Náš test: Rodinný kočár Citroën Grand C4 Picasso
5. 5. 2017
Citroën Grand C4 Picasso se řadí mezi nejoblíbenější rodinná MPV současnosti. Prodloužená verze 3. generace Picassa prošla v loňském roce po třech letech od svého uvedení modernizací. Jak si vede omlazená verze v porovnání se svými konkurenty a co všechno dokáže nabídnout maminkám – řidičkám, se dozvíte v našem redakčním testu.
Díváme se
Na futuristický vzhled jsme si po testování krátké verze Picasso zvykli a Grand Picasso náš již v tomto ohledu tolik nepřekvapilo. Kompletního přepracování se dočkal přední nárazník a maska chladiče. Místo jednoho velkého krytu chladiče jsou nově dva nad sebou. Propojení spodního krytu s ozdobným lemem mlhovek Picasso opticky rozšířilo. Tři řady světel (mlhovky, svítilny a LED pro denní svícení) nad sebou zůstaly. Oproti krátké verzi je markantních rozdílů kromě samotné délky jen pomálu. Rozdíl lze nalézt až v zadních partiích, kde se v našem případě nacházely příplatkové koncové LED svítilny s 3D efektem. Oku pozorovatele neunikne zajímavý detail v podobě střešních oblouků, které fungují zároveň jako střešní nosiče. Jako celek je Grand Picasso originál, který nezapře francouzskou designovou školu, eleganci a ladnost tvarů. Bezpečně ho lze odlišit od svých konkurentů.
Nasedáme
Není pochyb o tom, že auto vyhoví zejména rodinným požadavkům. Největšími přednostmi Grand Picassa je jeho obrovský vnitřní prostor a promyšlenost. Kabina se uspořádáním v zásadě neliší od krátké verze. Je vzdušná a poskytuje za všech okolností dostatek pohodní pro pěti- až (za příplatek) sedmičlennou posádku. Perfektní výhled z vozu do všech stran jistí kontrola mrtvého úhlu (u výbavy Shine) a příplatkové hlídání jízdního pruhu, které nedovolí odbočit, pokud je pruh obsazen. V kombinaci s vylepšeným adaptivním tempomatem se jedná o šikovnou bezpečností pojistku. Palubní desce testovaného modelu po modernizaci dominují dva velké displeje: Spodní dotykový 7palcový, kterým disponují všechny výbavové stupně a obrovský 12palcový (od stupně Feel).
Řidičky zvyklé na mobilní telefony a tablety budou při jejich ovládání jako doma. Menší obrazovka sdružuje ovládání klimatizace, rádia, navigace, bezpečnostních asistentů. Zároveň skýtá možnost přizpůsobování samotného systému, aby co nejvíce lahodilo oku řidičky. Na výběr je několik barevných schémat, variant rozdělení obrazovky nebo nastavení ukazatelů, které mají být zobrazeny. Použité materiály působí v interiéru hodnotně a jsou příjemné na dotek. Samostatnou kapitolou je možnost nastavení sedadel od spolujezdce až po doplňkovou třetí řadu. Spolujezdec má k dispozici elektricky ovládaný výsuvný podnožník jako v letadle, druhá řada sedadel disponuje třemi ISOFIX, sedadla lze velice snadno a elegantně posouvat, naklánět a sklápět. Přesně tak, jak rodina potřebuje. Kufr nabídne v závislosti na konfiguraci sedadel objem od 643–1843 litrů.
Jedeme
Pod kapotou testované verze Grand Picassa se nacházel dvoulitrový naftový turbodiesel s klidným a tichým chodem. Motor se 150 koňmi bezchybně spolupracoval s šestistupňovou automatickou převodovkou, jejíž ovládací páčka je netradičně umístěna pod volantem. Kromě jeho kultivovanosti nabízí i slušné zrychlení a dynamiku. Spotřeba naftové jednotky je závislá na stylu jízdy více než bývá obvykle. Při jízdě po městě si řekl o 8,5 litrů nafty na 100 km, při kombinované jízdě mimo město se spotřeba ustálila na 6,5 litrech nafty, což je daleko za výrobcem udávaných 4,3 litrů. Samotné řízení Picassa je velice snadné a nese se v odpočinkovém duchu. Velký mezigenerační skok doznaly jízdní vlastnosti, jízda je jistá, vůz se v zatáčkách sice nepatrně naklání, ale z kabiny to nelze téměř poznat. Stabilita a přilnavost na méně kvalitních silnicích byla až překvapivě jistá. Uvítali bychom snad jen je více plavnosti a měkčí nastavení podvozku. Přejezdy nerovností byly znát více než by se na rodinný koráb slušelo.
Hodnotíme
Citroën Grand C4 Picasso je po všech stránkách výborné MPV bez výraznějších slabin. Jde o auto se 100 % rodinným faktorem. Přes své rozměry se může pochlubit dobrými jízdními vlastnostmi. Oproti svým konkurentům nabídne nekompromisní vnitřní prostornost a pohodlí. Potěší rovněž nízkou spotřebou. Cena Citroënu Grand C4 Picasso startuje s motorem 1.6 THP a automatickou převodovkou EAT6 na 534 900 Kč. Testovaný vůz ve výbavě SHINE, 2.0 l motorem BLUEHDI a automatickou převodovkou stojí 734 900 Kč.
Více na webu Renault