Náš test: Rodinný drak BMW 325d Touring
18. 9. 2017
Také máte občas problém se zapamatováním čísel? Přiznám se, že jména modelů automobilky BMW pro mě byla vždy oříšek. Jedno číslo zpravidla v hlavě udržím, ale když jsou tři… Zapůjčený model jsem si potřebovala náležitě otestovat a přidat si k němu nějakou emoci. Teď už mám u kombíku skrývajícím se pod označením BMW 325d Touring jasno.
Díváme se
Na první dojem zaujme extra protáhlý profil karoserie. BMW 325 Touring působí velmi sportovním dojmem. Přitom verze kombi dává tušit, že bude zvládat také nejrůznější nároky rodinného života. Přídi dominuje specifická mřížka chladiče a tvar LED světlometů. BMW 325 Touring v „závodní“ variantě M doplňují odznáčky výbavy M Sport a 18 palcová kola.
Nasedáme
Ačkoliv jde v podstatě o rodinné auto, nasedá se do BMW 325 proklatě nízko. Na to jsem si musela zpočátku zvykat. Na druhou stranu je ale po nastoupení z modelu krásně vidět. Interiér se nese ve sportovním duchu, jak se na výbavu M Sport sluší. Sportovní sedadla řidiče a spolujezdce jsou pro ženy ideální. Mají dobré boční vedení, takže člověk do nich zapadne a sedí jako přibitý. Sportovní kožený volant padne pěkně do ruky. Palubní deska je elegantní a snadno čitelná a neobsahuje žádné designové výstřelky. Obrazovka infotainmentu a navigace (+65 130 Kč) se ovládá skrz systém iDrive, kde povrch ovládacího kolečka funguje jako intuitivní dotykový displej.
K vyšší bezpečnosti přispívá během řízení příplatkový Head-up displej (+56 108 Kč). Prostoru je v BMW 325 Touring, jak se na kombík patří. Kufr pojme náklad o obsahu 459 litrů.
Jedeme
RRR……Stačí nastartovat a výkon 224 koní o sobě dává už za pár vteřin jízdy náležitě vědět. BMW 325 Touring s automatickou osmistupňovou převodovkou dokáže komfortně povozit celou rodinu. Má skutečně velmi příjemné řízení, ideální pro každou řidičku. K dispozici je celá řada bezpečnostních asistentů pro pohodovou jízdu jako například: systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí, asistent sledující mrtvý úhel, asistent pro jízdu v pruzích apod. Díky parkovacímu asistentovi a zadní kameře jsem neměla při parkování s tímto dlouhým kombíkem nejmenší potíž.
Když na to přijde a naskytne se vhodná příležitost, jde si s BMW 325 Touring také pěkně zazávodit. V tu chvíli přichází vhod přepínač jízdních režimů včetně módu Sport+. Volant ztuhne a odezvy plynu jsou citlivější. Součástí výbavy M Sport je navíc i dynamický podvozek (není dostupný pro variantu s pohonem 4×4). Testovaná dvoukolka BMW 325 Touring skvěle akceleruje a velmi dobře drží v zatáčkách. Radost řídit. Testovaný model s dvoulitrovým naftovým motorem a výkonem 165 kW si během týdenního testování řekl (zpravidla v režimu Comfort nebo Eco Pro) o 6,8 litrů na 100 kilometrů (výrobce udává 5,2 l na 100 kilometrů). Vzhledem k vysokému výkonu a skvělému pocitu z řízení jde o dobrou hodnotu.
Hodnotíme
BMW 325 Touring je takový rodinný drak. Jako z pohádky. Dokáže se pořádně rozohnit – zejména v režimu řízení Sport+. Na druhou stranu rodinu pěkně a relativně úsporně povozí a potěší svou komfortností, tichostí a prostorností. Jen je třeba sáhnout pro dukáty hlouběji do kapsy. BMW 3. řady v kombíku s označením Touring (318i) startuje na ceně 904 800 Kč. Testovaný model 325d Touring (165 kW) v sportovní výbavě M Sport stojí již 1 329 900 Kč.
Více na webu BMW