Náš test: Toyota Yaris 1.5 Hybrid
6. 9. 2017
Toyota jako průkopník hybridních technologií nabízí téměř jako jediná svůj druhý nejmenší model ve verzi Hybrid. Yaris letos prošel modernizací, změnil se vzhled a dostal nový benzínový motor. Vyplatí se připlatit za hybridní verzi. Zjišťovali jsme během týdenního testu.
Díváme se
Modernizovaný Yaris zaujme na první pohled futuristickým vzhledem přídě ve tvaru písmene X s výraznými předními svítilnami a široce otevřeným nárazníkem vzdáleně připomínající vozy Lexus. Ostré křivky a černé boční lišty podtrhují dynamickou linii, 16palcové disky zdůrazňují sportovní vzhled modelu. Kombinace modré metalízy a černě lakované střechy tvoří líbivou kombinaci. Novému Yarisu to sluší a design se do budoucna jen tak neokouká. Hybridní verzi lze pak jednoduše odlišit od základní nejen nápisy na bocích vozu, ale také modře podbarveným logem na přídi. Oproti konkurenci ve své třídě tkví výhoda Yarisu v jeho snadné odlišitelnosti a originalitě oproti jiným vozům.
Nasedáme
Interiér Yarisu na mě působil sympaticky a prostorně. Svým zpracováním sice nedosahuje špičkové kvality koncernové konkurence, tvrdých plastů je použito přece jen více. Všechny ovládací prvky jsou příjemně po ruce a jako celek působí cockpit velice solidně. Zajímavostí je, že u hybridní verze lze nalézt místo otáčkoměru pouze ukazatel výkonu. Základ Yarisu tvoří 4,2 palcový dotykový displej se systémem Toyota Touch Pro 2. Ten nabízí kromě ovládání audiosystému a navigace třeba nastavení vozu a ukazatele hybridního pohonu. Potěší rovněž extra USB konektory. Uložení baterií zásadním způsobem neovlivnilo velikost zavazadlového prostoru, Yaris tak nabídne „jen“ 286 litrů objemu.
Jedeme
Testovaný model disponoval hybridním hnacím ústrojím, které zahrnuje 1.5litrový benzínový motor a elektromotor s celkovým výkonem rovných 100 koní. Lehký Yaris s ním zrychlí na 100 km/h za 11 sekund. Řazení obstarává bezstupňová převodovka e-CVT. Podvozek Yarisu je naladěn neutrálně, jízda je překvapivě komfortní. Motor využívá elektřinu především při rozjezdech, krátkém popojíždění při nízkých rychlostech a z kopce. Jízda čistě na elektřinu v praxi příliš nefunguje a spalovací motor spíná prakticky po celou dobu jízdy, ať se jedná o jízdu ve městě či mimo něj. Tím se dostáváme k samotné spotřebě. Už dlouho nepamatuji vůz, u kterého by tak záleželo na stylu jízdy a práci s hybridním pohonem, jako právě u testovaného modelu. Pokud se snažíte využít potenciál hybridu na maximum, lze jezdit něco málo přes 4 litry. Pokud dáte vale úspornosti, vezme si Yaris přes 6 litrů / 100 km. Během testování se kombinovaná spotřeba ustálila na 5,2 litrech na 100 km.
Hodnotíme
Nejnovější Yaris drží laťku, kterou nastavily jeho předchozí generace, stále vysoko. Jedná se o výborně vyvážené auto, jak po designové stránce, tak z pohledu jízdních vlastností. Zpracování interiéru by zasluhovalo důkladnější péči, avšak na druhou stranu nutno poznamenat, že u některých modelů Toyota obecně vynahrazuje lehké spartánství spolehlivostí a bytelností. Hybridní pohon není pro každého. Tomu, kdo nepřijme pravidla hry na nízkou spotřebu, doporučuji zvolit novou benzínovou motorizaci. Ne vždy se investice do hybridního pohonu vyplatí. Toto platí zejména, pokud se pohybuje většinu času mimo město a na dálnicích, kde elektřina prakticky nepřijde na řadu. Třetí generace Yarisu však zůstává i po šesti letech díky povedeným modernizacím skvělým malým autem. Toyota Yaris v konfiguraci Selection a hybridním motorem stojí 477 900 Kč.
Více na webu Toyota