Test: Citroën C4 Cactus na pohodu
8. 8. 2018
Změna je život. Platí to jak u kadeřníka, tak u automobilek. Citroën C4 Cactus omládl a naše redakce měla možnost ho otestovat a posoudit, zda „nový střih“ je změna k lepšímu nebo ne.
Díváme se
Pamatuji si své nadšení, když právě Citroën před čtyřmi lety na modelu Cactus uvedl na bocích vzduchové polštáře, které měly na parkovišti auto ochránit od nežádoucích škrábanců. Krásný případ harmonie funkce a originálního designu. Omlazený C4 Cactus má nyní pohlednější příď i záď, po charakteristických Airbumpech se téměř zaprášilo a jsou zredukovány jen na jeden. .-(
Nasedáme
V interiéru si Cactus zachoval svůj retro esprit. Originální dveřní madla, stylová a hlavně velmi pohodlná široká sedadla Advanced Comfort budou vyhovovat celé rodině. Ostatně prostoru a odkládacích přihrádek je v Cactusu dostatek. Zavazadlový prostor nabízí objem 348 litrů, po sklopení druhé řady sedadel 1 170 litrů.
Palubní deska je jednoduše a moderně navržená s minimem ovládacích tlačítek. Uprostřed vévodí dotykový multimediální displej, který se intuitivně ovládá. Líbí se mi i do ruky padnoucí multifunkční volant. Jen kvalita použitých plastů ve dveřích mohla být vyšší. Tvrdé plasty ve dveřích v porovnání s kvalitní, lesklou palubní deskou vůbec neladí.
Druhá řada sedadel disponuje dvěma úchyty Isofix, dveře jdou krásně doširoka otevřít. Zde si Citroën C4 Cactus zasloiží skutečně velkou pochvalu. Manipulace s dětskou autosedačkou je v tomto voze optimální. Pokud má však skutečně být Citroën C4 Cactus hatchbackem pro rodinu s dětmi, pak nechápu, že jdou okna vzadu jen vyklápět. To komfortní skutečně není. Šetřit v interiéru tímto způsobem je krok zpět.
Jedeme
Pod kapotou testovaného modelu Citroën C4 Cactus se skrýval naftový motor 1.6 BlueHDi s výkonem 100 koní. Ten nabízí dostatek agility pro cestování s rodinou. Ke komfortní jízdě zejména ve městě přispívají tlumiče s hydraulickými dorazy již v základu. Ve městě je Cactus velmi obratný, řazení manuální převodovky v Cactusu mi osobně vyhovovalo. Při jízdě po dálnici ve vyšších rychlostech však byl slyšet aerodynamický hluk.
Na druhou stranu se musí nechat, že je Cactus vybaven řadou šikovných bezpečnostních asistentů jako je varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého pruhu, systém bránící prokluzu kol nebo parkovací asistent se špičkovou zadní kamerou. Cactus myslí také na úsporu, jeho kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na 6 litrech.
Hodnotíme
Pohodlí modelu Citroën C4 Cactus skutečně nechybí. Maminkám mohu tento model vřele doporučit. Snadno se řídí, jednoduše ovládá a nabízí optimální prostornost. Pohodlí sedaček jako v obývacím pokoji (společně s doširoka otevíratelnými dveřmi při manipulaci s dětskou autosedačkou) jsou pomyslnou třešničkou na dortu. Modelu Citroën C4 Cactus nechybí agilita, ve vyšších rychlostech je třeba ale počítat s větším aerodynamickým hlukem. Minus modernizovaného Cactusu dávám jednoznačně za použití tvrdých plastů a minimalizaci charakteristických Airbumpů na karoserii. Citroën C4 Cactus startuje (1.2 PT/81 kW Feel) na ceně 339 900 Kč. Cena testovaného modelu 1.6 BlueHDi ve výbavě Shine je 429 900 Kč.
Více na webu Citroen