![](https://zenavaute.cz/wp-content/uploads/Evoque_Convertible_116.jpg)
Kabriolet do terénu: první dojmy z Range Rover Evoque Convertible
17. 6. 2016
Tento týden se uskutečnila česká premiéra nového Range Roveru Evoque Convertible a my byli u toho. Prezentace se konala v krásné přírodě Kutnohorska, kde jsme mohli naplno otestovat jízdní schopnosti nového Evoqua, a to nejen na silnici, ale především v terénu. Funguje spojení kabrioletu a SUV? Skvěle, navíc to v podání Land Roveru vypadá neskutečně sexy. Land Rover našel pravý recept na doplnění nejen své modelové nabídky, ale přímo podkategorie SUV.
![Evoque_Convertible_017](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/Evoque_Convertible_017.jpg)
Evoque se vyrobilo za 5 let více než půl milionu kusů a design od té doby jakoby vůbec nezestárnul. Opak je pravdou a verze Convertible přidává kromě plátěné střechy jen poskrovnu nových prvků v exteriéru. Je zde nová maska chladiče, upravený přední nárazník nebo přepracovaná záď se stylovým spoilerem. Další změny popravdě nejsou potřeba, vypadá totiž stále zatraceně dobře. Podstatné změny se však musely odehrát vevnitř.
![Evoque_Convertible_039](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/Evoque_Convertible_039.jpg)
Aby si Evoque zachoval výborné vlastnosti v terénu a nezkazil své značce offroadovou pověst, bylo zapotřebí vše zpevnit a vyztužit. To se povedlo na jedničku, o čemž jsme se sami při jízdách přesvědčili. I při průjezdu v těžším terénu lze za 18 sekund pohodlně stáhnout střechu, nic se nekroutí a vše do sebe perfektně zapadá. Díky tomu Evoque trochu přibral na váze. 1,8 tuny bychom mu určitě netipovali, kompaktní design vše úspěšně maskuje. Auto je naladěno celkově pohodlněji než verze s pevnost střechou, což je určitě dobře. Zapůjčený vůz měl pod kapotou ukrytý naftový motor 2,0l s výkonem 180 koní a devítistupňovým automatem. Ten rozjel skoro 2 tunový Evoque na stovku za 10 sekund, což je zcela dostačující, dynamika a dostatek síly mu rozhodně nechyběl.
![Evoque_Convertible_139](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/Evoque_Convertible_139.jpg)
V interiéru nás potěšil nový multimediální systém s prémiovým audiem. Na perfektní dílenské zpracování interiéru nebo komfortní sedačky jsme již u Land Roveru zvyklí, což Evoque jenom potvrdil. Vůz nabízí plnohodnotná sedadla i vzadu, je však potřeba počítat s tím, že při natažené střeše dostatek místa nad hlavou cestujících příliš neposkytují. Do zavazadelníku s objemem 251 litrů dáte to jen nejnutnější, ale velikost kufru pro zájemce nebude určitě prioritou.
![testujeme](https://www.zenavaute.cz/wp-content/uploads/IMG_3606.jpg)
Naše první hodnocení? Evoque funguje výborně a my ho chceme! Convertible přináší čistou radost z jízdy v terénu i mimo něj, to vše s oblohou nad hlavou. Pro milovnice brodění, doplním, že voda do 50 cm nedělá tomuto kabrioletu žádný problém!
Range Rover Evoque Convertible startuje na ceně 1 416 184 Kč. Testovanou verzi HSE Dynamic 2,0l 180 k pořídíte od 1 670 526 Kč.
Více na webu Land Rover