TEST Opel Corsa GS Line: malý elegán
30. 8. 2020
Přinášíme vám další letní test, tentokrát nového modelu Opel Corsa v provedení GS Line. Malý městský hatchback se představuje již ve své 6. generaci a přináší radikální proměnu oproti svým předchůdcům. V současném provedení dozrál do téměř ideální podoby z pohledu techniky i designu a představuje výrazný krok vpřed ve své čtyřicetileté historii.
Díváme se
Malý Opel Corsa už dávno není malý. Patří sice stále do segmentu B, tj. malých vozů, ale už od pohledu zaujme výraznou linií karoserie a širokým rozkročením. Testovaný model dorazil v krásné oranžové metalíze a vnější doplňky spojené s verzí GS mu dodávají patřičně reprezentativní a dynamický vzhled. Optickou dynamiku vozu podtrhuje černá střecha a elegantní kola.
Již z čelního pohledu nás zaujaly úzké světlomety s adaptivní LED technologií, které hladce přecházejí ke středové lince s logem. Lehce zamračený vzhled kopíruje aktuální designovou linii Opelu a najdete ho i na dalších modelech této značky. Nová Corsa neupře německý původ a celá karoserie již při pohledu z venku vyzařuje preciznost a spolehlivost.
Boční silueta vozu dává tušit, že na předních ani zadních sedadlech nebudou cestující trpět nedostatkem místa. Především na výšku. Přední dveře jsou dostatečně rozměrné, zadní již o něco méně, ale v této kategorii se nejedná o nic neobvyklého. Na půdorysu společné platformy CMP, kterou sdílí s například se svým sourozencem Peugeot 208, dokázal Opel vykouzlit elegantní vůz, za kterým se na silnicích spousta lidí ohlédne.
Nasedáme
Usedáme na místo řidiče a je tu první překvapení. Verze GS Line má perfektní sedadla. Nikam se nepropadnete, boční vedení sedaček vás příjemně vede a zažíváte pocit skoro jako v křesle v obýváku.
Před námi se rozprostírá jednoduchá přístrojová deska, která má veškeré prvky přesně na místech, kde je hledáte. Na středovém panelu se nachází centrum celého vozu – digitální infotainment. Naštěstí i u modelu Corsa nepřistoupil Opel na úplnou digitalizaci celého ovládání, K dispozici jsou i tradiční tlačítka, díky kterým snadno a rychle zvládneme nastavení všech důležitých systémů.
Chopíme se volantu a hned zjišťujeme, že ani zde se nekonají žádné módní výstřelky, Corsa si zachovává klasický kulatý tvar volantu s mírně sploštělou spodní částí s multifunkčním ovládáním některých prvků jako je tempomat a rádio. Trochu nás zarazilo ovládání palubního počítače na ovladači směrových světel. Toto řešení trochu odvádí pozornost od řízení – nutí vás sundat jednu ruku z volantu.
Použité materiály v kabině působí již na pohled příjemně. Kombinace měkčích a tvrdších plastů je zvolena vhodně. Perfektní jsou pak potahy sedadel, které kombinují látku s kůží.
Jedeme
A je čas vyrazit. Trochu netradičně startujeme běžným klíčkem a jedeme. Testovaná verze GS Line dorazila v provedení 1.2 Turbo, a hned od začátku je jasné, že tady se technikům Opelu vydařil zajímavý výsledek. Maximální hodnota výkonu atakuje 130 koní (96 kW) a tomuto malému a relativně lehkému vozu uděluje perfektní dynamiku. Na stovce jsme totiž už za 7,8 vteřiny a maximální rychlost přesahuje 200 km/h.
Ale vraťme se ještě trochu zpět. Při rozjezdu zůstává v kabině až neuvěřitelné ticho a Corsa nás hýčká okamžitou reakcí na přidání plynu. Když si vyzkoušíme trochu vyjít z běžných komfortních otáček a blížíme se k omezovači, odmění se malý Opel líbivým sportovním zvukem.
Vrcholný motor, který testujeme je spojený s osmistupňovou automatickou převodovku. U té oceňujeme plynulost přeřazování, dobrou logiku, která zbytečně nepodtáčí motor a nulové zmatkování při specifických situacích jako jsou prudší zrychlení nebo naopak popojíždění v kolonách.
Celá škála bezpečnostních a komfortních asistentů umí zařídit bezpečnou a pohodlnou jízdu, byť samozřejmě řidiče nenahradí. V dnešních přetechnizovaných vozech je skoro zázrak, že se Opel vydal cestou, kdy některé systémy prostě vypneme, druhý den chceme jet a systémy jsou stále vypnuté. Na příkladu asistenta pro udržování jízdních pruhů jsme si otestovali, že pokud asistenční systém nechcete používat, prostě ho vypnete a vůz vám automaticky systém opětovně nezapíná.
Aktuální test se nám trefil do tropických srpnových dní, oceňujeme rychlý náběh klimatizace, která dokázala bez problémů udržovat v autě snesitelnou atmosféru.
Na nové Corse je zajímavé, jak se automobilce podařilo odladit podvozek. Opel vsadil na měkčí naladění v kombinaci s relativně tvrdými tlumiči, přesto se nemusíme bát, že by nás vůz nechal v krizových situacích na holičkách. Dá si líbit i tvrdší zacházení, které překvapivě kompenzuje jistým projevem.
Hodnotíme
Nový Opel Corsa je vydařený kousek. Hodnotíme ho jako všestranné a vyvážené auto pro městský i mimoměstský provoz. Silný motor ve spojení s dobře naladěným podvozkem se hodí pro všechny typy řidiček a nestane se vám, že budete brzdou provozu.
Oceňujeme velké množství odkládacích prostor a kufr se solidní velikostí 309 litrů. Tradiční a přitom moderní pojetí interiéru pasuje k dynamickému střihu auta a příkladná ergonomie dělá z Corsy ideální vůz pro každodenní ježdění. Nesmíme zapomenout na spotřebu. Celý test jsme dokončili s kombinovanou spotřebou 5,7 litrů, což je na daný motor velmi dobrá hodnota.
Opel Corsa 1.2 (55kW/75k) startuje na zajímavé ceně 299 990 Kč. Cena modelu v testované výbavě GS line s motorem 1.2 TURBO (96kW/130k) stojí 459 990 Kč.
Více na webu Opel