Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Náš test: BMW 435d Cabrio – individualista

16. 11. 2017

BMW řady 4 je k dostání v provedení Coupe, Grand Coupé a Cabrio. Poslední jmenovaná verze dostala pevnou stahovací střechu, která oproti klasickému kabrioletu slibuje pohodlné využití vozu po celý rok. Do redakčního testu zavítalo cabrio se silným naftovým motorem pod kapotou, automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive. Babí léto jsme trávili se staženou střechou za volantem BMW 435d Cabrio.

20170924_155631
Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Díváme se

Design celé 4. řady se rozhodně povedl, již v základním provedení nabízí líbivé tvary. Vedle sériového provedení jsou pro “čtyřkovou” řadu v nabídce také výbavové stupně Advantage, Sport Line, M Sport nebo jako v případě testovaného modelu, vrcholná verze Luxury Line. Tento paket se vyznačuje chromovými lamelami kolem mlhovek a celou řadou příplatků z individuálního programu – 19palcovými koly, černými lesklými lištami kolem oken nebo speciálním lakem Fashion Grey. BMW 435d vypadá dobře jako kupé, stejně tak jako nefalšované cabrio se staženou střechou. Jako celek působí elegantně a luxusně, na čemž má zásluhu především příplatkový lak karoserie v kombinaci s mírně agresivní přídí a velkými litými koly.

Nasedáme

Nádech luxusu se podařilo přenést rovněž do interiéru. Paket Bussiness Class a First Class s příplatkovým čalouněním Merino dělá z cabria luxusní apartmán jak v pětihvězdičkovém hotelu, navíc s jasnou oblohou nad hlavou. Ergonomie ovládání je zvládnuta na jedničku. Palubní systém iDrive se bleskurychle ovládá pomocí středového kolečka s tlačítky, všechny další ovladače jsou hezky po ruce. Potěší samostatné tlačítko pro vypnutí Start / Stop systému, stejně jako klasická ruční brzda nebo vynikající sportovní kožený volant. Ovládání skládání střechy probíhá jednoduše pomocí jediného tlačítka na středovém tunelu. Stahování střechy se ani po několikáté neokouká, působí velice sofistikovaně a mechanicky přesně. Zážitek trvá 21 sekund, během kterých se horní část střechy rozdělí na 3 díly a ladně se složí do otevřené kufru. Pak zůstane pouze krásné cabrio, kterému lze jen těžko odolat. V zavazadlovém prostoru po složení střechy zůstává překvapivě dostatek prostoru, minimálně pro dva větší kufry (220 litrů).

20170924_160028
Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Jedeme

Pod kapotou čtyřkové řady lze mít celou paletu motorů, přičemž testovaný model disponoval skvělým vznětovým šestiválcem s dvě turbodmychadly. Motor produkuje výkon 313 koní a 630 N. m. točivého momentu (0-100 km/hod. za 5,2 sekundy, max. rychlost 250 km/h). Projev šestiválce je na naftový motor až neuvěřitelně příjemný, s mohutným intenzívním zátahem a pěkným zvukem ve vrcholném spektru otáček. Ve spojení s automatickou osmistupňovou převodovkou ZF pracuje přesně s bezchybným dávkováním výkonu za jakýchkoli otáček. Největší předností agregátu je však jeho univerzálnost. Dá se s ním jezdit velice ekonomicky, ale v případě potřeby disponuje okamžitým výkonem. Převodovka ZF řadí sametově, rovněž při sportovnější jízdě bez ztráty hvězdičky. Jízda se staženou střechou je při rychlostech kolem 100 km/h hlučnější, výraznějšího zklidnění lze dosáhnout pomocí příplatkového větrného deflektoru, který se připojuje nad zadní sedadla a zamezuje proudění vzduchu uvnitř vozu. Většímu pohodlí se staženou střechou napomáhá také šikovné třístupňové foukání teplého vzduchu otvorem v horní části sedadel. Spotřeba je hodně závislá na volbě jízdního módu (Eco Pro, Comfort, Sport nebo Sport+) a také na tom, zda je střecha dole. V úsporném módu Eco Pro se lze dostat na hodnotu spotřeby kolem 6,5 litrů nafty na 100 km (i na dálnici), sportovnější jízda spolkne asi 8,5 litrů nafty.

20170924_155432
Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Hodnotíme

BMW 4 Cabrio je díky svému pohonnému ústrojí a pevné stahovací střeše relativně univerzálním vozem, s nímž lze jezdit po celý rok. V provedení Luxury Line navíc dokáže oslnit svým designem a exkluzivním zpracováním. Famózní motor a převodovka se výborně doplňují a jisté jízdní vlastnosti díky pohonu všech kol lze ocenit za každé situace. Vrcholné provedení včetně všech příplatků cílí na zákazníky, kteří se rádi obklopí luxusem a patřičně za něj dokáží zaplatit. Cena za BMW 435d xDrive Luxury Line se v tomto případě přehoupne částku 2,27 miliónu korun.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018