Test nízkoemisního auta: Mercedes-Benz A250e
24. 5. 2021
Crossovery a SUV čím dál více dominují trhu s automobily. Skoro by se zdálo, že menším autům odzvonilo. Není to ale pravda. Například takový hatchback třídy A od Mercedes-Benz rozhodně neřekl poslední slovo. Pod ruku Ženy v autě.cz se dostala plug-in hybridní verze A 250e s dojezdem 50 kilometrů na elektřinu. Jede ladně!
Díváme se
Kompaktní karoserie dává tušit, že je toto auto jako dělané do města. Dynamické křivky 4,4 metru dlouhého modelu Mercedes-Benz A 250e propůjčují tomuto hatchbacku nebývalou smyslnost a půvab.
Čtvrtá generace mezi ženami velmi oblíbeného „Áčka“ působí jako designérská kabelka, a to pro univerzální použití.
Široká maska chladiče s velkým logem je velmi výrazná, přitom je „Áčko“ na šířku poměrně subtilní (šířka 1,79 metru).
Nasedáme
Interiér doslova „mluví“ svým pohodlím a použitými, kvalitními materiály. Z auta je překvapivě dobře vidět a to i při pohledu vzad. Palubní desce dominuje obří displej složený ze dvou velkých 10“ palcových obrazovek. Nejdostupnější model z rodiny Mercedes-Benz ohromí chytrostí moderních technologií a rozmanitostí přítomných bezpečnostních asistentů, o nichž bude řeč ještě dále.
Přiznám se, že v současných mercedesech doslova zbožňuji paletu ambientního osvětlení a hlasové ovládání. Stačí zavolat „Ahoj, Mercedesi“ a vyslovit své přání: otevřít okna, zahřát sedadlo nebo například navigovat do stanoveného cíle. Mercedes to bez komplikací v komunikaci splní. Zadávat své povely jde samozřejmě i prostřednictvím touchpadu na středové tunelu.
A když vám zrovna není do řeči (a přitom dbáte na maximální soustředění se na jízdu), můžete obě obrazovky krásně ovládat přímo na multifunkčním, sportovním volantu. Vše je logicky uspořádané.
Cestující jednoucí vepředu mají kolem sebe mnoho místa, u cestujících vzadu záleží, jak velcí jsou pasažéři vepředu. 🙂 Sluší se podotknout, že zadní dveře jsou krásně doširoka otevřít a tak je například manipulace a upevnění dětské sedačky v 2. řadě sedadel snadné.
Kufr testovaného hatchbacku má nízkou nakládací hranu a je jednoduše řešen. Objem zavazadlového prostoru je u plug-in hybridní verze menší, a to 310 litrů.
Jedeme
Stačí nastartovat a testovaný model A 250e se tiše a komfortně rozjede. Testovaný model A 250e je nízkoemisní vůz. Do atmosféry konkrétně vypouští emise 36 gramů CO2 na kilometr. V modrých zónách tak můžete parkovat zdarma a na dálnici neplatíte žádné poplatky.
Pod kapotou testovaného „Áčka“ se ukrýval už zmíněný plug-in hybridní motor: čtyřválcová třináctistovka doplněná o elektromotor s celkovým výkonem 160 kW, odpovídající síle 218 koní a maximálním točivým momentem 450 Nm.
Svým charakterem je testovaný model A 250e jako dělaný pro nás ženy. Jede krásně jemně a svižně, snadno se řídí a osmistupňová automatická převodovka hladce řadí. Zrychlení z nuly na 100 km/h: dosáhne 6.6 vteřiny. V zatáčkách je testované „Áčko“ jisté a stabilní.
Dalších 50 kilometrů elektřiny jde dobít u rychlonabíječky cca za půl hodiny. Z domácí zástrčky to pak trvá dvě hodiny. V kombinovaném režimu, kdy už nejedete na elektřinu, ale na benzín, dosahuje hodnota spotřeby do 6 litrů. Čistě na elektřinu jezdí auto za 16 kWh.
Vedle plug-in hybridního motoru a nízkých emisí je velkou devízou vyspělost bezpečnostních asistentů. Asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtného úhlu, aktivní brzdový asistent nebo skvěle fungující adaptivní tempomat jsou funkce k nezaplacení. Výsledkem toho je bezpečná a sebevědomá jízda pod naprostou kontrolou.
Hodnotíme
Na dálnici je agilní a hospodárný zároveň. Ve městě obratný, a přitom ekologický, a to do té míry, že s ním všude zaparkujete. Mercedes-Benz A 250e si umí získat sympatie atraktivním designem a kvalitními materiály, charakteristickými pro tuto prémiovou značku. Z pohledu řízení nabízí slušnou dávku agility, přesnosti a hladké zpřevodování. Za nás „Áčko“ umí okouzlit svým jízdním projevem, hospodárností a pocitem bezpečí. Fakt, že je nízkoemisní a jde s ním v pohodě zajet do centra města zdarma, je vítaná třešnička na dortu.
Nejdostupnější Mercedes-Benz třídy A (A 180 d) startuje na 742 940 Kč. Cena testovaného modelu (A 250 e) s plug-in hybridním motorem je vyšší, a to 995 830 Kč.
Více na webu Mercedes-Benz