Náš test: Hyundai i40 1.7 CRDi kombi – fešák se loučí
26. 5. 2018
Hyundai i40 je na trhu více než 7 let, za které se velice úspěšně etabloval mezi vozy střední třídy. Letos se blíží jeho nevyhnutelná obměna za novou, plnohodnotnou generaci. Očekávat lze výrazné změny snad v každém ohledu, jak po stránce designu, tak techniky. Vzpomeňte na vloni uvedený model i30, který jihokorejský výrobce od základu přepracoval. Podle nás však stále vypadá dobře i současná verze Hyundai i40, přestože má za sebou většinu svého života.
Díváme se
Vzhled exteriéru není rozhodně tím, čím by i40-ka ztrácela. Ba naopak. Ostřejší příď s šestiúhelníkovou maskou chladiče a bi-xenonovými světlomety s horní LED linkou působí svěže až sportovně. Modernizace před třemi lety přinesla kromě přepracované přídě také novější design kol nebo širší výběr z palety laků karoserie. Průběžný facelift i40 prospěl a udělal z něj dobře vyhlížející auto i na dnešní poměry, což platí nejen pro sedan, ale i pro testovaný kombík. Právě vzhled patří mezi největší přednosti a lákadla auta a podle nás patří v současné době mezi nejkrásnější kombi dané kategorie.
Nasedáme
Zub času se nejvíce podepsal na interiéru a roky i40-ky jsou nejvíce vidět právě na něm. Zpracování palubní desky může jen těžko soupeřit se současnými konkurenty, především, co se týká kvality použitých materiálů a jejich zpracování. Svérázné tvary robustní palubní desky a množství tlačítek už současné trendy nestíhá. Pokud i40 toto odpustíte a zaměříte se především na komfort, budete mile překvapeni. Dlouhá sedadla vpředu i vzadu díky svým rozměrům poskytují skvělou oporu těla.
O tom, že sedíte ve vozu střední třídy vás nenechá na pochybách ani bohatý vnitřní prostor, kterého je jak v první, tak v druhé řadě sedadel nadbytek ve všech směrech. Kufr nabízí slušných 553 litrů objemu, resp. 1719 litrů při sklopených sedadlech. Šikovnými vychytávkami v kufru jsou ve výbavě Premium například fixační posuvný systém pro upevnění nákladu podle jeho velikosti nebo bezdotykové otevírání kufru, pokud zrovna za ním stojíte s klíčem v kapse (a nákupem v náručí).
Jedeme
Pod kapotou poslední verze Hyundai i40 se nachází lehce posílený naftový motor 1.7 CRDi se 104 kW a 340 Mn. Ten má kromě oněch 4 kW výkonu navíc oproti předfaceliftované verzi výrazně tišší chod za studena a je mnohem kultivovanější v nízkých otáčkách. Další podstatnou změnou, která je více patrná v praxi je to, že kroutící moment je k dispozici v širším rozsahu otáček. To má za následek lepší dostupnost jeho výkonu během jízdy. Motor svými parametry není žádný trhač asfaltu, ale pro klidné řidičky bude výkon motoru plně postačovat.
Značný posun k lepšímu znamená použití sedmistupňového automatu DCT, který i40 dodnes citelně chyběl. V nízkých otáčkách řadí téměř neslyšně a neškube, zásluhou ukázkové spolupráce s motorem podřazuje prakticky před každou zatáčkou a z každého kopce. Jízdně je i40 příjemně vyvážená, ve městě ochotně zatáčí a poskytuje vysokou úroveň komfortu i na rozbitých českých silnicích. Lepší vnější odhlučnění také udělalo své. Parádní disciplínou jsou pro kombík především dálnice, kde s ochotou polyká kilometry. Oproti tomu svižnější svezení po klikaté okresce mu vyloženě nesvědčí. Spotřeba se po čas testu pohybovala kolem 6,5 – 7 litry nafty na 100 kilometrů.
Hodnotíme
Přestože má Hyundai i40 za sebou více než sedm let života, má stále co nabídnout a nebojí se porovnat s novější konkurencí střední třídy. Hyundai i40 stále boduje designem exteriéru, velkorysým vnitřním prostorem a komfortem na palubě. Pokud se přenesete přes některé detaily ve kvalitě zpracování interiéru a nekladete nároky na výkon motoru, je i40 zajímavou volbou. Přihlédnout je potřeba také k ceně a záruce, kterou Hyundai nabízí standardně 5 let. V nejlevnějším provedení se slabším motorem stojí 729 990 korun, testovaná specifikace Premium začíná na částce 849 990 Kč.
Více na webu Hyundai