Test hybridního fešáka SUV Peugeot 3008
9. 11. 2020
SUV a nízkoemisní hybridy jsou v kurzu. Peugeot „oprášil“ svůj populární model 3008, který se před pár lety stal Evropským autem roku, a do jeho útrob zabudoval hybridní pohon. Jaký úspěch věštíme modelu Peugeot 3008, který nyní jezdí částečně na elektřinu? Dozvíte se v článku Ženy v autě.cz
Díváme se
Hybridní Peugeot 3008 na rozdíl od toho klasického na konvenční motor na první pohled prakticky nepoznáte. Jde stále o ten Peugeot 3008, který umí i po letech zaujmout svým podmanivým francouzským šarmem. Evropské auto roku Peugeot 3008 vyhrál už v roce 2017!
Ostré linie a dravý look LED světlometů zepředu i zezadu – to je jasná „třitisíceosmička“. Fakt, že se jedná o hybrid prozrazuje jen druhé víčko „nádrže“ a štítek HYBRID na zadních dveřích.
Nasedáme
Peugeot 3008 dokáže nás ženy hýčkat. Vyhřívaná sedadla s několika způsoby pulsní masáže jsou příjemná. Použité materiály jsou kvalitní a je radost se jich dotýkat. Interiér jde provoňet jednou ze 3 vůní. Z vozu je velmi dobrý výhled na to, co se děje na silnici. Ani palubní deska i-Cockpit s 8palcovou dotykovou obrazovkou a ovladači na „klavírní“ liště neztratila v testovaném modelu nic ze svého sexappealu.
Hybridní Peugeot 3008 má jen o tlačítko s bleskem navíc! Pod obrazovkou se totiž nachází ovladač elektrické jízdy. .-) Přístrojový počítač s 12“ palcovou obrazovkou je digitální a nabízí různé způsoby zobrazení údajů týkající se spotřeby, rychlosti, navigace, audia apod. Na rozdíl od klasické 3008 při jízdě přehledně zobrazuje průtok energie
Peugeot 3008 je prostorný a ideální pro 4člennou rodinu. Dětské autosedačky se do něj krásně vejdou a děti kolem sebe mají dostatek prostoru a bezpečí. Kufr hybridního Peugeotu 3008 nabízí 395 litrů objemu. Přítomnost rezervního kola pod podlážkou kufru Peugeot 3008 nenabízí. Místo rezervy tam totiž je skrýš na dobíjecí kabely a také baterie samotná.
Jedeme
Opravdová revoluce se odehrála pod kapotou. Testovaný hybrid totiž kombinuje výkon benzinového čtyřválce 1.6 PureTech o výkonu 133 kW/180 koní (točivý moment 300 Nm) s elektromotorem s výkonem 81 kW/110 koní (točivý moment 337 Nm). Celkově pak Peugeot 3008 nabízí svižné svezení s kumulovaným výkonem 225 koní (165 kW) pod kapotou.
Na tichoučký rozjezd na elektřinu jsem si v 3008 velmi snadno zvykla, stejně tak jako na hladkou práci 8stupňové automatické převodovky.
Hybridní Peugeot 3008 je takové zenové auto. Bezpečná bublina, která si svým klidným pohupováním a hlavně tichým chodem dokáže řidičku získat. Zejména ve městě s klidnou nohou na pedále jde jezdit ekologicky na elektřinu. Celkový reálný dojezd je 50 kilometrů. Jakmile chcete jezdit rychleji, přihlásí se do služby benzinový motor.
Výkon 225 koní je naprosto dostatečný pro běžné ježdění. Navíc ze sebe dokáže Peugeot 3008 dostat ještě víc díky režimu Sport, kdy rázem volant ztuhne, nastavení odezvy plynu a zvuk motoru je agresivnější.
K neodmyslitelným plusům hybridní 3008 patří díky nízkým emisím CO2 s hodnotou 35 g/km s tím spojená výhoda parkování zdarma ve velkých městech.
Plugin hybridní Peugeot 3008 se, jak název napovídá, nabíjí ze zástrčky. V kufru auta je pod podlážkou nabíječka, kterou jde baterii na 100 % nabít z domácí zásuvky (230V, 3,7 kW) za 8 hodin. Z Wall boxu (7,4 kW) se nabije za 2 hodiny.
Pokud tedy máte doma nebo v práci kde nabíjet, můžete s hybridní Peugeotem 3008 vlastně jezdit (při dojíždění do práce) jen na elektřinu. V té chvíli je spotřeba baliva kolem 1,5 l/100 km. K dobíjení baterie také částečně dochází při brzdění – tzv. rekuperací.
Plug-in hybridní 3008 není auto, se kterým byste se měla bát vyjet na delší trasu. Díky benzinovému motoru je možné ujet v pohodě dalších 600 km na benzin, a to se spotřebou 5,5 l/100km.
Plugin hybrid Peugeot 3008 se velmi jemně řídí, volant je příjemně přeposilovaný a díky dobrému výhledu a optimálním rozměrům se s ním dobře parkuje. K bezpečnému pocitu z jízdy přispívají také šikovní pomocníci v podobě asistenta sledujícího prostor před vozidlem se samočinným brzděním, aktivního vedení v jízdním pruhu, sledování slepých úhlů nebo adaptivního tempomatu.
Hodnotíme
Peugeot 3008 dává smysl, pokud často jezdíte po městě a získal si vás trend čistější mobility. V elektrickém režimu se Peugeot 3008 umí pohupovat s grácií. Vedle svého tichého chodu vás odmění také bezplatným parkováním v modrých zónách. Díky možnosti dojezdu 600 kilometrů na benzin není ale třeba mít vrásky na čele, že někde uvíznete bez „šťávy“.
Jen je třeba za tuto „parádu“ náležitě zaplatit. Peugeot 3008 Hybrid startuje s bohatou výbavou Allure Pack na akční ceně 1 005 000 Kč.
Více na webu Peugeot