Zdroj: fotobanka automobilky Jeep

Test nezastavitelného Jeepu Cherokee

7. 5. 2019

Modernizovaný Jeep Cherokee se ve své páté generaci ​​obohatil nabídku výbavy o zbrusu nový přeplňovaný 4válec, 9stupňový automat a zdokonalený systém 4×4. K dispozici jsou verze Latitude, Latitude Plus, Limited, Overland a drsná Trailhawk pro vyznavače nefalšovaných off-roadů. My jsme podrobili redakčnímu testu verzi Limited s automatickým pohonem všech kol.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

U modernizovaného Jeepu Cherokee sice najdeme tradičních sedm otvorů pro přívod chladicího vzduchu, ale nejsou tak výrazně lomené jako u minulé generace. Rozdělená přední světla nahradily jednodušší tvarované bi-xenony s denním svícením. Cherokee se tak stylisticky přiblížil více svým sourozencům, zejména k modelu Compass a velkému Grand Cherokee. Nová je i grafika zadních světel. Jedno je však stále jisté. S tímto autem v davu nezapadnete.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér Jeepu Cherokee působí tak trochu „americky“. Je jednoduchý, prostorný a odolný. Nebála bych se do něj nasednout ani se zablácenými botami. Kvalitou provedení si nezadá s prémiovou konkurencí, ale použitými materiály je přinejmenším rozporuplný. Kvalitní kůži střídá na mnoha místech tvrdý plast. Na druhou stranu si dokážu představit, že interiér přetrvá věky i při hrubším zacházení.

Foto: Sabina Kvášová

Po stránce ergonomie je vše zcela v pořádku. Do oka mi okamžitě padla velká tlačítka. Jeep naštěstí nenásleduje současný trend umisťování ovládání klimatizace a autorádia do dotykové obrazovky infotainmentu. Takže vše důležité (s výjimkou vyhřívání sedadel) lze ovládat bez nutnosti odvracení zraku od vozovky. Záplava tlačítek však čeká řidičky na volantu. Pomocí nich se ovládá palubní počítač, audiosystém a tempomat.

Foto: Sabina Kvášová

Nemohla jsem si stěžovat ani na bezpečností výbavu. Najdete zde adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, automatické brzdění (AEB) a sledování jízdních pruhů. Zajímavé je, že Cherokee dokáže automaticky brzdit i v případě couvání. Pokud si někdo splete brzdu s plynem, tak při parkování by neměl nabourat.

Zatímco interiér je dostatečně velký pro čtyři dospělé (a vyšší) osoby, se zavazadly je to horší. Zavazadlový prostor má jen 415–500 litrů (dle polohy / posunu zadních sedadel). Po sklopení sedadel má 1267 litrů. To při tak velkém autě není zrovna údaj hodný pochvaly, či obdivu.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotou testovaného Jeepu Cherokee byl nový 2,2 litrový turbodiesel s výkonem 143 kW (195 koní). Ten je zkombinován s 9stupňovou převodovkou ZF. A jak vůbec jezdí Cherokee? Na test jsem měla verzi s pohonem Active Drive I, tedy automatickým systémem pohonu všech kol, který jednotlivé nápravy do práce zapojuje podle potřeby. K dispozici je také verze Active Drive II nebo pravá off-roadové verze s Trailhawk, která využívá pohon Active Drive Lock. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 7 litrů nafty na 100 kilometrů, což je na danou kategorii i nemalou hmotnost Jeepu Cherokee opravdu velmi dobrý výsledek.

Foto: Sabina Kvášová

Samotná jízda s Jeepem Cherokee je zásluhou komfortního nastavení podvozku velmi příjemná. Přes použití čtyřválcového motoru, který je známý vyšší hlučností, byl zvukový projev v kabině v pořádku. Interiér je totiž skvěle odhlučněn. V tomto směru Jeep exceluje.

Hodnotíme

Jeep Cherokee je s pohonem Active Drive je prostorným a pohodlným rodinným SUV, které s přehledem zvládne výlet mimo klasické silnice. Cherokee si mě získal nejen svým pohodlím a prostorností, ale také skvělým odhlučněním a dobrou spotřebou pružného motoru. Navíc pro mě přidává jakousi auru s odkazem na svoji slavnou historii. S funkcí rodinného auta naráží však s velikostí zavazadlového prostoru.

Pohled na cenovku prozradí, že se připlácí také za styl. Ta startuje na částce 1 119 390 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Jeep

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018