DLOUHODOBÝ TEST SUV PEUGEOT 2008
25. 1. 2021
Pětkrát do Paříže a zpět. Přesně tolik kilometrů najezdila během 6měsíčního testování naše redakce s SUV Peugeot 2008. Testovaný Peugeot známe jako své boty. Které detaily jsou k nezaplacení? Má nějaké pihy na kráse? Náš verdikt o Peugeotu 2008 najdete právě zde.
Je to trochu jako, když známý módní dům uvede novou kolekci a kabelku, která se rázem stane populární. Něco podobného nastalo u Peugeotu s modelem 2008. Po 12 000 ujetých kilometrů se nedivíme tomu, že je 2. generace modelu 2008 nejprodávanějším modelem Peugeot v Česku.
Výrazné esúvéčko Peugeot 2008 u žen boduje. Čím? Zde je 6 důvodů, které nás v redakci přesvědčily během půlročního testování:
- Povedený design
Peugeot 2008 má sexappeal ze všech stran! Na tom se shodly všechny řidičky, které během našeho testování do „dvatisíceosmičky“ usedly. Peugeot 2008 zaujme zepředu rovnou maskou chladiče a výraznými LED světlomety. Ostře tvarované křivky tomuto crossoveru sluší. Peugeot 2008 má nezaměnitelné linie, které si (i díky zádi s vysokou podokenní linií a LED světlomety) prostě nejde na silnici s jiným autem splést. Nevšednost a šarm máme my ženy rády.
- Pohodlí a jednoduché ovládání
Futuristický design se promítá i do interiéru. Uvnitř umí Peugeot 2008 okouzlit pohodlnými sedačkami a kvalitními materiály. Menší kožený volant se perfektně ovládá a drží. Palubní deska s novou generací Peugeot i-Cockpit® s 3D palubním počítačem a 10“ dotykovou obrazovkou působí svěže a nadčasově.
Nejdůležitější tlačítka jsou hned „po ruce“ v jedné linii, jako když hrajete na piano. Navigace funguje jedna báseň. Ovládání je skutečně intuitivní, a jde si osvojit velmi rychle. Jak Eva Čejková trefně podotkla na účet ovládání, a to i „i bez návodu“.
Peugeot 2008 nabízí řidičce vyspělé technologie, které jde využívat během každodenní jízdy. Peugeot 2008 jde jednoduše propojit a obrazovku spárovat s mobilem. Soundsystém auta Focal® s 10 reproduktory má, jak vyzkoušela na vlastní uši zpěvačka Bára Vaculíková, opravdu grády.
Z „hardwarových“ detailů chválila řada redaktorek a testerek praktické odklápění středové skrýše. Telefon sem krásně pasuje a nelítá nikde kolem! Peugeot 2008 je praktické auto. S přehledem sem naskládáte tři malé děti i nákup… 🙂 Zavazadlový prostor nabízí příjemných 434 litrů objemu.
- Za všech okolností fungující bezklíčový přístup
Peugeot 2008 byl vybaven bezklíčovým systémem, který zaručí automatické odemykaní a zamykání vozu. Pravda, mnoho aut se touto vychytávkou také chlubí, ale u 2008 tento systém funguje tak příkladně. Ve dne, v noci, v zimě v létě. V Peugeotu 2008 jezdila naše redakce půl roku a odemykání a zamykání ani jednou nezklamalo.
Klíče mohou v klidu být zašantročené v kabelce nebo v kapse. Dvatisíceosmička majitelku klíčů na vzdálenost dvou metrů vždy pozná a auto automaticky celé odemkne a zamkne. A to, vždy za doprovodu efektního rozsvícení světel a zablikáním směrovek u zrcátek.
- Snadné řízení
Bez debat je, že se Peugeot 2008 v městské džungli a uličkách parádně řídí. Volant je příjemně přeposilovaný a díky dobrému výhledu a optimálním rozměrům se s ním dobře parkuje.
