Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Test hybridního crossoveru Peugeot 3008

7. 7. 2021

Úspěšný model Peugeot 3008 prošel na podzim loňského roku společně se svým větším sourozencem 5008 povedeným faceliftem. V redakci jsme byly jsme zvědavé, kam se vůz posunul po designové a technické stránce. Co tento pohledný crossover, který můžete částečně nabíjet ze zásuvky, ženám skutečně nabízí? Odpovíme právě v tomto testu!

Koukněte také na test plně elektrické verze modelu Peugeot e-2008 očima Terezy Tobiášové

Díváme se

Pro design francouzských aut mám velkou slabost a ráda se kochám nápady designérů. Na první pohled nelze přehlédnout velké změny na přední části vozu. Přední maska je bezrámová a má elegantní a její černá barva navozuje reprezentativní vzhled vozu.

20210409_164856

Díky jemným černým pruhům maska pokračuje až pod přední světla, která jsou vyšperkovaná uzounkým, téměř svislým LED světlem pro denní svícení. Ty někomu připomínají zuby (mě kly) a někomu fousy. 🙂 Tuto hybridní verzi poznáte jen tím, že má víčka nádrže na obou stranách (palivová je vpravo) a označením HYbrid. Víčko vlevo ukrývá nabíjecí konektor.

Nasedáme

Na první pohled zaujme interiér i-Cocpitem s velkým desetipalcovým displejem se super rozlišením. Do jednotlivých funkcí menu se dostáváme stejně jako před faceliftem, a to tlačítky ve středovém panelu, která nám trochu připomínají ovladače v pilotní kabině letadel. 🙂

Všechny důležité údaje jsou díky digitálnímu displeji v zorném poli řidičky, což přispívá k bezpečné jízdě.

20210412_084656
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Sedadla jsou perfektně tvarovaná a řidič i spolujezdec na předním sedadle si rychle najdou svou ideální pozici. Zadní sedadla odpovídají kategorii vozu a cestující sedí celkem nízko nad vozovkou, což mě baví 😊

Objem zavazadlového prostoru je 520 litrů, To je v této kategorii velmi vysoká hodnota.

20210412_084534
Zdroj: Fotoarchiv Žena v autě.cz

Jedeme

Po nastartování se aktivuje elektrický režim, který funguje, dokud jsou akumulátory nabité. Dojezd na elektrický pohon je až 50 km. Díky nízkým emisím patří k neodmyslitelným výhodám hybridního Peugeotu 3008 parkování zdarma ve velkých městech a nulová platba za dálnice.

Plug-in hybrid Peugeot 3008 se velmi jemně řídí, volant je příjemně přeposilovaný a díky dobrému výhledu a optimálním rozměrům se s ním dobře parkuje. Vůz je spíše rodinného charakteru a tomu odpovídá jeho nastavení. Svezení je příjemné a nejmodernější bezpečnostní i asistenční systémy dělají co mají a zbytečně do ničeho nezasahují.

20210409_164740

Benzinový motor má společně s elektromotorem výkon 225 koní/165 kW (odtud označení 225 v názvu modelu). Vůz je vybaven automatickou 8 stupňovou převodovkou a náhonem jen přední kola.

Pokud se 3008 pravidelně dobíjí, dosahuje hodnota spotřeby benzínu kolem 1,5 litru paliva na 100 kilometrů. Spotřeba benzinového motoru jinak je kolem 7 litrů.

Další významnou kvalitou testovaného modelu Peugeot 3008 je bezpečnost. Přítomni jsou ty nejmodernější bezpečnostní asistenti. Lane Positioning Assist udržuje auto v jízdním pruhu, systém automatického nouzového brzdění rozpozná chodce i cyklisty, Hill Assist Descent Control zajistí bezpečnou jízdu v prudkém svahu. Systém nočního vidění Night Vision upozorňuje na chodce nebo zvířata za snížené viditelnosti.

Hodnotíme

Hybridní crossover Peugeot 3008 s dojezdem 50 kilometrů dává smysl, když máte kde nabíjet baterii. To pak má bezemisní jízda po městě všechny své výhody – včetně tiché jízdy a možnosti pakování zdarma.

Testovaný exemplář nás naprosto okouzlil svým atraktivním vzhledem, dokonalou technikou, která fungovala na jedničku. Bohužel cena kolem 1 milionu korun nám přijde moc, ale při pravidelném dobíjení nám něco ušetří na nižších provozních nákladech. 🙂

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018