Zdroj: fotobanka automobilky Seat

Náš test: staronový Seat Leon

21. 5. 2017

Seat Leon si řada sportovně laděných řidiček oblíbila pro jeho dynamický vzhled a emocemi nabitý jízdní projev. Letos se objevil jeho facelift, redakce Žena v autě.cz proto nemohla chybět a podívala se tomuto čiperovi na zoubek.

IMG_9507
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Z pohledu designu by se dalo říci, že si pětidvéřový Leon v podstatě jen odskočil na velmi lehkou kosmetiku své vizáže: upravená je maska, přední i zadní (příplatkové) FULL LED světlomety a přední nárazník. Příplatková 18“ kola Leonu perfektně sedí a model vypadá ze všech stran atraktivně, a to i přestože těch novinek na něm v exteriéru vlastně není tolik. Seatu se podařilo v tomto ohledu přijít s nadčasovým lookem.

IMG_9523
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Vevnitř jsem nalezla starou známou tvář. Interiér totiž nezapře náležitost ke koncernu Volkswagen. Na druhou stranu si ale Seat Leon uchovává svébytné detaily. Středový panel, kterému vévodí 8“palcový displej, je natočen k řidičce, aby bylo zřejmé, pro čí potěšení tohle auto bylo konstruováno. .-)

Tmavý interiér v rámci příplatkové sportovní výbavy FR se sportovním koženým volantem a sportovními sedadly evokuje chuť nastartovat a pořádně Leon projet.

Nesmím také zapomenout tři nové funkcionality, které my ženy s velkými brašnami a mobilem, rozhodně oceníme. Leon nyní totiž nabízí bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, bezklíčové odemykání a startování a možnost volby ambientního osvětlení pro příjemný pocit na palubě. Testovaný hatchback je poměrně prostorný, do zavazadlového prostoru se mu vejde až 380 litrů objemu.

IMG_9505
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Svým charakterem je Seat Leon jednoznačně čipera. Výkon testované benzínové 150 koňové motorizace o objemu 1,4 TSI je pro tento atletický 1,2 tunový hatchback zcela ideální. S Leonem se dá díky tomu bezpečně a agilně předjíždět, na dálnici mu nechybí dynamika a na okreskách ochota s chutí střihat zatáčky. Řazení se šestistupňovou manuální převodovkou je naprosto snadné a příplatkový adaptivní tempomat na dálnici dobře a adekvátně reaguje. Díky tvrdšímu sportovnímu podvozku není svezení zejména při jízdě po kočičích hlavách ve městě nebo po výmolech na silnici jako v bavlnce. Při přejíždění nerovností na vozovce jsou otřesy v kabině znát.

S tímto kompaktním hatchbackem jde navíc lehce parkovat ve městě, k dispozici „pro strýčka příhodu“ jsou i příplatkové parkovací senzory vpředu a vzadu a zadní parkovací kamera.

Agilní sportovní podvozek si překvapivě nezadá se slušnou spotřebou. Kupodivu i pokud jsem se nechala unést a snažila se jezdit s Leonem co nejostřeji, pohybovala se spotřeba kolem 7,2 litrů. S klidnou nohou na pedálu jde s tímto benzínem jezdit s přehledem i pod 6 litrů.

IMG_9518
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Seat Leon podle mého nabízí optimální poměr cena/výkon. Dokáže probudit duši každé závodnice. Je výkonný. Vizuálně i svou výbavou jde maximálně s dobou (bavily mě novinky v podobě bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, bezklíčové odemykání a startování a možnost volby ambientního osvětlení pro příjemný pocit na palubě). Na druhou stranu je Leon věrný své tradici, žádnou revoluci s tímto faceliftem nečekejte.

Cena Leonu (1.2 TSI) startuje na částce 339 900 Kč. Cena testovaného modelu je téměř jednou tolik vysoká (FR 1.4 TSI 150k 6M), po všech příplatcích stojí 646 600 Kč. Po týdenním testování se mi ale zdá, že na to co leon umí je vlastně cena přijatelná.

 

Sdílet článek:

Více na webu Seat

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018