Náš test: Podmanivý Mini One
7. 2. 2017
„Módní trendy jsou pomíjivé, styl je věčný,“ tato věta Yves Saint Laurenta naplno vystihuje model Mini One. V naší redakci na týden zaparkoval Mini v základní verzi One. Nestává se často, že bychom nad reprezentantem malých městských vozů v základní verzi zvlášť jásaly. Mini One je ale podmanivá klasika.
Díváme se
Třídvéřová varianta modelu Mini One kupodivu nepůsobí jako extra minimalistické auto. Měří 3,8 metru a jeho robustnější vzhled je dán především mohutnou přídí se specifickým tvarem masky chladiče a předních i zadních kulatých světlometů. Ty mají za následek nezaměnitelný look tohoto modelu. Vzhled sněhově bílého Mini doplňují zatmavená skla, chromové kliky dveří a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie. Mini One je na první pohled působivý a sexy. Při tom všem navazuje na svůj konzervativní a tradiční původ. Takový styl se počítá!
Nasedáme
Interiéru dominuje kruhový budík uprostřed palubní desky. K navození příjemné atmosféry slouží i volič ambientního osvětlení interiéru, který se přizpůsobí náladě každé řidičky. Je libo energický rudý podkres interiéru nebo chladně klidný modrý interiér? Stačí zmáčknout ovladač nad vnitřním zpětným zrcátkem a paleta barev je k dispozici.
Vedle velmi přátelského a intuitivního ovládání nabízí třídvéřko Mini dostatek prostoru pro řidičku i spolujezdce. S místem v druhé řadě sedadel je na tom Mini, jak už to u třídveřových verzí bývá, na štíru. Zavazadlový prostor nabízí 211 litrů. Pro ježdění po městě dostatečné, pro výlet na hory už méně. Zadní řada sedadel jde ale snadno složit a získat tak 731 litrů objemu.
Jedeme
Testovaná verze Mini One je jako dělaná do městských uliček. Čiperný duch, pohodový podvozek v kombinaci se snadným řízením má za následek příkladné vlastnosti při kličkování v uličkách, dopravní zácpě nebo na parkovišti. Díky sympatickým rozměrům testovaného třídvéřka je s Mini One radost téměř kdekoliv zaparkovat.
Mini One jsem skutečně náležitě otestovala, jak ve městě, na dálnici, tak na českých okreskách. Testovaná benzínová motorizace o obsahu 1,2 s výkonem 75 kW odpovídající síle 102 koní je ideální pro příměstské cestování a kratší výlety. Jízda po dálnici je naprosto komfortní. Co se týče spotřeby, není Mini One žádný benzínový abstinent. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hranici 7,3 litru. Hodnota deklarovaná výrobcem je 4,8 litru, což je poměrně velký rozdíl.
Hodnotíme
Mini One jde naproti všem řidičkám, které bez originálního outfitu nedají ránu a razí heslo, že v jednoduchosti je krása. Mini One je naprosto stylové auto do města. Z důvodu malého zavazadlového prostoru vhodné spíše na kratší cestování a výlety ve dvou.
Je stará známá věc, že za krásu a styl se musí platit. V tomto případě tedy už chybí jen doplnit cenu. Mini One startuje v testované verzi 1,2 l 75 kW/102 koní na ceně 475 800 Kč.
Více na webu MINI