Test: ŠKODA KAMIQ G-TEC úsporný lenoch
19. 10. 2020
Pohledný crossover ŠKODA KAMIQ G-TEC jezdí na CNG (stlačený zemní plyn), a to v kombinaci s benzinovým motorem. Tento KAMIQ má dvě nádrže, a díky nim reálný dojezd 350 km na CNG a 100 km na benzin. Žena v autě konkrétně otestovala tříválcový motor 1.0 s výkonem 66 kW. Bude se tato motorizace ženám líbit?
Díváme se
ŠKODA KAMIQ byl v naší redakci pod přísným drobnohledem už několikrát a o tom, že je jeho look sexy, není pochyb. Není také náhodou, že se tento crossover stal jedním z pěti nejlepších aut, které ženská odborná porota vyslala do 2. kola hlasování v anketě AUTO MÉHO SRDCE.
Verze G-TEC ve stupni výbavy Style má standardně 16“ palcová kola, Bi-LED přední světlomety s přisvěcováním do zatáček, top LED zadní světla a nechybějí působivé, dynamické směrovky.
Nasedáme
Díky systému Kessy mohou klíče zůstat pěkně v kabelce a auto se při přiblížení samo otevře a po zmáčknutí tlačítka i nastartuje. Elegantní, moderní světlý interiér KAMIQa s panoramatickou střechou umí hned po prvním usednutí za volant udělat dojem. Z auta je velmi dobrý a přehledný výhled.
Co je však nejdůležitější, s ovládáním KAMIQa se každá řidička velmi rychle sžije. Všechny ovladače jsou intuitivně na svém místě a kvalita provedení si zaslouží pochvalu.
Použité plasty, měděný dekor Brushed s chromovým orámováním a kožený volant s pádly působí velmi hodnotně a je příjemné se jejich provedení dotýkat.
Uprostřed palubky se nachází 8“ palcová dotyková obrazovka Bolero s jednoduchou a pěkně provedenou grafikou a ovládáním multimédií. KAMIQ je maximálně moderním autem, a proto nabízí také dva USB-C vpředu a dva USB-C vzadu včetně Smartlinku pro zrcadlení telefonu a poslouchání oblíbené hudby.
Velkou pochvalu si zaslouží komfortní sedadla, překvapivá prostornost a praktické řešení kufru. Zavazadlový prostor nabízí 400 litrů objemu.
Jedeme
ŠKODA KAMIQ G-TEC se velmi příjemně řídí a jeho podvozek je jako dělaný pro naše silnice. Potěšila mě také jeho stabilita v zatáčkách a paleta bezpečnostních asistentů.
Testovaná (nejslabší) varianta KAMIQu s tříválcovým motorem 1.0 s výkonem 66 kW je pro opravdové šetřílky. Ušetřit se totiž skutečně dá a hodně! Provozní náklady se ohybují na hranici 1 Kč/ km.
Během týdenního testování jsem měla spotřebu CNG 4,4 kg/100 km (plná nádrž odpovídá 14 kg CNG a 9 litrů benzinu). Za plnou nádrž jsem zaplatila necelých 300 Kč a dojezd měla rázem 350 kilometrů… Tomu se říkám auto na jezdění za „hubičku“.
Je tu však jedno ale. Na bláznivou jízdu brzda-plyn s bryskní akcelerací můžete s tímto modelem zapomenout. KAMIQ G-TEC jezdí rád předepsanými rychlostmi. Jakmile je překročíte, stoupá spotřeba a také mu dochází dech.
Přiznám se, že mě řazení s šestistupňovým manuálem nebavilo. Ne že by KAMIQ řadil nepřesně, ale podřazovat se musí poměrně často, aby se dosáhlo potřebného zrychlení. G-TEC je prostě trochu lenoch, ale zase úsporný. To se doma přece počítá.
Tankování CNG není ani pro nás ženy žádný problém a zvládneme to samy. Stačí přijet do samoobslužné plnící stanice CNG, zvolit stojan, zaplatit kartou, nandat hadici a pořádně utáhnout černou páčku a natankujete raz dva.
V nejhorším můžete zavolat na telefonní linku příslušné plnící stanice a správný postup v klidu poradí. .-) Však jsem tam taky musela volat, když jsem černou páčku neutáhla na maximum. Chce to jen chvíli cviku, rozhodně není třeba mužské síly…
Dobrá zpráva na závěr: už je to 5 let, co neplatí zákaz vjezdu aut na CNG do obchodních center. S KAMIQem na CNG se tak dá v pohodě vjet do garáží. Když jsme u parkování, optimální rozměry KAMIQa a parkovací senzory (a dobrý výhled) vzadu dělají z parkování projížďku „růžovým sadem“. Ani v tomto ohledu není u KAMIQa G-TEC čeho se bát.
Hodnotu škodlivých emisí mohou ostatní crossovery KAMIQu G-TEC závidět. Hodnota emisí CO2 97 g/km je velmi uspokojivá.
Hodnotíme
Chcete auto na pohodu, které se vyplatí? ŠKODA KAMIQ G-TEC je praktický crossover s opravdu nízkými provozními náklady. Za každý kilometr si KAMIQ G-TEC řekne méně než korunu. S výbavou Style se světlým provedením interiéru a bezpečnými asistenty je KAMIQ G-TEC ideálním autem pro rodiny s dětmi. Pokud ale chcete šlápnout na plyn a zapíchnout se při akceleraci do sedačky, pak se ohlédněte jinde. Benzinový tříválec je poměrně slabý.
ŠKODA KAMIQ na CNG se prodává v jediné motorizaci s výkonem 66 kW ve výbavě STYLE za cenu 495 900 Kč.
Více na webu Škoda Auto