Test MINI Cooper S: To pravé moderní MINI
24. 3. 2019
Cooper S nové generace prodělal v loňském roce jen několik drobných kosmetických změn. To je dobře. Není potřeba dělat velké změny na tak vynikajícím autě. Ikonický Cooper S na rozdíl od ostatních modelů značky MINI hájí čest svému názvu. Je stále tím stylovým a legendárním „MINI“ – instantní moderní klasikou.
Díváme se
Decentní změny na přední masce lze sotva postřehnout. Novinkou posledního faceliftu jsou přední LEDky denního svícení. Ty nově svítí po celém obvodu svítilen a sdílí stejný kruh s blinkry. Na zadních svítilnách je změna ještě markantnější. Ta mají nově grafiku půlené anglické vlajky Union Jack, která je viditelná i když zrovna nesvítí. Takový světelný podpis vypadá naprosto jedinečně a nikde jinde ho nenajdete. Vlastně na tomhle autě je většina velmi efektních detailů. A to mě baví. Sečteno a podtrženo: Sexy střih nového Mini Cooper S se jen tak neokouká. Patří na městský bulvár, kde udělá největší show.
Nasedáme
Chcete styl také uvnitř? Máte ho mít. Kromě všudypřítomných kruhových tvarů – ten největší v podobě rámečku infotainmentu střídá barvy podle funkcí ovládacích prvků, je interiér vyveden do podoby letadlového kokpitu. Stačí jen stisknout červené tlačítko start a můžete nahodit motor ;). Technologie a ovládací prvky MINI jsou dobře známé z vozů BMW. Kdo si zvyknul na systém iDrive, který považuji stále za jeden z nejlepších na trhu, bude v MINI jako doma.
Interiér třídveřové verze poskytuje průměrně vysokému řidiči a spolujezdci dostatek místa. To sice neplatí pro druhou řadu sedadel, ale ruku na srdce. Třídveřový Cooper je přece jen řidičské auto pro dva, občas na kratší vzdálenosti pro čtyři cestující. Kufr je na druhou stranu příjemně využitelný, je hluboký a poskytuje přes 200 litrů objemu.
Jedeme
Nový Cooper S dostal namísto dosavadní benzinové „jednašestky“ chlapácký dvoulitr se 141 kW (192 koňmi). Ten mu vyloženě sluší a více výkonu snad ani nepotřebuje. Automatická převodovka řadí perfektně, její chování vždy odpovídá zvolenému jízdnímu režimu. V režimu eco řadí brzy, motor se po městě převaluje v nízkých otáčkách. Naopak v režimu sport vytáčí ručičku otáčkoměru až k omezovači, přičemž přeplňované srdce pumpuje Cooperu krev do žil a posílá 280 Nm na přední kola za občasného prásknutí do výfuku. Labutí píseň každého správného petrolheada. Zvuk je příjemně šťavnatý a není tak chuligánský, aby to při každodenním jezdění výrazně rušilo.
Jízda vždy byla, je a bude alfou a omegou MINI. Cooper S v této disciplíně exceluje. Zásluhou skvěle nastaveného podvozku, nízké hmotnosti, silného motoru je skvěle vybalancovaný a dokáže v mnoha ohledech překonat výrazně silnější vozy. Cooper S ukáže své kvality nejen při běžném popojíždění po městě (i když je tužší), ale úsměv na tváři vykouzlí především na klikaté silnici. Je neskutečně zábavné s ním jezdit. Poslouchá na slovo a poskytuje nezaměnitelný pocit z jízdy.
Hodnotíme
MINI pro mě byla vždy srdcovka a třídveřový Cooper S je podle mě tou nejlepší volbou, pokud vás tahle stylovka učarovala jako mne. Ano, Cooper S je drahý, ne zrovna praktický a vyžaduje kvalitní silnici. Ale čert to vem, tohle auto má šťávu! Cenovka za styl startuje částce na půl milionu, na testované esko si připravte minimálně 750 tisíc korun.
Více na webu MINI