Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Test: hvězdný kabriolet Mercedes-Benz S

18. 8. 2018

Ruce nahoře, vítr ve vlasech, kolem krku příjemné teplo bránící nepříjemnému zablokování krční páteře, sezení v měkoučkých kožených sedadlech připomínající designový, ale zároveň ortopedicky prověřený gauč a stádo 469 spolupracujících koní k tomu. Kabriolet Mercedes-Benz S 560 je sen – pro většinu z nás nedosažitelná hvězda v našem vesmíru. A to nejen díky nadprůměrně kvalitnímu zpracování materiálů a technologiím, které jsou o krok vepředu před ostatními.

IMG_1855
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Pojďte se s námi kouknout na tuto nedotknutelnou, pět metrů dlouhou hvězdu zblízka. Stejně jako modernizovaná limuzína třídy S, kterou jsme testovali na začátku roku, prošel kabriolet také spíše kosmetickou proměnou. I přesto je na první pohled znát, že stojí na pomyslné špici modelů Mercedes-Benz. Dominantní maska chladiče dotváří s inovovanými OLEDkami nezaměnitelnou tvář přídě. Ať už se zavřenou nebo otevřenou střechou, je tento model ze všech stran naprosto sexy.

IMG_1862
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Překrásnému, elegantnímu a dokonale odhlučněnému interiéru v úrovni výbavy Designo a s paketem AMG dominují dvě široké obrazovky s vysokým rozlišením o uhlopříčce 31 cm. Jedna za volantem plní úlohu přístrojového štítu a druhá slouží pro infotainment. Obě dvě obrazovky se dají ovládat pomocí dvou touchpadů přímo na pravé a levé straně věnce volantu. To je nejenom velmi uživatelsky příjemné a ovládání intuitivní, ale hlavně bezpečné. Žádné odpoutávání pozornosti mimo zorné pole řidičky. Navíc Mercedes-Benz S kabriolet nabízí možnost hlasového ovládání. Stačí zmačknout ikonu mluvící hlavy na volantu, sdělit přání a auto samo nastaví masáž, teplotu sedadla vyhřívání volantu včetně loketní opěrky nebo samo vytočí požadované číslo a mnoho dalšího.

Nadmíru podstatné tlačítko se nachází ukryto pod loketní opěrkou, právě tady se totiž spouští otvírání a zavírání plátěné střechy. Mimochodem jde tak činit i za jízdy, a to do rychlosti až 60 kilometrů v hodině. Aby dovnitř v případě otevřené střechy foukalo co nejméně, je kabriolet vybaven větrnými clonami AIRCAP na rámu čelního skla i za zadními sedadly, Já jsem během jízdy osobně nejvíc ocenila systém AIRSCARF, který vede teplý vzduch u podhlavníku, takže nehrozí nepříjemné ofouknutí.

O špičkovém zpracování a použití kvalitních materiálů už byla řeč. Čtyřmístný kabriolet Mercedes-Benz S působí kvalitou svých materiálů na první pohled i dotyk. Ambientní osvětlení společně s funkcí Energizing, nabízející kombinaci vůní, masáží a barev,  vytvářejí nezapomenutelnou atmosféru na palubě. Luxusní pohodlí je v třídě S zajištěno také díky špičkovému čalounění kožených vyhřívaných i odvětrávaných sedadel.

Zavazadlový prostor nabízí objem 350 litrů, a dlužno podotknut, že zavazadla je nutno položit po celé šířce plochy kufru. S objemnými či vysokými zavazadly je to v kufru problém. Horní část zavazadlového prostoru je totiž limitována úložným prostorem pro složenou střechu.

Merdeces-Benz S kabriolet
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Nedávno jsem otestovala sportovní kupé Mercedes – AMG GT, z jehož jízdních vlastností jsem byla stručně řečeno „paf“. Testovaný kabriolet má svůj původ právě v AMG GT a jízda s touto zadokolkou byla nadpozemsky agilní a přitom nadprůměrně komfortní. Pod 1,9 metrů širokou kapotou testovaného kabrioletu S 560 se ukrývá benzinový osmiválec s objemem 4,0 litru a výkonem 345 kW, odpovídající síle zmíněných 469 koní. Důvodem komfortního a tichého svezení je také přítomnost vzduchového podvozku. Devítistupňová automatická převodovka perfektně pracuje.

Pamatujete si na legendární film Deník Bridget Jonesové a její look po jízdě kabrioletem? V případě cestování se staženou střechou jsem si užívala především jízdu po okreskách a můj účes byl relativně v pohodě. Přesto není jízda ve vysokých rychlostech po dálnici kvůli větru pro dlouhovlasé řidičky až tak komfortní a účes á la Bridget se vytvoří po pár kilometrech. Krátkovlasé řidičky budou mít v tomto ohledu velikou výhodu. .-)

Mercedes-Benz třídy S je doslova nabitý technologiemi. Vedle řady chytrých bezpečnostních asistentů disponuje Mercedes-Benz S kabriolet například: ovladačem pěti jízdních režimů, který nabízí různé nastavení podvozku a odezvy plynu, nebo systémem Intelligent Drive, který dokáže po dálnici nebo silnici s dobře vyznačenými pruhy díky propojení s radarovým tempomatem řídit sám. Výrobcem deklarovaná kombinovaná spotřeba činí 10,2 litru. Se staženou střechou byla spotřeba pochopitelně vyšší, po mém dvoudenním testování se ustálila na hodnotě 11 litrů benzinu.

Merdeces-Benz S kabriolet
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Ciao Stella! Nastal čas dát výjimečnému kabrioletu třídy S 560 s hvězdou na kapotě sbohem. Mercedes-Benz S kabriolet exceluje svým pohodlím na palubě a jízdním komfortem. Zážitky a emoce, které připraví tento kabriolet svou jízdou každé řidičce, patří skutečně k nezapomenutelným. Zbývá jen podotknout, že kabriolet Mercedes-Benz třídy S nepatří k dostupnému luxusu pro každého. Cena testovaného kabrioletu bez příplatků je 3 968 800 Kč. Tak třeba v jiném životě zas na viděnou. .-)

 

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018