Náš test: Citroën C4 Picasso připraven pro rodinu
7. 1. 2017
Velkoprostorové rodinné vozy jsou stále v oblibě. Důkazem toho je francouzská stálice v podobě Citroënu C4 Picasso, kterého od roku 2013 oblíbilo přes 300 tisíc řidiček a řidičů. Nejnovější modernizovaná verze přijíždí s přepracovaným designem karoserie, inovovanou vnitřní výbavou a novým benzínovým motorem. Jak si C4 Picasso vede jako parťák řidiček – maminek, se dozvíte v našem redakčním testu.
Díváme se
Omlazená generace Picassa vsadila po vzoru svého předchůdce na osvědčené futuristické tvary karoserie, díky nimž si jej zaručeně nelze splést s jeho konkurenty. Konzervativnímu oku pozorovatele neuniknou ve třech řadách na sebe poskládané světlomety, které opticky vůz rozšiřují, vypadají efektně, ale ne každému se tato extravagance může zalíbit. Výrazná je i celá přední maska chladiče s dvěma nasávacími otvory. Na současné moderní vlně se nese rovněž záď v podobě sdružených LED světlometů s obligátním 3D efektem. Picasso nezapře francouzskou eleganci a smysl pro originalitu. Jako celek působí Picasso robustním dojmem, který je při výběru vozu pro rodinu jedním z důležitých atributů, navozující svému budoucímu majiteli pocit bezpečnosti rodinného korábu.
Nasedáme
Interiér je po stránce vnitřního prostoru a jeho promyšlenosti trefou do černého. Předurčuje Picasso k tomu, aby si ho pořídily rodiny s dětmi, které rády cestují i na delší vzdálenosti. Přístrojová deska se nese v duchu high-tech vizáže karoserie a vybočuje z řady zaběhnutých konvencí. Pozornost řidiče upoutá obří 12palcový LCD display, menší dotyková obrazovka informačního systému zahrnuje ovládání klimatizace, navigaci nebo třeba parkovacího asistenta se zadní kamerkou. Kvalita zpracování interiéru nebývá dominantou francouzských vozů, Picasso je v tomto ohledu světlou výjimkou, použité materiály jsou příjemné na dotek a působí kvalitně, odhlučnění je nadprůměrné.
Výhled z vozu je přehledný do všech stran. Přispívá k tomu důmyslná konstrukce předních sloupků, a především obrovské čelní sklo, které je protažené až na střechu. Sluneční clonou ho lze zatahovat do obvyklých rozměrů. Dobrý výhled z auta umocňuje rovněž příplatkové hlídání mrtvého úhlu a ke vzdušnosti interiéru přispívá skleněná střecha, která je rovněž za příplatek. Oblíbenou polohu za volantem lze nalézt snadno a rychle. Na zadní řadu samostatných sedadel se pohodlně vejdou tři dospělé osoby, s dětmi ani dětskými sedačkami nebude problém. Všechny zadní sedačky jsou posunovatelné, polohovatelné a dají se zcela každá samostatně sklopit do roviny. Navíc každá má přípravu na ISOFIX. Kuf s objemem 537 litrů, respektive 1709 litrů se sklopenými sedadly, pojme kočárek a plno zavazadel.
Jedeme
Modernizovaná verze přinesla nový benzínový motor 1.2 litru s výhonem 130 koní, se kterým jsme neměli tu čest. Testovanou verzi poháněl osvědčený naftový motor 1.6 BlueHDi se 100 koňmi, se kterým nemá Picasso sebemenší problémy s dynamikou a je pro vůz dostačující i při plném obsazení. Příjemně překvapí kombinovanou spotřebou, která se během testování pohybovala na solidních 5,7 litrů nafty na 100 kilometrů. Řazení s 6stupňovým manuálem je pocitově trochu gumové a za doprovodu cvakání. Při dálničních rychlostech panuje v kabině příjemné ticho. Picasso na 17palcových pneumatikách se v drtivé většině vypořádává s výmoly na tuzemských vozovkách se ctí, pouze opakované příčné nerovnosti ho dokáží trochu rozhodit. Při prudších změnách směru se díky vyšší výšce projevuje nedotáčivost.
Hodnotíme
Picasso přesvědčilo svým rodinným faktorem. Velký vnitřní prostor se svojí variabilitou a pokročilým nastavením sedadel zaujme každého, který hledá kvalitní rodinný vůz na každodenní rutinu i dlouhé cesty. Digitální přístrojový štít a rozměrný dotykový displej vypadají efektně a nabídnou celou řadu užitečných funkcí. K tomu je potřeba připočíst povedený a úsporný naftový motor, který neudělá díru v rodinném rozpočtu. Picasso je pojmem pro rodinné cestování, vášně a dynamické jízdy s ním moc neužijete, ale je to cestování první třídou pro celou rodinu. Cena C4 Picasso startuje ve výbavě LIFE na 499 900 Kč. Testovaná verze ve výbavovém stupni SHINE pořídíte za 619 900 Kč.
Více na webu Citroen