Testovaná nejsilnější benzinová verze s tříválcovým motorem 1.2 PureTech o výkonu 155 koní je příjemné a komfortně naladěné městské SUV. Tuto motorizaci můžeme doporučit! Peugeotu 2008 nechybí agilita a zároveň maximální stabilita v zatáčkách. Ideální pro nás akční ženy!
Peugeot 2008 se umí přizpůsobit náladě každé řidičky. To díky přepínání různých jízdních režimů na Normal, Eco nebo Sport, kterým se mění reakce motoru, převodovky i charakter volantu. Nejde jen o nějakou kosmetickou záležitost, ale dochází skutečně ke změně charakteru jízdy.
Výkon 155 koní je naprosto dostatečný pro potřebnou akceleraci při rychlém předjíždění. Stisknutím tlačítka Sport rázem volant ztuhne, nastavení odezvy plynu a zvuk motoru je agresivnější včetně barevného osvětlení displeje.
- Bezpečí
Další silnou stránkou testovaného Peugeotu 2008 je pocit bezpečí. Díky zvýšené světlé výšce, vyšší pozici sedadel, ale hlavně vyspělým asistenčním systémům na všechny řidičky Peugeot 2008 zapůsobil v těch nejlepších „barvách“.
Peugeot 2008 umí ve dne i v noci detekovat v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty a rozeznává dopravní značky s doporučenou rychlostí. Informuje také o vozidlech pohybující se v okolí vozu pomocí sledování mrtvého úhlu. Na to, aby sám zaparkoval, potřebuje jen 60 cm mezi zaparkovanými vozy.
Pochválit také musíme vyladěnou práci tempomatu a asistenta pro jízdu v pruzích. Adaptivní tempomat pracuje na dálnici na jedničku a dokáže bezpečně přibržďovat dříve, než si člověk vůbec uvědomí nebezpečnou vzdálenost auta před sebou. Při jízdě po dálnici umí Drive Assist auto aktivně udržovat v jízdním pruhu či upozorňuje, že nebyl dán blinkr při přejíždění pruhu.
- Automatická převodovka
Náš šestý postřeh a důvod, proč je Peugeot 2008 skutečně super auto, je automatická 8stupňová převodovka. Řadí krátce hladce. I díky tomu se Peugeot 2008 komfortně řídí. Automatická převodovka je v 2008 jasná volba. Nikdo nám nevymluví, že je manuál lepší. Není!
Pihy na kráse Peugeotu 2008
Jednu pihu na kráse testovaného Peugeotu 2008 jsme během sesti měsíců v naší ženské redakci přece jen objevily. Při vynášení nákupů z auta by se hodilo hands free otevírání kufru. S plnýma rukama se kufr prostě sám nezavře. Automatické otevírání kufru Peugeot 2008 bohužel vůbec nenabízí.
Peugeot 2008 si perfektně poradí v městských uličkách a skvěle to rozbalí na dálnici. V tu chvíli se ručička blíží spotřebě mezi 8-9 litry. Jeho spotřeba je tak přímo úměrná aktuální řidičské náladě. Během 6měsíčního testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 6,5 litrů.
SUV Peugeot 2008: verdikt po 12 000 kilometrech
Peugeot 2008 boří pravidlo, že je krása mnohdy vykoupena ústupky jinde. Peugeot 2008 je nejen pohledný, ale také praktický a výkonný. Interiér nabízí (po ruce) vše, co řidička potřebuje a na vše jde přijít i bez návodu. .-). Při jízdě zhýčká komfortní a přesto agilní jízdou. V testované motorizaci s výkonem 155 koní je Peugeot 2008 takový malý drak.
Snadno se řídí a poskytuje opravdový pocit bezpečí. Testovaná verze (1.2 Puretech ve vrcholné výbavě GT Pack s 8stupňovým automatem) stojí 680 000 Kč. Cena odpovídá získanému komfortu a kvalitě. Peugeot 2008 je sexy, pohodlný a všestranný parťák do každodenního, městského provozu. Doporučujeme se s ním rozhodně svézt a vyzkoušet! Naše srdce si rozhodně získal.
Více na webu Peugeot