Test elegantního sedanu Jaguar XF
19. 7. 2021
S nadsázkou řečeno sedany jsou podobně elegantní jako například dámské lodičky. Poslední dobou jsou sice „válcovány“ módou velkých esúvéček (respektive balerinek a tenisek), ale jejich styl a šarm jim nejde upřít. Žena v autě.cz otestovala pohledný, 204koňový, mild-hybridní sedan JAGUAR XF. Proč by si ho české manažerky měly všimnout? Odpovíme právě v tomto testu!
Díváme se
Do redakce se k nám dostal omlazený JAGUAR XF, který se odlišuje novou přídí se sportovnějšími nárazníky a LED světlomety ve tvaru dvou fajifek po každé straně. Také boční výdechy za předními koly přidávají na sportovním looku. Zadní část sedanu dotváří výrazný difuzor vespod auta. Pětimetrový Jaguar XF byl obut do ultramoderních, velkých 20″ kol (+45 784 Kč).
Protáhlý profil karoserie s chromovými rámy oken a ve speciální barvě Bluefire Blue (+29 136 Kč) umí zaujmout. Ta nenucená elegance a přitom až robustní karoserie dynamického sedanu dokáží vyvolat sympatie a obdiv poměrně velmi rychle. Jedno je bez debat, Jaguar XF je na první pohled velmi sebevědomý a reprezentativní sedan!
Nasedáme
Interiér Jaguar XF ve výbavě R-Dynamic dýchá luxusem, stejně jako když vejdete do luxusního butiku, kde Vám otevře dveře pikolík. Pokud vyžadujete prémiový, kvalitní vůz, musí být Jaguar XF ve Vaše hledáčku.
Interiér je prosvětlen elektricky ovládaným panoramatickým střešním oknem (+36 837 Kč). Aby v autě nebyl žádný prach ani pyl, o to se stará snímač kvality vzduchu (+2 379 Kč) a ionizátor se vzduchovým filtrem PM2.5 (+3 851 Kč).
Embosované logo Jaguar zdobí sportovní, kožená sedadla s prošíváním v odstínu Siena Tan, ta jsou nastavitelná v 18 směrech (+11 321 Kč). Čistě navržené palubní desky s hliníkovými dekory a měkčenými plasty je radost se dotýkat. Přepracovaný volant krásně padne do ruky.
Za volantem se nachází interaktivní displej s úhlopříčkou 12,3″ s mnoha způsoby zobrazení včetně zobrazení 3D navigace přes celou obrazovku nebo jízdních informací. Head-up diplej (+30 353 Kč) promítá na čelní sklo důležité informace a díky barevnosti přehledně informuje o rychlosti nebo navigačních pokynech.
Středu palubní desky dominuje velký 11,4″palcový displej infotainmentu, který ergonomicky velmi dobře navržen. Že je modernizovaný Jaguar XF technologicky bohatě vybaven, o tom svědčí i navigační systém vybavený funkcí automatického učení. Je to tak milé dámy, s tímto autem se opravdu neztratíte!
Inovativní technologie zároveň dokáží tlumit hluk od vozovky a přinášet tak tišší jízdu. Když přijde řeč na hudební zážitek , je k dispozici audiosoustava Meridian s výkonem 400 W a 13 reproduktory (+17 550 Kč). Infotainment jde samozřejmě spárovat s mobilním telefonem, popřípadě jej bezdrátově nabít (+9 906 Kč). Telefon využívá při příjmu signálu anténu auto, což přispívá k lepší kvalitě hovorů.
Kabina je až překvapivě prostorná a platí to i o sedadlech za řidičem a spolujezdcem. Zavazadlový prostor je hluboký, ale je limitován charakterem karoserie sedanu. Nabízí 448 litrů objemu. Rozměrově prostornější zavazadla se (vzhledem k omezenému obvodu u kufru) do tohoto sedanu nesloží. ☹
Jedeme
Konkrétně naše redakce otestovala Jaguar XF ve verzi D200 AWD, která ukrývá pod kapotou naftový dvoulitr s výkonem 204 koní a částečnou elektrifikací v podobě mild-hybridního systému.
Jeho primární funkcí jsou nižší emise a spotřeba. I tak se hodnota emisí CO2 pohybuje kolem 144 g/km. Spotřeba této výkonné čtyřkolky je však skutečně nízká a dosahuje sedmi litrů nafty na 100 kilometrů. Infotainment navíc řidičce poskytuje „eko rady“, aby byla jízda co nejhospodárnější.
Jaguar XF je radost řídit a cestovat s ním. V kabině se během jízdy rozprostírá naprostý klid a pohoda. Automatická 8stupňová převodovka pracuje hladce a je vyladěná skutečně velmi do komfortu.
Dvaapůl tuny těžký „drobeček“ s adaptivním podvozkem (+28 033 Kč) drží v zatáčkách jako přibitý. Schopnost akcelerace je u Jaguaru XF zřetelná po jemném sešlápnutí pedálu, z nuly na sto dosáhne XF za 7,8 vteřiny.
I přes sportovnější esprit a možnost sportovního režimu je Jaguar XF primárně komfortní manažerskou limuzínou. Na dálnici si naše redakce naplno užívala paketu Driver Assist (+37 366 Kč) s perfektně fungujícím adaptivním tempomatem, s asistentem řízení v koloně a varováním před zadní kolizí.
Díky asistenčním systémům je jízda bezpečnější také po městě, a to včetně bezproblémového parkování. Tedy pokud najdete v městských uličkách místo před 5 metrů. 😊 To, co se děje za vozidlem, jde působivě sledovat díky vnitřnímu zpětnému zrcátku s technologií ClearSight Smart View (+18 938 Kč). Kamera umístěná ve střešní anténě přenáší živý obraz do zpětného zrcátka a nepřetržitě tak poskytuje skvělý přehled.
Hodnotíme
Žít na vysoké noze je lákavé. Stejně jako řízení prémiového sedanu Jaguar XF. Design exteriéru i interiéru je na absolutní špičce. Použité materiály, moderní technologie a bezpečnostní asistenti dokáží během jízdy hýčkat. I s do sportovna laděným podvozkem je jízda maximálně komfortní, a to je vlastnost, kterou my ženy dokážeme ocenit. Pokud potřebujete do kufru dát zavazadla nadstandardních rozměrů, poohlédněte se po kombi verzi Jaguar XF Sportbrake… 🙂
Jaguar XF startuje na 1 468 456 Kč. Cena testovaného modelu Jaguar XF se ve výbavě R-Dynamic SE D200 AWD se všemi příplatky vyšplhala na 2 107 348 Kč. Součástí této ceny je také tříletá záruka včetně laku a mobility po Evropě a tříletý servis s omezením 100 000 km.
Více na webu Jaguar