![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/03/test_leden3.jpg)
Test Subaru Levorg, ostrý kombík
1. 2. 2019
Růžová barva polepů na karoserii by mohla mylně vést k závěru, že tohle auto je zženštilý kombík. Ani náhodou! Stačí se podívat podrobněji. Sportovní spoilery, výdechy na kapotě a 170 koní pod ní dávají tušit, že se jedná o pořádného dravce. Testujeme Subaru Levorg 1.6 GT-S ve vrcholné výbavě Sport s doplňky STI Edition.
![Test Subaru Levorg 1.6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/03/IMG_4718.jpg)
Díváme se
Troufám si říci, že testovaná, vrcholná výbava Sport a ještě s paketem STI Edition nenechá nikoho, kdo má značku Subaru rád, jen tak bez zájmu. Rodinný kombík s duchem sporťáka budí na první pohled vzrušení. A to má od loňska několik novinek, facelift totiž není záležitostí jen nás žen, ale také aut. .-) Omlazené jsou „oči“ Levorga, lépe řečeno přední BiLED světlomety s integrovaným LED denním svícením a směrovkami a také look 18″ palcových kol. Speciální, sportovní esprit pomáhá dotvářet příplatkový spoiler předního nárazníku s STI červenou lištou, boční prahové spoilery, střešní spoiler, spoiler nárazníku a samozřejmě polepy. Ostrý design budí respekt!
![Test Subaru Levorg 1.6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/03/IMG_4728.jpg)
Nasedáme
Omlazení se dočkal také interiér. Jednoznačně zde dominují kvalitní materiály a čalounění, střídmá a srozumitelná palubní deska s velkým barevným displejem. Co v interiéru rozhodně hned upoutá, jsou prvky příplatkového paketu STI Edition. Tak například červené STI startovací tlačítko (+11 873 Kč) nebo STI hlavice převodovky navozují uvnitř skutečně sportovní atmosféru, a to se zachováním parametrů pohodového, rodinného kombíku.
![Test Subaru Levorg 1.6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/03/IMG_4733.jpg)
Modernizovaná grafika 7“ palcové obrazovky s navigací, audiosystémem a s informacemi o nastavení vozidla a s možností zrcadlení funkcí z chytrého telefonu je velmi snadná pro pochopení a já jsem se s ní hned sžila. Ocenila jsem rovněž bohatou výbavu, ve které nechybělo ani příjemné vyhřívání všech sedadel nebo volantu. Vedle ergonomicky navrženého a pohodlného interiéru si mě Levorg získal svou prostorností ideální pro celou rodinu. Objem zavazadlového prostoru činí 522 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1446 litrů.
![Test Subaru Levorg 1.6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/03/IMG_4725.jpg)
Jedeme
Zapomněla jsem zmínit, že je tento prostorný, univerzální, rodinný kombík čtyřkolka? Ano, je to tak. Stálý pohon všech kol u Levorga zaručuje, že je radno se s ním vydat na cestu i za zhoršených povětrnostních podmínek. Na projetí polňačky to ale není. Snížená světlá výška pasuje Levorga do role sportovního silničního parťáka. Na jízdu mimo silnice rozhodně zapomeňte.
![Test Subaru Levorg 1.6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/03/IMG_4729.jpg)
Díky snížené světlé výšce, nízkému těžišti a hlavně díky přepracovanému podvozku sedí Levorg při průjezdu v zatáčkách jako vosa na bonbonu a na českých silnicích překvapivě dobře kryje nerovnosti. Upravený benzinový motor Boxer 1.6 GT-S s výkonem 170 koní krásně „bublá“ a s prací bezstupňové převodovky Lineartronic jsem byla při řízení také spokojena. Případně je možné Levorga nastavit do sportovního režimu pro dynamičtější vlastnosti a záběr. Jen pohled na reálnou spotřebu není úplně potěšující. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,2 litru, já jsem běžně jezdila za 10 litrů. To mi přijde mnoho, Levorg umí být nenasyta!
![Test Subaru Levorg 1.6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/03/IMG_4732.jpg)
Už v předchozích testech jsem zmiňovala, že Subaru myslí také hodně na bezpečnost. Díky systému EyeSight s kamerami, které snímají prostor před autem, dokáže také Levorg zabránit hrozící srážce, nouzově zabrzdit (v rychlosti do 50 km/h), aktivně sledovat jízdní pruhy a nabídnout podporu při řízení, detekovat vozy v mrtvém úhlu. Technologie EyeSight 3. generace tak pomáhá proti únavě a snižuje rizika tím, že vydává různé akustické i vizuální signály. Všechny tyto bezpečnostní asistenti jsou standardně součástí testované vrcholné výbavy Sport. Součástí je dokonce i velmi sofistikovaný parkovací pomocník, a sice chytré vnitřní zpětné zrcátko s Front View monitorem pro parkování. Stačí přepnout obyčejné zpětné zrcátko a rázem je z něj zadní kamera. Super věc od Subaru (nejen) pro nás ženy!
![Test Subaru Levorg 1.6](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/2019/03/IMG_4717.jpg)
Hodnotíme
Narovinu, tohle auto není pro „obyčejné“ řidičky. Je pro ženy, které auta milují. Jízdní vlastnosti na silnici jsou díky sportovnímu naladění a podvozku s nízkým těžištěm zaručujícímu stálost v zatáčkách, skutečně skvělé. Tohle auto nalije adrenalinu do žil, když to bude zrovna možné. Jinak bude velmi komfortním, klidným a příjemným parťákem na cesty s rodinou. Jen je třeba sáhnout hlouběji do peněženky, a to platí následně i pro provoz, neboť je jeho spotřeba vyšší. Subaru Levorg (1,6 GT-S 170 koní, výbava Trend) na ceně 725 000 Kč. Cena testovaného kousku (1,6 GT-S ve vrcholné výbavě Sport 170 koní) stojí s příplatkový metalickým lakem 932 000 Kč, plus je třeba zaplatit za STI Edition dalších 150 197 Kč!
Více na webu Subaru