Test vyladěného hybridu Škoda OCTAVIA RS iV
31. 5. 2021
Řídíte ráda? Jezdíte do práce? A máte kde nabíjet? Pokud ano, máme pro vás žhavý tip. Ladný a rychlý je jako střela, prostorný jako pořádný kombík a ještě k tomu ekologický. Eliška Junková by nad ním zaplesala. Žena v autě.cz otestovala model ŠKODA OCTAVIA ve verzi RS iV s plug-in hybridním motorem.
Díváme se
Plug-in hybridní ŠKODA OCTAVIA RS iV vypadá při letmém pohledu stejně jako verze s konvenčním motorem. Dynamické křivky liftbacku s výrazným spoilerem dokáží už od první chvíle vzbudit zájem a emoce.
Kromě espézetky EL, plaketky iV a levých dvířek pro nabíjení proudem by jeden nepoznal, že se jedná o nízkoemisní verzi. Testovaná OCTAVIA vypouští jen 25-27 gramů CO2 na kilometr. Díky tomu se jí v Česku odpouštějí dálniční poplatky i parkování v modrých zónách.
I přes důraz na ekologii je její naturel pořádně ostrý a „závodnistický“! Zadní nárazník má dvojici integrovaných koncovek výfuku. Tím dává OCTAVIA tušit, že s tímto modelem s písmenky RS bude zábava.
Nasedáme
Ani interiér vozu neobsahuje žádné viditelné rozdíly oproti „běžné“ verzi. Velká 9,2″palcová dotyková obrazovka fungovala během testování bez komplikací. Velmi praktické jsou informace o cenách benzínu, volných parkovacích místech, o stavu nabití baterie a také reálném dojezdu na elektřinu.
V testovaném modelu OCTAVIA mě baví jednoduchost a rychlost ovládání. Hlasové ovládání, kdy stačí říct „Lauro, přitop, zahraj nebo naviguj do…”, funguje skvěle a přispívá k maximálnímu věnování se řízení a k bezpečné jízdě.
Když potřebujete rychle „vyřešit“ problém se studenýma rukama nebo mít čistý vzduch v autě, je tu rychlá volba funkcí v podobě tlačítek: “zahřát nohy”, “zahřát ruce”, “čerstvý vzduch” nebo “volný výhled”.
Dobře funguje také jednoduché propojení s mobilem. Díky Apple CarPlay a Android Auto se telefon po nastartování automaticky připojí, a to i když je v kapse či kabelce. Umístit jde také přímo do indukční nabíječky.
ŠKODA OCTAVIA je parádní rodinnou lodí. Na všech sedadlech (kromě řidiče) jsou k dispozici ISOFIXy k upoutání dětské autosedačky. I vzadu nabízí opravdu vynikající komfort pro všechny cestující! V prostorném kufru testovaného liftbacku s objemem 600 litrů je praktický síťový program pro připoutání menších předmětů a oboustranné dno – z jedné strany gumové, z druhé strany kobercové.
Jedeme
Model ŠKODA OCTAVIA RS iV jsem otestovala konkrétně v kombinaci s benzinovým motorem 1.4 TSI a elektromotorem. Dohromady OCTAVIA nabízí výkon 180 kW. Po zmačknutí tlačítka startu není motor slyšet a následný rozjezd je naprosto tichý a ekologický. Modelu OCTAVIA RS iV přitom nechybí agilita. ŠKODA OCTAVIA v sobě skrývá překvapivou dravost, a přitom velmi dobrou stabilitu. Volant se příjemně drží a auto se s ním velmi příjemně ovládá. Skvěle sedí v zatáčkách.
Adaptivní podvozek DCC s volbou jízdních režimů Driving Mode Select je špičkový. Umožňuje si nastavit podle aktuální řidičské nálady chování tlumičů, řízení a převodovky. V jízdním režimu Sport umí být OCTAVIA RS iV pěkná dračice! Ve verzi RS iV umí dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 vteřin.
Čistě na elektřinu je OCTAVIA RS iV schopná jet cca 55 kilometrů (výrobce udává 62 km). Hodnota emisí CO2 je mezi 25-27 g/km. OCTAVIA RS iV tak má ve velkých městech zelenou a parkování na modrých zónách gratis.
Co se týče spotřeby, dosahuje v elektrickém režimu hodnoty 10,1 kWh/100 km. Pokud je dojezd na elektřinu vyčerpán, pohybuje se spotřeba benzinového motoru na 7 litrech.
Velmi vítaným prvkem na poli bezpečnosti je head-up displej, který promítá aktuální rychlost, pokyny navigace nebo také aktivitu bezpečnostních asistentů. Vedle asistenta, sledující mrtvý úhel, nebo hlídající jízdu v pruzích porotkyně často zmiňovaly také praktického parkovacího asistenta a zobrazení kamery s vodícími čárami.
Hodnotíme
Není náhodou, že ŠKODA OCTAVIA zvítězila v letošní anketě Světového ženského auta roku v kategorii Rodinné vozy a také, že ji česká odborná porota v anketě AUTO MÉHO SRDCE vybrala mezi 6 nejlepšími auty roku z pohledu žen.
Umí jezdit tiše a šetrně. Když už vás ale jízda „na ekologa“ omrzí, stačí na to šlápnout a jste rázem královnou silnice. V agilitě a komfortních jízdních vlastnostech ŠKODA OCTAVIA RS iV exceluje.
ŠKODA OCTAVIA RS iV se nám zdá jako dobrá varianta pro manažerky, které jezdí dennodenně do města. Rádius 55 kilometrů na elektřinu je na dojíždění do práce optimální. Klíčové je mít vyřešenou otázku, kde auto během stání nabíjet.
ŠKODA OCTAVIA (1.4 TSI 160 kW) startuje na 493 900 Kč. Ve variantě RS s plug-in hybridním motorem iV (1,4 TSI 180 kW) se cena vyšplhala na 939 900 Kč.
Více na webu Škoda Auto