Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test Renault Kadjar v novém kabátě

15. 6. 2020

Renault Kadjar patří mezi relativně mladou SUV řadu vozů francouzského výrobce. Na trhu se vyskytuje sice čtvrtým rokem, za tu dobu ale už stačil prodělat facelift. Změny elegantního kabátku jsou spíše symbolické. Důležitější změny najdeme pod kapotou. Kadjar dostal do výbavy nejnovější pohonné jednotky. My jsme v redakci otestovali Kadjar v nejvyšší výbavě Intens, dieselovým agregátem s označením 1.7 Blue dCi 150, manuální převodovkou a pohonem všech kol.

IMG_20200301_170753 - kopie
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Design Renaultu Kadjar působí sympaticky a zároveň poměrně dynamicky. Ostré hrany byste hledali marně. Omlazení pokračovalo v tomto duchu a model vypadá v porovnání se svým předchůdcem více moderně. Zásluhu má na tom několik vylepšených detailů. Změny se dotknuly třeba masky chladiče, obou nárazníků nebo světelného podpisu Full – LED světlometů, který se sjednotil s ostatními současnými modely značky.

IMG_20200301_170933 - kopie
Foto: Sabina Kvášová

Plastová ochrana podvozku se natáhla a po bocích přibyly otvory falešných výfuků, čímž se auto opticky rozšířilo. Použitá bílá metalíza v kombinaci s černým oplášťováním a 19palcovými koly z lehkých slitin vytváří zdařilý kontrast. Jako celek působí Kadjar velmi přívětivě, připomíná tak trochu zvýšené kombi.

Nasedáme

Původní interiér, který byl často kritizovaný za strohost a použití levných plastů, dostal pořádnou injekci endorfinu a změnil se výraznějším způsobem než vnějšek vozu. Zásluhou použití sedmipalcové obrazovky multimediálního systému s navigací R-Link 2 a samostatného panelu automatické klimatizace s třemi výraznými otočnými ovladači značně prokouknul. Systém reaguje svižně, má vysoké rozlišení a pěknou grafiku.

Některé detaily sice stále působí laciněji, ale Renault ve větší míře použil měkčené plasty a jejich zpracování je také na mnohem lepší úrovni. Ovládací prvky jsou většinou rozmístěny intuitivně a logicky. Až na ovládání tempomatu a hlasitosti rádia, které nenajdete na volantu (!). Rovněž tlačítka pro vyhřívání sedadel budete nějakou dobu hledat, než je objevíte pod loketní opěrkou.

Nejvyšší stupeň Intens se pojí s dalšími příjemnými prvky výbavy jako jsou pohodlná a elektricky ovládaná kožená sedadla, kožený volant, uchu lahodící audiosystém Bose s 16 reproduktory nebo opravdu masivní skleněná panoramatická střecha, která interiér dokáže zcela projasnit.

Dospělí cestující v obou řadách sedadel se budou cítit velmi pohodlně a s dostatkem prostoru kolem sebe. Zavazadelník nabídne slušných 472 litrů objemu, na tuzemskou konkurenci však o něco ztrácí.

IMG_20200301_171155 - kopie
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Modernizovaný Kadjar přijíždí s novou generací motorů, především proto, aby splnil aktuální emisní normy. Benzinové motory jsou zastoupeny přeplňovaným čtyřválcovým motorem 1.3 TCe ve výkonnostních variantách 140 GPF a 160 GPF (silnější verzi jsme otestovali s manuální převodovkou v Renaultu Mégane).

Naftové varianty jsou zastoupeny motory s obchodním označením Blue dCi ve verzi 115 koní a výkonnější variantě s přeplňovaným motorem 1.7 dCi 150, kterým disponoval testovaný model. Vrcholný naftový motor se páruje výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

IMG_20200301_170831 - kopie
Foto: Sabina Kvášová

Motor svým kultivovaným projevem trochu maskuje relativně malý objem. Motor zabírá už od nízkých otáček a plynulé táhne k červenému spektru. Z 0–100 km /h se dostane za 10,6 s. Výkon 150 koní je pro vůz „tak akorát“, není poddimenzovaný, ale také nemá přemíru výkonu na rozdávání. Nějaký ten koník navíc bychom uvítali. Odměnou za kultivovaný a příjemný chod je pak spotřeba, který se pohybuje kolem 6,2 litru nafty na 100 kilometrů.

Řazení je velmi přesné, byť s delšími dráhami. Některé řidičky si také budou muset zvykat na poměrně tužší chod spojkového pedálu, což může být ve městě trochu namáhavé. Renault Kadjar je po jízdní stránce nastaven primárně na komfortní jízdu. Podvozek je plavý a výborně filtruje většinu nerovností. V zatáčkách netrpí náklony karoserie, při vyšších rychlostech však poměrně citelně snadno přichází nedotáčivost, kterou krotí elektronické stabilizační systémy.

IMG_20200301_170852 - kopie
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Modernizace přinesla francouzskému šarmantnímu SUV jemné a laskavé tvary karoserie. Víc než na designu zapracoval Renault na interiéru, který je nyní mnohem modernější a reprezentativnější. Drobné přehmaty v ergonomii jsou lehce odpustitelné.

Renault Kadjar svojí robustností dodává pocit bezpečí, je příjemně pohodlný a nový naftový agregát je ideální volbou na delší přesuny. Motor umí být tichý, kultivovaný a nezruinuje vaši peněženku. Slova chvály tak směřují nejen k užitné hodnotě Kadjaru, ale také k jeho ekonomickému provozu. Pokud se poohlížíte po praktickém rodinném vozu a dáváte přednost kompaktním SUV před kombíky, je Renault Kadjar velmi zajímavou volbou.

Testovaný model ve vrcholném provedení Intens Blue dCi 4×4 vč. přílatkové výbavy stojí 842 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018