Test nového MINI Cooper 2021
23. 9. 2021
Stejně jako ikonické parfémy od Chanel má i MINI nezaměnitelný styl. V jednoduchosti je krása. Toto heslo platí i pro 3. generaci modelů MINI, která se dočkala omlazení. Žena v autě. cz tento pětidvéřový MINI Cooper náležitě otestovala, a proto můžeme sdílet dojmy z tohoto malého, městského krasavce v podání naší ženské redakce.
Díváme se
„Trendy jsou pomíjivé, ale styl – ten je věčný“, řekl kdysi klasik módního průmyslu Yes Saint Laurent. A měl pravdu. MINI se odkazuje na ikonickou karoserii Cooperu z 60. let minulého století a je stále sexy!
MINI na jaře zajel do omlazovacího salonu a vyjíždí na svou další etapu s novým orámováním masky, LED světlomety, bohatou barevnou kombinací laků a typů kol.
Efektním detailem je tónování laku střechy. Testovaný MINI s kombinací modrého a černého laku Multitone na střeše působí trochu jako chameleon. Na zádi samozřejmě nechybí zadní světla s motivem britské vlajky. Barvě karoserie Island Blue dáváme palec nahoru!
Nasedáme
Uvnitř vozu to vypadá podobně jako v naposledy testovaném elektromobilu od MINI. Za vyhřívaným, multifunkčním volantem, který krásně padne do ruky, je digitální přístrojový panel, rozdělený do tří částí. Velmi příhodný je head-up displej, promítaný na výsuvné sklíčko, což napomáhá bezpečné jízdě. Nové jsou také výdechy klimatizace.
Už tradičně kulatý ústřední displej je centrem infotainmentu a navigace s pěknou grafikou, a hlavně jednoduchým ovládáním. Ovládat obrazovku jde buď dotykově nebo konzolí s otočným tlačítkem mezi sedadly. MINI jde propojit s chytrým telefonem, a sledovat tak polohu, stav nádrže nebo se objednat na servis.
Vepředu nabízí MINI dostatek prostoru pro oba členy posádky. Na posezení vzadu to pro dospěláky na delší trasy skutečně není. To spíš jako místo pro děti. MINI je autem pro bezdětné páry nebo singles. Zavazadlového prostor nabízí objem o 278 litrů. Po klopení zadních sedadel kufr s vysokou nakládací hranou naroste na objem 941 litrů.
Jedeme
Žena v autě.cz otestovala benzinový tříválec o výkonu 100 kW se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Ten na rozměrově malé auto slibuje dostatek výkonu a radosti z řízení. Na silnici sedí testované 1,3 tunové MINI jako vosa na bonbonu a jízda dokáže být i díky parádnímu a tvrdšímu podvozku pěkné ostrá. Z nuly na 100 to MINI umí za 8,3 vteřiny. Motor je výborně odhlučněný.
MINI Cooper je ideální auto pro singles, mladé nebo starší páry, které mají styl a rádi řídí. Během týdenního testování bylo MINI mou bezpečnou, mobilní bublinou. Upřímně, tohle auto jezdí tak dobře, že se s ním o něj ani nechcete s nikým dělit. Nevím, jak vy, ale mě víc vyhovuje pohybovat se autem sama. Nemusím se totiž ohlížet, zda spolujezdec začíná pevně držet madla dveří a koulet očima při průjezdu zatáčkou.
Se čtyřmetrovým MINI je radost pohybovat se ve městě, manévrovat v uličkách, parkovat i jezdit po dálnici a okreskách. Jízda s adaptivním tempomatem s funkcí asistence jízdy v kolonách je velmi komfortní. Nechybí ani upozornění na opuštění jízdního pruhu. Spotřeba je však trošku vyšší než průměr a pohybuje se kolem sedmi litrů.
Hodnotíme
Facelift testovaného MINI podtrhl ikoničnost tohoto modelu. Upravený vzhled zvenku i uvnitř 3. generace MINI prospěl. Stotřicetšet koní výkonu testovanému MINI sedí jako ušité. Předokolka krásně drží stopu a akceleruje, když je třeba… Svým charakterem dokáže kazdý den řízení vykouzlit úsměv na tváři a jízda s ním baví.
MINI je stylovka, a proto nemá cenu špekulovat u tohoto malého vozu o výši jeho cenovky. Za super vlastnosti a dobré jméno se platí a my k tomu nemáme námitek. Nové, pětidvéřové MINI Cooper One startuje na ceně 534 300 Kč. Cena testovaného modelu MINI Cooper je 592 800 Kč.
Více na webu MINI