Test Škody Fabia Combi po faceliftu
6. 3. 2019
Škoda Fabia patří mezi rodinné stříbro mladoboleslavské automobilky. Malé kombi platí u nás za synonymum rodinného, služebního a chalupářského vozu. Líbivý design třetí generace Škody Fabia ještě více zvýraznil facelift v loňském roce.
Díváme se
Škoda Fabia Combi se přídí neliší od hatchbacku, modernizace přinesla nový design mřížky chladiče nebo full-LED světlometů. Na zádi je patrné, že se inspirovala větším modelem Octavia Combi. Testované vrcholné (a nejdražší) provedení Monte Carlo představuje to nejlepší, co lze ze současné nabídky modelu zvolit. Kombinace bílé a černé vypadá opravdu dobře. Zvenčí Monte Carlo poznáte dle loga na B sloupku, 16palcových černých kol, prahových lišt, difuzoru, zadního spoileru a dalších doplňků v černé barvě. Exteriér Škody Fabie Monte Carlo na mě působil až sportovně-luxusním dojem.
Nasedáme
Interiér nové Fabie Monte Carlo je zásluhou kombinace vícebarevného provedení hravý a svěží. Interiér včetně přístrojové desky pokrývají pouze tvrdé plasty, nicméně působí hodnotně. Kabina je přehledná a útulná, nikoliv stísněná. Vzdušnost ji u testovaného vozu dodala také příplatková panoramatická střecha.
Verze Monte Carlo nabízí rovněž sportovní sedadla s integrovanými opěrkami, které skvěle drží tělo v zatáčkách a jsou velmi příjemná i při delších cestách. Pochvala míří také ke koženému volantu s červeným prošíváním, který perfektně padne do ruky. Bohatá výbava v podobě adaptivního tempomatu, displeje Maxi DOT mezi ciferníky, multimediálního systému s 6,5palcovým displejem, elegantní automatické klimatizace, paketu bezpečnostních asistentů a obligátních doplňků Simply clever dělá ze Škody Fabia Monte Carlo příjemné místo k bytí.
Fabia Combi patří mezi malými kombíky zásluhou objemu 530 litrů ke kufrové šampionce. Kromě toho potěší také jeho délkou, hloubkou nebo šikovnými doplňky. Za takový zavazadlový prostor by se nemusely stydět ani modely z vyšší třídy.
Jedeme
Pod kapotovu testovaného modelu pracoval silnější z relativně nové dvojice tříválcových motorů s turbem o objemu 1.0 TSI a výkonu 81 kW. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou je Fabia Combi zejména po městě opravdu svižným autem. Motor má chuť do otáček a ochotně zrychluje. Pokud jste vyznavačkou klidnější jízdy a jezdíte delší trasy odmění vás Fabia s touto motorizací kultivovaným jízdním projevem skvělou spotřebou kolem 5 litrů benzínu na 100 kilometrů.
Mezi silné stránky modelu Fabia vždy patřilo řízení a nastavení podvozku. V poslední generaci je řízení opravdu vynikající – přesné a citlivé, téměř až strmé a sportovní. Podvozek provedení Monte Carlo je naladěn oproti ostatním verzím sportovněji, tedy je tužší. To s 16palcovými koly příznivě ovlivňuje jízdní vlastnosti při svižnější jízdě zatáčkami, ale logicky tím trochu trpí celkový jízdní komfort.
Hodnotíme
Škodovce se podařilo s modernizací třetí generaci Fabie spojit stylový design, skvělé jízdní vlastnosti a praktičnost. Zvláště verze Monte Carlo boduje ve všech těchto disciplínách. Navíc nové turbomotory potěší skvělou kombinovanou spotřebou. Nová Škoda Fabia Combi potvrzuje, že patří na samý vrchol segmentu – je skvělá do města i delší cesty.
Připravte se však na to, že za styl a výbavu se platí. V případě testovaného modelu to je 495 900 Kč.
Více na webu Škoda Auto