Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Test pohodlného hatchbacku Opel Astra

7. 8. 2020

Po subtilní Corsičce a obrovském, rodinném Combu tady máme test dalšího zástupce automobilky Opel. Ta se v poslední době chlubí u svých modelů opravdu atraktivní výbavou už od samotného základu. Žena v autě.cz otestovala modernizovanou 7. generaci populárního hatchbacku Opel Astra. Jak jezdí a má skutečně vše, aby oslovila právě české řidičky? To se dozvíte právě v našem testu.

IMG_3092
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Opel Astra jsem si zamilovala na první pohled. Zejména v červené barvě, ve které jsem Astru testovala, vyniknou její sportovní linie. To je autíčko k nakousnutí. Restyling se povedl.

Přídi dominuje pohledná maska a světlomety s LED ECO diodami, které velmi dobře svítí a samy se přepínají. Zadní sloupky jsou v rámci vyšší výbavy Elegance v lesklé černé barvě, kliky jsou v barvě laku a integrované do siluety. Záď vypadá velice moderně a sexy,

IMG_3123
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Velkou pochvalu zaslouží špičková anatomická sedadla s certifikátem AGR. I na dlouhé štace je Astra pohodlným a komfortním vozem. Interiér je velmi pečlivě zpracovaný. Palubní deska je přehledná a není přeplácaná.

Trochu mne zarazilo, že přístup k USB portu je nešikovně umístěn v přihrádce mezi sedadly, a to až úplně na dně! Jak se k němu asi dostanu, když tam dám kabelku? Maličkost, ale trochu nedotažená.

Důležitý je ale pocit, když jsem se konečně usadila za volant. Cítila jsem se hned tak trochu jako závodní řidička. Všechno je na svém místě, výhled je krásně přehledný.

Přímo před sebou jsem našla velký displej, který nabízí všechny možné informace. Kromě obvyklých údajů o rychlosti, otáčkách, spotřebě paliva i vzdálenost k autu před námi ve vteřinách! Super věc! V rychlosti 130 kilometrů v hodině je každý okamžik důležitý, a proto je na místě si toto uvědomit! Tyto údaje se dají měnit velmi jednoduše tlačítky přímo na volantu.

Uprostřed palubní desky je také velký dotykový displej, vlastně takový zabudovaný tablet, který nabízí propojení s mobilem (Apple Car Play a Android Auto), hudbu, či navigaci. Doporučuji se s těmito výdobytky digitálních technologií seznámit před jízdou. Hledat, jak spárovat navigaci v mobilu s tou zabudouvanou v autě za jízdy, není to nejbezpečnější. A to i přesto, že je ovládání v Astře opravdu jednoduché a intuitivní.

Ve městě jsem ocenila kompaktní velikost. Zadní sedadla nabízejí maximální komfort pro dva, i s vyklápěcím stolečkem. Od základu jsou postranní sedadla opatřena úchyty ISOFIX pro dětskou autosedačku. Sedadla jsou dělená a sklápěcí, což se nám výtečně hodí třeba na nákupy do Ikea… Zavazadlový prostor nabízí 370 litrů objemu (po sklopení zadních sedadel až 1210 litrů).

IMG_3086
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Klíčem k nastartování neotočíte, startuje se knoflíkem vedle masivního a měkkého volantu. Tato nová řada Astry je vybavena zbrusu novým, tří válcovým motorem! To kvůli novým, přísnějším emisním normám. Inu, musíme si tu naši Zemičku chránit. Jakmile se benzinový motor o obsahu 1.4 litru zahřeje, běží jako hodinky. Pod kapotou ukrývá testovaná Astra výkon 107 kW/145 koní a nabízí točivý moment 236 Nm.

Z parkoviště jsem se odpíchla až překvapivě rychle. Bude to určitě také tím, že autíčko prošlo redukční dietou a konstruktéři jej o nějakých 250 kilo odlehčily. Sama bych tolik nepotřebovala, stačilo by jen pár kilíček, do plavek, ale to je jiná historie…. .-)

IMG_3118
Foto: Sabina Kvášová

Moc se mi líbilo, jak Astra sedí v horských vlásenkách. Tlumiče auto drží ve správném poměru pohodlí a ovladatelnosti. Řízení je precizní, responzivní a pro ženy – řidičky příjemně přeposilované.

Automatická bezstupňová převodovka CVT řadí dobře a myslím, že bude parťákem každé běžné řidičce. Že jsem si jízdu užila svědčí i to, že kombinovaná spotřeba se přiblížila k 6 litrům. Hodnota emisí CO2 stojí 113 g/km.

K dobrému a hlavně bezpečnému pocitu z jízdy připívá také asistent varování před čelní kolizí, předkolizní brzdění a asistent varování před vybočením z jízdního pruhu, který je standardem v rámci testované výbavy Elegance.

IMG_3106
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Návštěva kosmetiky zpravidla prospěje každé ženě. Facelift 7. generace legendární Astry není výjimkou. Omlazovací kúra pomohla Astře po designové stránce. Astra jede vstříc technologiím, a tak je úroveň kvality infotainmentu a vybavenost bezpečnostními asistenty vysoká.  Redukční dieta v podobě nižší hmotnosti a nového motoru se navíc kladně promítla na jízdních vlastnostech a nižší spotřebě. Hodnota emisí, které škodí životnímu prostředí, je rovněž nižší, a to se počítá.

Opel Astra je velmi dobré a maximálně komfortní auto! Opel Astra (1.2 TURBO 81kW/110k manuální převodovka) startuje na akční ceně 379 990 Kč. Testovaný model 1.4 TURBO (107kW/145k CVT automatická převodovka) ve vyšší výbavě Elegance stojí o poznání více, konkrétně 542 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018