Test manažerského žihadla Peugeot 508 GT
17. 5. 2019
Do naší redakce zavítala druhá generace Peugeotu 508 GT, která je aktuálně v nabídce. Francouzská automobilka v klasické střední třídě, kam 508čka patří, ztvárnila nový design, který je proti předchůdci výrazně zajímavější a posouvá vůz do kategorie prémiových konkurentů. A to nejen vzhledem.
Díváme se
Stačí první pohled a je jasné, že nový Peugeot 508 GT výrazně posunul hranice designu a přináší do nabídky svěží vítr inspirovaný větším důrazem na sportovní vzezření a neokoukané tvary, které velkému modelu 508 sluší. Protáhlá příď s přivřenými zorničkami světlometů a agresivní maskou, ne zcela nepodobnou vyceněné tlamě lva, protáhlými světly pro denní svícení a ostré linky dávají jasnou zprávu, že toto auto v provozu nepřehlédnete. Nízký profil karoserie, který je se svou výškou 140 cm v současné záplavě SUV a zvýšených karoserií až nečekaný, plynule přechází do protažené zádi s označením GT – tedy Grand Turismo. Oproti předchozímu modelu však došlo k mírnému zkrácení celkové délky na 478 cm a výraznému rozšíření o 3 cm. Peugeot 508 si tak nehraje na to, aby se stal největším a nejdelším vozem na trhu, ale spíše poskytl vizuální zážitek daný vyváženými tvary. Přestože se jedná spíše o manažerský vůz, nešetří místem pro zavazadla. Zadní výklopná záď umožňuje přístup k 487 litrům objemu, který lze naplno využít díky praktickému tvaru bez zbytečných výkusů.
Nasedáme
Po usednutí za volant na mě Peugeot 508 udělal dojem, který bych v této třídě absolutně nečekala. Perfektní zpracování a jen ty nejkvalitnější materiály v interiéru, které působí svěže, dynamicky a doplňují celkové perfektní zpracování auta. Málem jsem musela opět vystoupit a jít se podívat, v jakém voze vlastně sedím. Použití dřevěných materiálů, kůže a kvalitních plastů je v naprosté harmonii a kombinace černé palubní desky, antracitového stropu a červených sedaček je nezapomenutelným zážitkem. Když se uvelebíte do sportovních sedaček a uchopíte malinký volant jak z motokáry, snadno a jednoduše máte po ruce veškeré ovládací prvky. Problém s pozicí a ovládáním nebudou mít ani vyšší řidičky. Cestující vzadu si i přes svažující střechu nemohou stěžovat na nedostatek místa. Vrátíme se nyní za volant. Peugeot použil svůj zavedený standard i-Cockpit, veškeré přístroje jsou plně digitální a na zvýšenou kapličku přístrojů si lze zvyknout během pár minut. Středový panel je osazen rozměrným displejem o velikosti 12,3 palce. Zde si lze snadno a rychle nastavit veškeré funkce jako je klimatizace, navigace a další komfortní prvky, mezi kterými vyčnívá masážní funkce pro přední sedadla. Automobilka tentokrát napravila nedostatky způsobené ovládáním veškerých funkcí jen přes display a na středový panel se přistěhovala i tlačítka, kterými se snadno ovládají důležité funkce jako je start-stop a bezpečnostní systémy.
Jedeme
Dotknu se tlačítka Start a pod kapotou se rozezní dvoulitrový čtyřválec BlueHDI o výkonu 130 kW. Stačí lehce pošimrat plynový pedál a osmistupňová automatická převodovka poslušně sází jeden stupeň za druhým. Už po nastartování oceňuji perfektní odhlučnění, které nepouští do vozu žádné rušivé zvuky a o nastartovaném motoru prakticky nevím. S českými silnicemi si Peugeot 508 poradí bez ztráty kytičky, nedělají mu problémy ani díry ani příčné nerovnosti – podvozek drží na silnici jako přilepený a ani při vysokých rychlostech nedává najevo žádnou nestabilitu. Zásluhu na tom mají dobře vyladěné tlumiče a široká osmnáctipalcová kola. Maximální rychlost testovaného modelu je 235 km/h, na stovku vystartuje za 8,3 vteřiny a netrpí ani nadměrnou žíznivostí. Během týdenního testování jsem dosáhla kombinované spotřeby nafty 6,4 l / 100 km.
Hodnotíme
Aktuální Peugeot 508 GT nám udělal velkou radost. Dokáže totiž bezchybně skloubit líbivé tvary evokující aktuální směr značky bez omezení vnitřního prostoru, pokročilou techniku a silný úsporný motor. Ve spojení s nadčasovým interiérem vyvolává pořádnou chuť řídit a cestovat v tomto autě, co nejdéle to jde. Do střední třídy přináší nový model řidičskou radost, kterou v mnoha ohledech konkurenční modely nenabízejí. Současně nevytváří žádné kompromisy, ať již se jedná o výkon nebo prostor. Vyhoví téměř všem požadavkům českých manažerek na prostor, výkon i ekonomičnost provozu, a to v atraktivním kabátku. Za nás si Peugeot 508 jednoznačně zaslouží velkou pochvalu, doporučujeme se také v něm projet.
Více na webu Peugeot