 1.6 s výkonem 133 kW a točivým momentem 300 N.m. harmonicky doplňuje elektromotor o výkonu 81 kW a baterie o kapacitě 13.6 kWh.
Celkový výkon tak je 165 kW a maximum točivého momentu 360 N.m. Z nuly na sto to hybridní C5 Aircross umí za necelých 9 vteřin. Osmistupňová převodovka je dobře odladěná a řadí plynule.
C5 Aircross Hybrid nabízí 3 režimy jízdy na výběr. Je tu mód čistě elektrický, dále hybridní a pak sportovní, v němž máte vždy k dispozici maximální dostupný výkon. Mezi jednotlivými módy jde snadno přepínat na středovém panelu. Pokud na to šlápnete, má hybridní C5 Aircross dostatek sil.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-31](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-31.jpg)
Podvozek je naladěn více do měkka. Nastavení volantu je velmi přeposilované – to bude běžným řidičkám vyhovovat.
V zatáčkách C5 Aircross Hybrid dokáže držet stopu bez výrazných náklonů. Problém mu nedělají ani větší výmoly a příčné nerovnosti.
Čistě na elektřinu dokáže C5 Aircross Hybrid ujet cca 50 kilometrů. V reálných podmínkách tak můžete ve městě cca 40 km jezdit čistě na elektřinu.
Dobíjecí zásuvka je umístěná v levém zadním blatníku. Proces nabíjení je možné sledovat a naprogramovat nejen v palubním počítači ale také v chytrém telefonu v aplikaci MyCitroën. Nabíjecí kabely je možné uložit do vyhrazeného prostoru pod podlahou zavazadelníku.
Baterie se z wallboxu nabije za 2,5 hodin a z obyčejné zástrčky během 7 hodin například v práci.
V kombinovaném režimu se Citroën C5 Aircross spokojí s necelými třemi litry benzinu na 100 km při využití elektrického pohonu. S vybitou baterií pak vystoupá na necelých 7 litrů na 100 km.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-5](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-5.jpg)
Hodnotíme
Testovaný C5 Aircross rozumí běžným potřebám rodiny. Do vozu se komfortně poskládáte i s nejrůznějšími zavazadly. C5 Aircross se jednoduše ovládá a je extra pohodlný. Pohodlný podvozek s grácií zvládne odtlumit všechny typy vozovek. Tiché rozjezdy a dostatek agility získají nejednu řidičku.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-8](http://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-8.jpg)
Hybridní C5 Aircross dává smysl těm, kteří jezdí každý den krátké vzdálenosti a už jsou mentálně nastaveni na nabíjení baterie.
Když přijedou domů nebo do práce automaticky připojí kabel a nabíjejí na dalších cca 40-50 km bezemisní jízdy.
Proč nejezdí těchto aut v Česku víc? Možná proto, že pro většinu českých rodin je zcela nové auto s plug-in hybridním pohonem opravdový luxus.
Za tento nový styl a nízkoemisní auto je totiž nutné si značně připlatit. Citroën C5 Aircross s benzinovým motorem (1.2 PureTech 130 S&S MAN6, výbava LIVE PACK) startuje v základu za 660 000 Kč. Cena za hybridní Citroën C5 Aircross Hybrid na EL značkách (PLUG-IN HYBRID 225 ë-EAT8, výbava SHINE) je o pořádný řád výše, konkrétně 1 050 000 Kč.
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-2](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-2.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-5](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-5.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-8](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-8.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-10](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-10.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-15](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-15.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-18](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-18.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-24](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-24.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-26](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-26.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-27](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-27.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-28](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-28.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-30](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-30.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-31](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-31.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-32](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-32.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-33](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-33.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-34](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-34.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-35](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-35.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-36](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-36.jpg)
![citroen_c5_aircross_test_zenavaute-37](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2022/06/citroen_c5_aircross_test_zenavaute-37.jpg)
Více na webu Citroen