Náš test: SUV Opel Grandland X
4. 2. 2018
Svět SUV vozů se neustále rozrůstá. Svůj další přírůstek hlásí také Opel. Po Opelu Crossland, který už k nám do redakce zavítal, je tady nový, větší model Opel Grandland X. Čím si dokáže získat sympatie českých řidiček? Podívala jsem se mu na „zoubek“.
Díváme se
Opel Grandland X působí svými rozměry sympaticky. Měří na délku necelých 4,5 metrů, na šířku metry 2 a vysoký je 160 cm. Ideální do městských uliček a přitom se jedná o atraktivní esúvéčko. Opel Grandland X dokáže udělat na řidičky svým designem jednoznačně dojem. V žádném případě to není jen díky líbivým chromovým prvkům na přední masce nebo lince kolem oken z profilu. Příď je skutečně od pohledu elegantní, z profilu Opel Grandland X nezapře svou inspiraci SUV vozy. Přiznám se, že si mi auto líbí. Zadní světlomety krásně dotvářejí look celého auta. Ve výbavě Innovation stojí Grandland X na pohledných 18“ kolech.
Nasedáme
Nový Opel Grandland X neskrývá svou příbuznost s auty automobilky Peugeot-Citroen. Tvar klíčků nebo vzhled palubní desky sdílí s naší poslední dlouhodobou zápůjčkou, modelem Peugeot 3008. Interiér prostě dýchá francouzským espritem. To ale není pro nás ženy na škodu, ba naopak. Ovládání palubní desky je skutečně intuitivní. Interiéru dominuje dotyková obrazovka. Sedadla jsou, jak už to u vozů značky Opel bývá, nadprůměrně pohodlná a doporučená ortopedy. Líbilo se mi také ambientní osvětlení interiéru a nesmím zapomenout také na jednu maličkost, která myslí na nás ženy: osvětlené make-up zrcátko na místě řidiče!
Ačkoli zvenku Opel Grandland X nevypadá jako extra velké auto. Po usednutí jsem našla kolem sebe spoustu prostoru ve všech směrech, a to platí i pro ostatní členy posádky. S přehledem zvládne plnit úkoly celé rodiny! Páté dveře se ve výbavě Innovation dají otevřít pohybem nohy pod nárazníkem automaticky. To je velmi praktické, neboť madlo ručního otevírání dveří je umístěno poměrně nízko. Zavazadlový prostor pojme mnoho nákladu, konkrétně 514 litrů, po sklopeních zadních sedadel až 1652 litrů.
Jedeme
Pocit bezpečí jsem získala hned po nasednutí díky zvýšenému posedu, ale také po zjištění, kolika bezpečnostními asistenty je Grandland X vybaven – parkovacím asistentem vpředu a vzadu počínaje a hlídáním slepého úhlu konče. Jízdně mě Opel Grandland potěšil. Naftový turbo motor o objemu 1,6 l s výkonem 120 koní je totiž krásně tichý a hlavně agilní. Pozor, nejedná se o čtyřkolku. Po vzoru „francouzských bratrů“ je zde známý volič různých jízdních režimů IntelliGrip pro jízdu na odlišném povrchu.
Je libo jízdu na sněhu, písku, v terénu, bez systému ESC nebo standardní chod dvoukolky? Stačí otočit ovladačem na středovém tunelu… Podvozek nového Opelu je měkký a komfortní. Jediné, na co jsem si musela při řízení zvykat, byl chod manuální převodovky. Ten nebyl v drahách úplně hladký. Při běžném ježdění ve městě, na dálnici s pohodovým adaptivním tempomatem či na okreskách jsem byla s touto motorizací naprosto spokojena. Navíc se spotřeba pohybovala nízko kolem 5-6 litrů.
Hodnotíme
Opel Grandland X není jen designovým esúvéčkem, ale dokáže úspěšně plnit tužby celé rodiny. Je prostorný, uživatelsky přátelský a jeho funkce se na palubce snadno ovládají. Nový Opel Grandland X (1.2 TURBO 130k) startuje ve výbavě Selection na ceně 479 900 Kč. Testovaný model Opel Grandland X (1,6 CDTI 120 k) ve výbavě Innovation) stojí 631 900 Kč.
Více na webu Opel