Test elektromobilu Volkswagen ID.4
9. 8. 2021
Rok 2021 je rozhodně rokem nízkoemisních novinek. Automobilky se předhánějí v uvádění svých modelů jako je například elektrická dodávka EQV, elektromobil IONIQ 5 nebo mini elektrické auto model e. Vybírat jde už skutečně z mnoha modelů různých rozměrů. Volkswagen přidává do „boje“ svého druhého adepta, a to elektrické SUV – model ID.4. Mimochodem jde o Světové auto roku 2021. Jak snadné to bude mít u českých řidiček?
Díváme se
Charakter elektromobilu ID.4 je dán minimalistickým designem a zaměřením na nulové emise. Vzhled Volkswagenu ID.4 dokáže bezesporu upoutat, připomíná tak trochu nafouknutou „ajdýtrojku“. Ostatně stojí na stejné platformě MEB jako právě o 30 cm kratší ID.3, kterou už Žena v autě.cz otestovala.
Karoserie působí mohutně a zkrášlují ji velká 21palcová kola. Efektně působí zapuštěná madla dveří zlepšující aerodynamiku.
Zatímco přídi vozu dominuje zkrácená kapota, kterou doplňují LED světlomety, záď je definována právě propojeným tvarem LED světlometů a vypadá o poznání zajímavěji.
Přiznám se, že mě v bílé barvě s příplatkovou metalízou a stříbrným paketem exteriéru ID.4 zaujal o trochu méně než dříve testované ID.3 a Enyaq. Rozhodně bych šla do zajímavější barvy…
Nasedáme
Žádné výstřednosti, žádné „kudrlinky“ a přeplácanost. Interiér ID.4 působí holisticky, čistě, promyšleně a také… trošku chladně.
Čalounění sedadel je velmi kvalitní a pohodlné. Díky tomu bude ID.4 velmi komfortním společníkem na dlouhé cesty. Ambientní osvětlení a příplatkové panoramatické střešní okno navozuje dojem prémiovosti.
WOW efekt a dobrý pocit, že ID.4 je ultramoderní auto, se dostavuje v momentě, kdy se seznámíte se zabudovaným softwarem infotaimentu 2.1 a ovládáte ho hlasem (zvoláním “Ahoj ID a sdělením přání) nebo navolíte v navigaci cíl cesty. Jakmile se blíží sjezd nebo odbočení, upozorní na to ID.Light rozšířenou realitou, resp. barevnými ukazateli v plné šíři palubní desky. Je to působivé, a navíc to napomáhá bezpečné jízdě. A například když opouštíte auto, ID. Light řidičku na rozloučenou pozdraví pomocí světelného signálu.
Stejně tak jako u testovaného ID.3 interiéru kraluje palubní deska s dotykovou 10palcovou obrazovkou uprostřed. Infotainment je snadno ovladatelný a má velmi pěknou grafiku. Skutečně velmi dobře se s ním řidička sžije, a to je bez debat velká devíza. Multifunkční volant padne krásně do ruky a nabízí zpětnou vazbu v podobě jemné vibrace. Na to jsem si musela chvíli zvykat. 🙂
Když už jsme u těch silných stránek, je třeba se zastavit u prostornosti. V té ID.4 exceluje. Místa pro nohy má každý člen posádky habaděj. I v 2. řadě sedadel se pohodlně usadí i hodně vysocí pasažéři, aniž by museli snižovat cokoli ze svého komfortu. Kufr nabízí dostatek místa pro zavazadla celé rodiny, a to konkrétně 543 litrů objemu.
Jedeme
Testovaný Volkswagen ID.4 si po týdenním testování umím s přehledem představit jako rodinné, plnohodnotné auto. Pod kapotou ukrývá elektromotor s výkonem 150 kW, odpovídající síle 204 koní a točivým momentem 310 Nm. Dojezd nabízí tento model v reálných podmínkách kolem 450 kilometrů, a to už je slušná hodnota. Výrobce udává až 522 kilometrů, ale to je závislé na jízdním stylu, rychlosti jízdy, vnější teplotě, zapnuté klimatizaci nebo například počtu spolujezdců/zatížení.
Díky nižšímu těžišti má ID. 4 velmi dobré chování v zatáčkách a při jízdě ve městě nebo na dálnici má skutečně komfortní vlastnosti. To se bude ženám-řidičkám líbit. K vlastnostem, které většina žen ocení, patří také přeposilovaný volant, díky čemu je manévrování například v městských uličkách velmi snadné.
Volkswagen ID.4 nabízí různé režimy jízdy. V režimu sport jsou průjezdy zatáčkou s touto zadokolkou čisté a díky těžišti téměř bez náklonu, což je velmi komfortní.
Baterie umístěná v podlaze má kapacitu 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) a k jejímu nabití (80 %) je třeba na rychlonabíječce 50kWh necelá hodinka… Vzhledem k tomu, že v supermarketu člověk tuto dobu běžně stráví během nákupu, neznamená nabíjení nějaké zásadní komplikace. Jde jen o se mentálně nastavit na to, že nejezdíte na pumpu, ale dobíjíte například během nákupu, v práci nebo doma prostřednictvím wallboxu. Kombinovaná spotřeba se pohybovala kolem 17,8 kWh / 100 km.
ID.4 také disponuje vyspělými systémy bezpečnosti jako je sledování mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích, adaptivní tempomat, které usnadňují jízdu.
Hodnotíme
Svým dlouhým dojezdem, prostorností a velikostí zavazadlového prostoru je Volkswagen ID.4 velmi atraktivním, plnohodnotným rodinným modelem. Jezdí velmi komfortně a poskytuje celé rodině během jízdy velké pohodlí. Navíc se velmi snadno řídí. Ve stále více konkurenčním segmentu elektrických SUV psychologicky v rozhodování také „pomáhá“ nižší startovní cena, než je u elektromobilů běžné.
Volkswagen ID.4 startuje s baterií o využitelné kapacitě 52 kWh na ceně 979 900 Kč. Cena testovaného modelu ve verzi Max s výkonem 150 kW a baterií o využitelné kapacitě 77 kWh se se všemi příplatky vyšplhala je 1 586 200 Kč.
Více na webu Volkswagen