Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Test: akční kombík Hyundai i30

3. 8. 2020

U kouzelného slůvka „all inclusive“ většina z nás zastřihá ušima. Svou zvýhodněnou nabídku má nyní také Hyundai, neboť doprodává stávající model i30 kombi. Stojí prodloužená verze oblíbeného, rodinného modelu i30 s výkonem 140 koní s výbavou ALL INCLUSIVE za to?

IMG_3993
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Hledáte auto pro svou rodinu? Co si budeme povídat… Velikost kufru a hospodárnost rozhoduje. Na obě dvě veličiny se testovanému modelu Hyundai i30 kombi samozřejmě podíváme na zoubek.

Prodloužená varianta Hyundai i30 měří 4,58 metru. Jako rodinný kombík s velikostí kufru o 602 litrech objemu je testovaný Hyundai skutečně zajímavý adept. A sluší se podotknout, že je i pohledný.

Součástí výbavy All Inclusive totiž jsou i 17palcová kola a přední Bi-LED světlomety, díky kterým vypadá Hyundai i30 kombi skutečně atraktivně. Karoserii doplňují chromové prvky na masce, okenních lištách a bočních štítkách ALL INCLUSIVE.

IMG_4018
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér na nás zapůsobil svým jednoduchým designem a srozumitelným ovládáním. Z auta velmi dobrý výhled a sedadla nabízejí slušnou oporu i na dlouhých cestách.

Palubní deska je na dotek příjemná a uprostřed dominuje 8“ palcová dotyková obrazovka s navigací a možností převádění obrazu z parkovací kamery. Díky zmíněné výbavě zde je automaticky přítomná dvouzónová klimatizace, bezklíčkový přístup a startování Smart Key nebo kolenní airbag řidiče, ale také vyhřívaná přední sedadla nebo vyhřívaný volant.

IMG_3994
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Za jízdní vlastnosti si i30 kombi zaslouží pochvalu. Podvozek se povedl a práce příplatkového 7stupňového dvouspojkového automatu plynule hladká.

Testovaný Hyundai i30 kombi s motorem 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k) se dobře řídí (točivý moment 242 Nm při 1500-3200 ot./min.). Zrychlení 0–100 km/h umí testovaný model i30 kombi poskytnout za 9,4 vteřin.

Stočtyřicet koňový Hyundai tak má dostatek života ve svém těle pro potřebné předjíždění a žádoucí akceleraci. V zatáčkách překvapivě dobře sedí a na dálnici potěší komfortním chodem.

Jen spotřeba by mohla být nižší. Po týdenním testování ustálila na průměrných 7.2 litrů na 100 kilometrů. To je od hodnoty, kterou udává výrobce podstatný rozdíl (5,4 – 5,7 l/100 km).

IMG_4023
Foto: Sabina Kvášová

Součástí výhodné nabídky ALL INCLUSIVE je zmíněný 7stupňový dvouspojkový automat DCT za cenu 25 000 Kč. Běžně by stál jednou tolik. Za tuto cenu je navíc adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, elektrická parkovací brzda s asistentem rozjezdu nebo přístrojový panel SuperVision s barevným displejem.

Ke kvalitám testované „ítřicítky kombi“ patří také slušná výbava, zaručující bezpečnou jízdu. Myslím, že každou řidičku na palubě potěší přítomnost bezpečnostního asistenta v podobě varování před čelním nárazem, autonomní nouzové brzdění, udržování jízdy v pruhu nebo sledování únavy řidičky.

IMG_3992
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Nový Hyundai i30 kombi ještě nikdy nebyl za výhodnější cenu. Úroveň výbavy včetně paketu bezpečnostních pomocníků a jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni. Pokud hledáte rodinný kombík, pak pospíchejte si i30 kombi rozhodně vyzkoušet.

Prostorný, dobře jezdící a navíc skvěle vybavený Hyundai i30 kombi All Inclusive (1,4 T-GDI 140 koní, s manuálem) je za příznivou cenu 499 900 Kč, s testovaným automatem pak o 25 000 Kč víc.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018