Test ŠKODA KODIAQ RS – velké a stylové SUV
21. 5. 2019
Jak se jezdí ve vůbec nejdražším a nejsilnějším SUV automobilky Škoda? Redakce magazínu Žena v autě.cz exkluzivně otestovala pětimístný model Kodiaq RS. Čím může tento svalovec s pohonem všech kol nás ženy zaujmout? Škoda Kodiaq RS jsem podrobila detailnímu testování, jak jinak než ženským úhlem pohledu.
Díváme se
Není pochyb o tom, že jí červená sluší. V případě příplatkové barvy Velvet (+13 200 Kč) to platí dvojnásob. Tak jako nás zpravidla na outfitu zajímají boty, jsou velkým eye-chatcherem u modelu Škoda Kodiaq RS 20palcová litá kola Xtreme s rudými brzdovými třmeny. LED světlomety a mlhovky s funkcí Corner a TOP LED zadní svítilny vytvářejí na Kodiaqu nezaměnitelný světelný podpis, na silnici si tak model s jiným nespletete. Sportovní esprit z něj vyloženě čiší. Od jiných verzí se Kodiaq RS odlišuje štítkem RS (v masce chladiče a vzadu na pátých dveřích) a lištou ve spodní části nárazníků. Závodního ducha podporují navíc dvě koncovky výfuku. Zajímavostí je, že v levé koncovce výfuku se nachází reproduktor Dynamic Sound Boost, podporující zvuk motoru ve sportovním režimu. To aby vás milé dámy bylo na ulici nejen vidět, ale i slyšet… .-)
Nasedáme
„Není ten interiér takový, příliš chlapácký?“ Tak zněla úvodní věta jedné z našich redaktorek. Po pár kilometrech už jsme ale byli s Kodiaqem na jedné vlně. Interiér totiž dokáže probudit vášeň k řízení a vůbec nevadí, že je zde automatická sedmistupňová převodovka. Naopak, to máme my ženy rády.
Tmavý interiér prosvětlený příplatkovou panoramatickou střechou (+ 32 000 Kč) se sportovním volantem s páčkami a sportovními kryty pedálů, sedadly s integrovanou hlavovou opěrkou a palubním počítačem s možností otáčkoměru s rychloměrem v sobě nese prostě sportovního ducha. Kodiaq RS má opravdu šmrnc!
I přes sportovní detaily však neskrývá interiér s palubní deskou s 9,2“palcovým displejem a navigací svou náležitost ke značce a ostatním verzím Kodiaq. Všechny tlačítka jsou na svém místě. Intuitivnost ovládání v tomto modelu řadím je špičce. Mimochodem, Kodiaq je taková pojízdná kancelář, za příplatek je zde LTE, DAB, Wi-Fi, bezdrátové nabíjení a spojení s vnější anténou (+34 700 Kč).
Že jsem vám neřekla, kolik se toho do něj vejde? Škoda Kodiaq je největší SUV automobilky, takže vězte, že toho zvládne uvést skutečně mnoho. Posádka se může v sedačkách krásně během dlouhých cest uvelebit, a i přesto bude mít ještě spoustu místa (a úložných míst) kolem. Další vychytávkou, kterou Kodiaq nabízí, je automatické otevírání kufru. Stačí pohnout nohou pod nárazníkem a kufr o objemu 530 litrů se sám otevře. Tzv. virtuální pedál je však za příplatek (+13 600 Kč). Stejně tak je k nezaplacení funkce bezklíčového odemykání a startování. Klíčky mohou v klidu zůstat v kabelce. Jak praktické, že…
Jedeme
Pod kapotou tohoto prostorného, rudého esúvéčka se ukrývá nejsilnější naftová motorizace 2.0 Bi-TDI s výkonem 176 kW, odpovídající síle 240 koní. Ač by se na první pohled mohlo zdát, že půjde o drsnou, super rychlou a zběsilou jízdu s tvrdším sportovním podvozkem, nabízí Kodiaq RS pohodlné svezení, a to na dlouhé trasy. Tohle auto je ideální pro ženy, které jezdí dlouhé štace, třeba i do obtížnějšího terénu a přitom chtějí sexy, agilní SUV model. Zrychlení z 0 na 100 km/h nastává v Kodiaqu RS za 6,9 vteřiny. V základní výbavě testovaného vozu je adaptivní podvozek DCC, na který mohu jen pět chválu, neboť je důvodem, proč je jízda maximálně komfortní a pohodlná. Po několika stovkách ujetých kilometrů nedám dopustit na příplatkový adaptivní tempomat, který se snadno ovládá a funguje do 210 km/h (+17 200 Kč). Během testování jsem si pochvalovala komfortní, a přitom agilní jízdu, která byla díky bezpečnostnímu příplatkovému paketu (+25 000 Kč) s hlídáním slepého úhlu a asistentem parkování, asistentem dálkových světel, proaktivní ochraně cestujících a bočním airbagy vzadu velmi bezpečná. Dlužno podotknout, že je Kodiaq RS trošku lačnější po naftě. Vzhledem k tomu, že se jedná o čtyřkolku s vysokým výkonem není ale moje dosažená průměrná hodnota 7,5 litru na 100 kilometrů nijak horentní.
Hodnotíme
Za krásu v podobě Škoda Kodiaq ve verzi RS (a silný motor) se musí platit. Tak už to na světě chodí. Pravdou ale také je, že je v této variantě Kodiaq velmi dobře vybaven a adaptivní podvozek si dokáže svým pohodlím získat srdce mnoha řidiček. Kodiaq se skvěle řídí, je prostorný a ve verzi RS působí velmi atraktivním dojmem. Model Škoda Kodiaq (1.5 TSI ACT Active/110KW) startuje na ceně 681 900 Kč. Cena testovaného modelu (2.0 Bi-TDI RS 4×4 DSG/176 kW) je 1 189 900 Kč, se všemi příplatky se cena vyšplhala na 1 445 700 Kč.
Více na webu Škoda Auto