![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/11/test7.jpg)
Test japonské ikony Subaru Impreza
5. 3. 2019
Subaru Impreza je v automobilovém světě sám o sobě pojmem. Zejména zásluhou své úspěšné závodní historie, respektive rallye sportu a modelů Impreza WRX a STi. V nabídce Subaru je však také civilnější provedení v podobě 5dveřového hatchbacku, které se vrací po pětileté odmlce také na náš trh. Vůz je postaven na nové platformě, má skvělou technologickou výbavu a pohání ho legendární plochý motor boxer. Bude to na konkurenci stačit?
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/11/20181117_133646.jpg)
Díváme se
Pátá generace Subaru Impreza působí vizuálně trochu nenápadně, ale zachovává si jednotný designový jazyk ostatních soudobých modelů výrobce. Exteriér je střižen moderně, byť bez větší snahy o upoutání. Podobnost s crossoverem XV není náhodná, oba modely sdílí stejný základ, na kterém jsou postaveny. Design XV mi přišel o něco líbivější, Impreza v tomto ohledu přeci jen trochu zapadá.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/11/20181117_133857.jpg)
Nasedáme
Překvapení však čeká v interiéru. Ten je zpracován moderně a vizuálně působivě. Zde Subaru udělalo oproti starším modelům velký a pozitivní krok směrem dopředu. Design přístrojového panelu, kvalita použitých materiálů a jejich zpracování je skvělá. K tomu je třeba připočítat velmi dobře do rukou padnoucí volant, bezchybnou ergonomii a 8palcový dotykový displej infotainmentu (média, navigace, zadní kamera, konektivita aj.) s přehlednou grafikou i ovládáním. Tomu sekundují klasická tlačítka, které ovládání funkcí vozu příjemně usnadňují. Na přístrojové desce je v duchu Subaru přítomen ještě menší displej zobrazující například teploty provozních kapalin, navigační pokyny, kompas nebo dokonce náklonoměr. Testovaný model byl vybavený rovněž bezpečnostním systémem EyeSight (dostupný pouze pro modely s automatickou převodovkou), který jsme podrobně popisovali u modelu Forester.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/11/20181117_134507.jpg)
V kabině jsem se cítila uvolněně a pohodlně nejen díky dobře ergonomicky tvarovaným sedadlům, ale také zásluhou bohatého a vzdušného vnitřního prostoru. Není divu, neboť samotné vnitřní rozměry jsou téměř totožné s o třídu většími vozy jako je například VW Passat. Pozitivní hodnocení prostoru patří také druhé řadě sedadel, zavazadlový prostor poskytuje 385, respektive 1290 litrů objemu.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/11/20181117_134437.jpg)
Jedeme
Nabídka motorizací je v případě Imprezy omezená na dva benzinové atmosférické čtyřválce boxer. Ten slabší, kterým bylo vybaveno testované auto, nabízí objem 1,6 litru a 84 kW. Výkonnější dvoulitr má 116 kW. Hned z kraje je třeba říci, že spojení motoru s bezstupňovou převodovkou Linartronic nedosahuje úrovně jízdních výkonů a pružnosti turbomotorů. S jízdním projevem v podání Imprezy je třeba se nějakou dobu sžít. Převodovka citelně snižuje dynamiku. Impreza ale není úplný lenoch, v případě potřeby dokáže slušně zrychlit. Pro běžné ježdění je více než dostačující. Navíc se při běžné a plynulé jízdě odmění tichým chodem a příjemně plynulým řazením převodovky. Kombinovaná spotřeba se dá udržet pod 8 litry benzínu na 100 kilometrů.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/11/20181117_134010.jpg)
Pokud se spojení motoru a převodovky jeví jako jistý handicap, mnohonásobně ho vynahrazují famózní jízdní vlastnosti. Z pohledu ovladatelnosti je auto velmi vstřícné, na pootočení volantem reaguje okamžitě. Jeho mrštnost, stabilní a nezáludné chování a velká ochota se vrhat do zatáček, je obdivuhodná. Jízdní vlastnosti jsou opravdu výtečné, především v návaznosti na překvapivě velmi komfortní nastavení podvozku. Impreza velmi dobře absorbuje nerovnosti. K tomu si připočtěme bezchybný pohon všech kol. V této disciplíně patří Subaru Impreza na špičku segmentu, ne-li opanuje přímo první místo.
![](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2018/11/20181117_133500.jpg)
Hodnotíme
Subaru Impreza s menším motorem je ideálním autem pro řidičky, které upřednostňují klidný styl jízdy, ale jízda samotná se pro ně nestala pouze každodenní rutinou. Jde o skvěle vybavený, bezpečný a perfektně ovladatelný vůz. S přimhouřením očí se dá vcelku dobře zvyknout i na převodovku Lineartronic. Cenovka 630 000 Kč za provedení s motorem 1.6i-S ve výbavě Executive ES se může zdát na první pohled vysoká, ale z výbavy má téměř vše, co lze v moderním hatchbacku s pohonem všech kol a automatickou převodovkou chtít.
Více na webu Subaru