Test: hvězdný kabriolet Mercedes-Benz S
18. 8. 2018
Ruce nahoře, vítr ve vlasech, kolem krku příjemné teplo bránící nepříjemnému zablokování krční páteře, sezení v měkoučkých kožených sedadlech připomínající designový, ale zároveň ortopedicky prověřený gauč a stádo 469 spolupracujících koní k tomu. Kabriolet Mercedes-Benz S 560 je sen – pro většinu z nás nedosažitelná hvězda v našem vesmíru. A to nejen díky nadprůměrně kvalitnímu zpracování materiálů a technologiím, které jsou o krok vepředu před ostatními.
Díváme se
Pojďte se s námi kouknout na tuto nedotknutelnou, pět metrů dlouhou hvězdu zblízka. Stejně jako modernizovaná limuzína třídy S, kterou jsme testovali na začátku roku, prošel kabriolet také spíše kosmetickou proměnou. I přesto je na první pohled znát, že stojí na pomyslné špici modelů Mercedes-Benz. Dominantní maska chladiče dotváří s inovovanými OLEDkami nezaměnitelnou tvář přídě. Ať už se zavřenou nebo otevřenou střechou, je tento model ze všech stran naprosto sexy.
Nasedáme
Překrásnému, elegantnímu a dokonale odhlučněnému interiéru v úrovni výbavy Designo a s paketem AMG dominují dvě široké obrazovky s vysokým rozlišením o uhlopříčce 31 cm. Jedna za volantem plní úlohu přístrojového štítu a druhá slouží pro infotainment. Obě dvě obrazovky se dají ovládat pomocí dvou touchpadů přímo na pravé a levé straně věnce volantu. To je nejenom velmi uživatelsky příjemné a ovládání intuitivní, ale hlavně bezpečné. Žádné odpoutávání pozornosti mimo zorné pole řidičky. Navíc Mercedes-Benz S kabriolet nabízí možnost hlasového ovládání. Stačí zmačknout ikonu mluvící hlavy na volantu, sdělit přání a auto samo nastaví masáž, teplotu sedadla vyhřívání volantu včetně loketní opěrky nebo samo vytočí požadované číslo a mnoho dalšího.
Nadmíru podstatné tlačítko se nachází ukryto pod loketní opěrkou, právě tady se totiž spouští otvírání a zavírání plátěné střechy. Mimochodem jde tak činit i za jízdy, a to do rychlosti až 60 kilometrů v hodině. Aby dovnitř v případě otevřené střechy foukalo co nejméně, je kabriolet vybaven větrnými clonami AIRCAP na rámu čelního skla i za zadními sedadly, Já jsem během jízdy osobně nejvíc ocenila systém AIRSCARF, který vede teplý vzduch u podhlavníku, takže nehrozí nepříjemné ofouknutí.
O špičkovém zpracování a použití kvalitních materiálů už byla řeč. Čtyřmístný kabriolet Mercedes-Benz S působí kvalitou svých materiálů na první pohled i dotyk. Ambientní osvětlení společně s funkcí Energizing, nabízející kombinaci vůní, masáží a barev, vytvářejí nezapomenutelnou atmosféru na palubě. Luxusní pohodlí je v třídě S zajištěno také díky špičkovému čalounění kožených vyhřívaných i odvětrávaných sedadel.
Zavazadlový prostor nabízí objem 350 litrů, a dlužno podotknut, že zavazadla je nutno položit po celé šířce plochy kufru. S objemnými či vysokými zavazadly je to v kufru problém. Horní část zavazadlového prostoru je totiž limitována úložným prostorem pro složenou střechu.
Jedeme
Nedávno jsem otestovala sportovní kupé Mercedes – AMG GT, z jehož jízdních vlastností jsem byla stručně řečeno „paf“. Testovaný kabriolet má svůj původ právě v AMG GT a jízda s touto zadokolkou byla nadpozemsky agilní a přitom nadprůměrně komfortní. Pod 1,9 metrů širokou kapotou testovaného kabrioletu S 560 se ukrývá benzinový osmiválec s objemem 4,0 litru a výkonem 345 kW, odpovídající síle zmíněných 469 koní. Důvodem komfortního a tichého svezení je také přítomnost vzduchového podvozku. Devítistupňová automatická převodovka perfektně pracuje.
Pamatujete si na legendární film Deník Bridget Jonesové a její look po jízdě kabrioletem? V případě cestování se staženou střechou jsem si užívala především jízdu po okreskách a můj účes byl relativně v pohodě. Přesto není jízda ve vysokých rychlostech po dálnici kvůli větru pro dlouhovlasé řidičky až tak komfortní a účes á la Bridget se vytvoří po pár kilometrech. Krátkovlasé řidičky budou mít v tomto ohledu velikou výhodu. .-)
Mercedes-Benz třídy S je doslova nabitý technologiemi. Vedle řady chytrých bezpečnostních asistentů disponuje Mercedes-Benz S kabriolet například: ovladačem pěti jízdních režimů, který nabízí různé nastavení podvozku a odezvy plynu, nebo systémem Intelligent Drive, který dokáže po dálnici nebo silnici s dobře vyznačenými pruhy díky propojení s radarovým tempomatem řídit sám. Výrobcem deklarovaná kombinovaná spotřeba činí 10,2 litru. Se staženou střechou byla spotřeba pochopitelně vyšší, po mém dvoudenním testování se ustálila na hodnotě 11 litrů benzinu.
Hodnotíme
Ciao Stella! Nastal čas dát výjimečnému kabrioletu třídy S 560 s hvězdou na kapotě sbohem. Mercedes-Benz S kabriolet exceluje svým pohodlím na palubě a jízdním komfortem. Zážitky a emoce, které připraví tento kabriolet svou jízdou každé řidičce, patří skutečně k nezapomenutelným. Zbývá jen podotknout, že kabriolet Mercedes-Benz třídy S nepatří k dostupnému luxusu pro každého. Cena testovaného kabrioletu bez příplatků je 3 968 800 Kč. Tak třeba v jiném životě zas na viděnou. .-)
Více na webu Mercedes-Benz