Test prémiového sedanu BMW 530d
15. 11. 2021
Je tomu víc než deset let, co se Madonna proháněla pětkovým BMW v reklamní spotu režírovaného Guyem Ritchiem. Naše redakce Žena v autě.cz vyzkoušela aktuální generaci tohoto legendárního sedanu BMW 530d ve velmi speciálním „kabátku“. Celkový outfit BMW 530d je velmi luxusní – ve verzi se šestiválcem, výkonem 286 koní a příplatky, které přišly na milion korun.
Díváme se
Je bez debat, že tento model je pro většinu z nás autem snů… Kdyby tohle auto bylo lidskou postavou, přirovnala bych ho k charismatické postavě Jamese Bonda. Vzhled BMW 530d xDrive umí doslova uhranout. Look pětimetrového, mohutného sedanu působí velmi reprezentativním dojmem.
Svůdnou karoserii zdůrazňuje speciální metalický lak Bernina Grey Amber Effect (+28 990 Kč), který v kontrastu s černým koženým čalouněním Dakota a prošitím Blue/Black působí velmi luxusním dojmem (+41 990 Kč).
Výlučnost testovaného modelu šperkuje příplatkový, sportovní M paket, laserové světlomety (+54 184 Kč) a obrovská, aerodynamická, 20″ kola s run-flat pneumatikami (+65 026 Kč) včetně výrazných sportovních brzd M s červenými třmeny.
Nasedáme
Posezení řidičky za volantem nebo v roli pasažéra se dá přirovnat k sezení na pohodlné, prémiové sedačce v obýváku. Černý interiér efektně doplňuje přístrojová deska také v kůži (+33 878 Kč) a hliníkové obložení interiéru Rhombicle Smoke Grey s lištou Pearl Chrome.
BMW skutečně umí udělat dojem, a tak jsem se brzy za volantem cítila jako královna silnic. Interiéru dominuje velká 12,3palcová, dotyková obrazovka, jejíž infotainment je naprosto logicky navržen a člověk se s ním i s grafikou velmi rychle sžije.
Aby jízda byla naprosto bezpečná a řidička během řízení neodváděla svou pozornost mimo zorné pole před autem, můžete infotainment ovládat na multifunkčním volantu, jednoduše gesty před obrazovkou nebo pomocí ovladače iDrive Touch.
Navigace umí vyhodnocovat dopravní situaci v aktuálním čase, a tak dokáže pružně reagovat na situaci na zvolené trase. Díky tomu dokáže nabídnout ideální trasu k zadanému cíli.
Samozřejmostí je snadné spárování s chytrými telefony a navíc možnost využívat díky zabudované SIM kartě hudbu v aplikaci Spotify. Během jízdy se o dokonalý hudební zážitek stará výkonný audiosystém Harman Kardon (+29 796 Kč).
„Pětka“ byla, je a snad i bude pohodlným a prostorným sedanem pro celou posádku. Místa je všude kolem opravdu dost. Vzhledem ke karoserii sedanu to na převážení dětských kočárků v BMW 530d zrovna není. Objem zavazadlového prostoru 530 litrů je ale důstojný.
Jedeme
Pod kapotou testovaného sedanu BMW 530d s pohonem všech kol xDrive je nejnovější generace naftového šestiválce s výkonem 210 kW a točivým momentem 650 Nm. Ve jménu „nové doby“ s mild-hybridním pohonem.
Co to znamená? Testovaný mild-hybridní pohon v sobě kombinuje spalovací motor s 48V startér-generátorem. Rozjezdy s BMW 530 jsou tiché a na elektřinu. Auto není potřeba nabíjet ze zástrčky, dobíjí se brzděním neboli rekuperací sám. Zajímavostí je, že díky startér-generátoru nejde deaktivovat systém Start/stop. Ten jde vypnout v režimu Sport.
Stejně jako více než před dekádou Madonnu, zatlačilo i mě testované pětkové BMW s výkonem 286 koní pořádně do sedačky. Řazení 8stupňového automatu je plynulé a případně mohou náruživé řidičky zrychlovat a podřazovat pomocí pádel pod volantem. Stádo 286 koní je hbité. Z nuly na 100 km/h to BMW 530d dosáhne za 5,4 vteřiny.
Kabina je dokonale odhlučněna. Na dálnici je jízda i díky perfektně pracujícímu adaptivnímu tempomatu velká paráda.
BMW 530d zajišťuje naprosto bezpečné svezení díky plejádě bezpečnostní asistentů. Nechybí paket Driving Assistant Professional (+73 164 Kč), vibrace volantu upozorňující na nějakou nestandardní situaci nebo možnost nastavit si jednotlivé asistenty podle svého gusta.
Jízda po okreskách s tímto pětimetrovým sedanem je neskutečný zážitek. Přesné průjezdy zatáčkou a dokonalá stabilita. Svou úlohu v tom hraje příplatkový Adaptive Drive, který optimálně nastavuje tuhost tlumičů a aktivních stabilizátorů (+84 006 Kč). Díky nim sedí „pětka“ v zatáčkách jako vosa na bonbonu. Úžasný zážitek.
Velké překvapení jsem zažila při pohledu na spotřebu. Ruku na srdce, během testování jsem totiž BMW 530d vůbec nešetřila. Tohle auto je totiž radost řídit, a tak zrovna člověk nekouká, zda jede úsporně.
Během týdenního testování se hodnota spotřeby ustálila na hranici 7 litrů. A to je na dvoutunový sedan s pohonem všech kol skvělá hodnota. Deklarované emise CO2 jsou 161-140 g/km.
Hodnotíme
Zdá se, že nastal správný čas Ježíškovi. 🙂 Tento model je opravdu zhmotněným sen všech žen (a mužů) – milovníků aut a řízení. BMW 530d xDrive dokonale spojuje reprezentativní design s špičkovými technologiemi a nabízí intenzivní řidičské zážitky. A to vše se střídmou spotřebou paliva. Prémiovému charakteru tohoto hybridu odpovídá i jeho cena.
BMW řady 5 startuje (BMW 520i) na ceně 1 363 700 Kč. Testované BMW 530d xDrive stojí 1 678 300 Kč, ovšem se všemi příplatky se cena vyšplhala o téměř jeden milion korun výš.
Více na webu BMW